Új reklámpolitika kidolgozását tervezi a Google, mivel egyre nagyobb kihívást jelent számára a reklámblokkolók terjedése.
Az online reklámpiac 64 százalékát uralja a Facebook és a Google. Mindkét cég számára egyre komolyabb kihívást jelentenek a reklámblokkolók, amelyek veszélyeztetik fő bevételi forrásukat.
A lassan betöltődő és erőszakos reklámok tehetők felelőssé a reklámblokkolók rendkívül gyors terjedéséért. A Google számára egy kulcskérdés, és a cég mindent megtesz, hogy reklámjai megjelenhessenek a felhasználók számára a reklámblokkolók ellenére is.
A Google éppen ezért intenzív kutatásba kezdett, amelynek célja, hogy feltárja felhasználók preferenciáit és a reklámblokkolók terjedésének okait.
A kutatás egyik célja, hogy kidolgozzon egy olyan reklámpolitikát, amely segítségével meg lehet gátolni a reklámblokkolók további terjedését.
Érdekes aktualitását adja a bejelentésnek, hogy a TechCrunch arról ír, hogy az egyik legnagyobb reklámblokkoló alkotója a német Eyeo cég a TechCrunch által szervezett beszélgetésen bejelentette, hogy a napokban érték el az 1 milliárdos letöltési számot, és számításaink szerint jelenleg is száz millió böngészőben fut aktívan az AdBlock Plus nevű reklámblokkolójuk.
Ez rendkívüli növekedést jelent, hiszen az év elején még csak 500 millió letöltés és 50 millió aktív bővítmény volt a piacon. (2015 januárjában ez a szám még csak 150 millió volt). A reklámblokkoló tehát néhány hónap alatt megduplázta felhasználói számát.
Till Faida az Adblock Plus egyik alapítója szerint az emberek nem alapvetően reklámellenesek, de egyes reklámtípusok miatt választották a reklámblokkolók telepítését. Ezek jellemzően a lassan betöltődő és idegesítő reklámok. Éppen ezért a cég elindította az „Elfogadható Reklám” nevű programját, amely egyes reklámok számára megjelenést biztosítanak a reklámblokkoló használata mellett is.
Faida tisztában van azzal, hogy a reklámipar gyűlöli a reklámblokkolókat, de a felelősséget a reklámiparra hárítja, amely képtelen volt egy tiszta, és egészséges piacot teremteni a reklámok számára. Az idegesítő reklámok eredményezték a reklámblokkolók terjedését.
A reklámblokkolók terjedése természetesen nem csak a Google számára kellemetlen, hanem azon weboldalak számára is, amelyek hirdetésekből, például a Google Adsense programján keresztül jutnak bevételekhez. Különösen aggasztó, hogy a fiatalabb korosztály tömegesen alkalmazza a reklámblokkolókat. Amerikában a becslések szerint az X és Y generáció közel fele aktívan használja már a reklámblokkolókat.