Számos bejelentés történt az SMX konferencián, most ezek közül a fontosabbakat gyűjtjük össze egy csokorba.
A Penalty Server
Az első hír, hogy Gary Illyés a Googletól megerősítette, hogy létezik egy „Penalty Server”, ahogy arról mi is beszámoltunk. A Google ezen tartja nyilván a weboldalak büntetéseit, amit egy Google alkalmazott bármikor meg tud nézni, de ez a weboldaltulajdonosok számára nem ismerhető meg továbbra sem.
Nagyobb átláthatóság
Gary Illyés egy kérdésre azt is elmondta, hogy igyekeznek a webmesterek számára áttekinthetőbbé tenni a büntetéseket és az algoritmusfrissítéseket, de ez nem könnyű feladat. Mint mondta korábban volt rá példa, hogy a Google egy blogbejegyzésben összefoglalta az adott hónapban végrehajtott módosításokat, de Gary Illyés szerint ez sok félreértésre adott okot.
Elmondása szerint az emberek megpróbálták felhasználni ezeket az adatokat és kijátszani az algoritmust, de ez nem sikerült.
Gary Illyés elmondta, hogy a jövőben szeretnének átláthatóbbá tenni a változásokat, így például várható egy algoritmusmódosítás a feltört oldalakról, és azt előre szeretnék bejelenteni.
Minőségi algoritmus
A minőségi algoritmusra vonatkozó kérdés kapcsán Gary Illyés annyit mondott el, hogy a Google korábban sem jelentette be azokat a módosításokat, amit az alapalgoritmusán hajt végre. Elmondása szerint a Google semmit nem akar ezekről közölni, ami rövid, vagy hosszútávon káros lehet számukra.
Átkattintási arány
Danny Sullivan a Search Engine Land alapítója és a beszélgetés moderátora, az átkattintási arányokról is érdeklődött. Gary Illyés válaszában kifejtette, hogy nem lenne sok értelme az átkattintási arányt direkt módon használni a rangsorolásban, a túl sok zavaró adat miatt. Azt azonban elmondta, hogy például a személyes kereséseknél van értelme ezeket az adatokat használni.
Például ha valaki beírja az „apple” (alma) szót, a Google figyeli, hogy a cégre, vagy a gyümölcsre kíváncsi, és a jövőben e szerint alakítja a találati listát.
Mobil-algoritmus
Gary Illyés ismét megerősítette, hogy a mobil algoritmus több url-t és keresési találatot érintett, mint a Panda és Pingvin algoritmus összesen, ám hozzátette azt is, hogy nagyon sok weboldal váltott időben, így a hatások a vártnál enyhébbek voltak.
Azonnali válaszok
A Google egyre több keresésre ad azonnali választ a találati listáján. A kérdés az volt, hogy ez vajon megöli-e a keresőoptimalizálást. Gary Illyés szerint a SEO jó és hasznos dolog, kivéve, ha manipuláció a célja. A Közvetlen válaszokról elmondta, hogy ők, ezt házon belül „Featured Snippets” névvel illetik, és olykor rendkívüli forgalmat hozhat egy-egy weboldalnak, ha a válasz nem teljes, és megjelenik a forrás linkje. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy ez nem feltétlenül a bizalom jele, hanem csak arról van szó, hogy az adott oldal egy kérdésre megfelelő választ ad.
Márka és entitás
Tudni lehet, hogy a Google felismeri a szövegben a domain és márkaneveket. Gary Illyés szerint, ha a szövegben találnak egy nem linkes domainnevet, azt megpróbálja a robot linkként felfogni, és meglátogatja az adott oldalt, ugyanakkor ez a a Google egyfajta nofollow-linként értelmezni, ami nem ad át linkerőt.
Rövid kérdések
Gary Illyés a beszélgetés során elmondta azt is, hogy az új tld-k nem élveznek speciális elbírálást, tehát ugyan úgy kezelik őket, mint a többit.
A Chrome és Androidból származó adatokról azt mondta el, hogy ugyan az igaz rá, mint az átkattintási adatra, azaz túl zajosak az adatok, éppen ezért nem megbízhatóak. Azt is megerősítette, hogy a Google a rangsorolásban nem használja az Analytics adatokat.
Duplikált tartalom
Gary Illyés azt is elmondta, hogy nincs olyan, hogy a Google a duplikált tartalom miatt büntessen, és vannak ennél fontosabb dolgok, amin aggódni lehet. Elmondása szerint a Google elég jól szűri ezeket az oldalon belüli duplikációkat. (megj.: a duplikált tartalom azonban indexelési hibákat jelez, ami már okozhat gondot).
Biztonságos keresés és szerzőség
Gary Illyés azt is közölte, hogy a biztonságos keresés az ő asztala, és arra számít, hogy a jövőben ennek jelentősége növekedni fog a rangsorolásban.
A szerzőségről pedig azt nyilatkozta, hogy bár nincsenek pontos információi, de úgy tudja, hogy az arcképek törlése nem jelentette azt, hogy a Google feladta volna a szerzőség koncepcióját.
URL szerkezet
Gary Illyés elmondta azt is, hogy az url hossza egyértelműen nem befolyásolja a rangsorolást. Az url szerkezetnek inkább a feltérképezésnél és nem a rangsorolásnál van jelentősége. Ha egy oldal messze van a főoldaltól, azt kevésbé fontosnak tartjuk mi is.
További információk
A beszélgetésen ezek mellett még elhangzott az is, hogy a canonical címkék használata nem kötelező, de egy nagyon erős szignál a webmestertől.
Azt is elmondta, hogy a mobil algoritmus jelenleg az asztali verzió tartalmát veszi alapul a rangsorolásnál. Az is megemlítésre került, hogy azokat a tartalmakat, amelyek egy pop-up mögött bukkannak fel, a Google leértékeli.
Az is elhangzott, hogy a Google feltérképezési tevékenysége közvetlen összefüggésben van egy oldal Page Rank értékétől.
30 ezer trillió URL
Gary Illyés elmondta azt is, hogy a Google-nak jelenleg 30 ezer trillió url szerepel az adatbázisaiban, de nincs elegendő szerverkapacitásuk, hogy minden oldalt eltároljanak éppen ezért azokat az oldalakat, amelyekre sosem érkezik keresés törölnek az adatbázisukból, hogy helyet szabadítsanak fel a szerverükön. Emiatt a beküldött webhelytérképek sem feltétlenül kerülnek mind az indexbe.