A Google elszánta magát, büntetni fogja a felugró ablakokat, a dátumot is bejelentették. Érdemes felkészülni!

A Google hivatalos blogoldalán jelentette be, hogy 2017. január 10-én új algoritmikus büntetést vezet be azon mobil weboldalak esetén, amelyek túlzott mértékben használnak felugró ablakokat.  A bejelentés két nagy részből áll.

Megszűnik a mobilbarát címke

Az első bejelentés arról szól, hogy a Google a mobil találati listán megszünteti a mobil-barát címkét. Az indoklás szerint a Google mobil találati listáján már a találatok 85 százaléka mobilbarát. Annak érdekében, hogy a találati listát tisztán tartsák eltüntetik ezt a címkét a mobil találati listáról.

Ez azonban nem jelenti a mobil algoritmus eltűnését, éppen ellenkezőleg a mobilbarát jelleg továbbra is rangsorolási tényező marad, de a címke eltűnik a találati listáról.

Ez elsősorban azoknak a weboldalaknak jelenthet némi előnyt, amelyek nem mobilbarátok, mert így a címke miatt romló átkattintási arányuk javulhat.

Jön az új büntetés!

A másik, talán nagyobb bejelentés, hogy újabb algoritmus alapú büntetés érkezik, amely a mobil oldalakt érinti.

Hirdetés

hirdetés

A Google indoklása szerint, bár a legtöbb weboldal tartalma ma zoomolás nélkül is jól olvasható már, azonban elterjedtek a különböző olyan elemek, amelyek elfedik a weboldal tartalmát. A Google szerint ez a tartalom továbbra is ott van a weboldalon és a Googlebot számára olvasható, ám ezek az elemek megakadályozzák a felhasználók számára a tartalom elolvasását.

A Google szerint ezek az elemek pedig frusztrálják a felhasználót, hiszen nem érik el azt a tartalmat könnyedén amelyre számítanak, amikor a találati lista egyik elemére kattintanak.

A blog szerint azok a tartalmak, ahol ilyen elemek találhatóak rosszabb felhasználói élményt nyújtanak, mint azok, amelyeknél a tartalom azonnal látható. Ez különösen a mobilkészülékek esetén problémás, hiszen ott a képernyő mérete kisebb.

Éppen ezért a Google 2017. január 10-én új algoritmus vezet be, amely hátrébb sorolja azokat a mobil oldalakat, ahol a tartalom nem látható azonnal.

A Google több konkrét példát is hoz arra, hogy mely elemek okozhatnak hátrasorolást:

t-google-mobile-interstitials-penalty-bad-1472040881
  • nagy felugró ablakok, amelyek a tartalom fő részét kitakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg, vagy az oldal nézése közben.
  • olyan appok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen
  • olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom a hajtás alatti részre szorul le, mert a felugró jellegű tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.

Szerencsére a Google képekkel is segít azonosítani, hogy konkrétan mely megoldások nem elfogadhatóak a jövő évtől.

Illetve felsorol néhány olyan technikát ami megengedett:

t-google-mobile-interstitials-penalty-good-1472040944
  • olyan felugró ablakok, amelyek valamilyen törvény kötelezettség miatt jelennek meg, például korhatár, vagy cookie szabályozás
  • belépési ablak, olyan oldalakon, amelyeken a tartalom nyilvánosan nem elérhető (pl.: előfizetéses tartalmak)
  • olyan bannerek, amelyek könnyen figyelmen kívül hagyhatóak, ilyen például a chrome, vagy a Safari app letöltésére ösztönző bannerje.

Végül a Google felhívja a figyelmet, hogy ez csak egy lesz a több száz rangsorolási tényező közül és a felhasználói szándék továbbra is meghatározó jelentőségű lesz, így egy-egy weboldal továbbra is érhet el jó helyezést, ha a felhasználói szándék egyértelműen az adott oldalt célozza meg.

Vége a felugró ablakoknak?

Komoly kérdés, hogy mi lesz a hazánkban népszerű felugró ablakokkal? A Google most egyértelműen nevesítette a felugró ablakokat, és utalt arra is, hogy nem csak az azonnal megjelenő felugró ablakok, hanem az oldalon való görgetés során megjelenő felugró ablakok is büntetést eredményezhetnek.

Kérdés, hogy mi a helyzet a kilépési szándéknál megjelenő felugró ablakokkal? Vajon ezt is büntetni fogja a Google? Egyelőre nem lehetünk semmiben biztosak. A mostani leírás alapján ez nem biztos hogy kockázatot rejt, de kizárni sem lehet. Talán az elkövetkező hónapokban pontosabb információt is kapunk. Az viszont szinte biztos, hogy az iratkozzon fel hírlevelünkre típusú nagy felugró ablakoknak végük, legalábbis a mobil oldalaknál. Ez pedig komoly nehézséget jelent majd a feliratkozó gyűjtésnél.

Fontos hangsúlyozni, hogy a büntetés csak a mobil oldalaknál jelentkezik majd. Ez pedig a reszponzív design alkalmazó oldalaknál jelenthet majd kihívást.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. A „…konkrét példát is hoz arra, hogy mely elemek okozhatnak hátrasorolást:…” résznél lemaradt a link lezárása, ezért a cikk maradék része hivatkozás lett.

  2. Na végre, de vártam már, hogy ezek a popup szarságok eltűnjenek a süllyesztőbe…
    BÉKE…

  3. Na most ez mind szép és jó, de mi van azokkal a popupokkal, amik a felhasználó interakciójára jön létre. Pl. nekünk van egy bootstrapes webáruházunk. Ott a hírlevél feliratkozás, a termék kosárba tétele után, az adatvédelmi tájékoztató, s egyebek modalba jönnek fel.

    Amikor a felhasználó betölti, vagy görgeti az oldalt, sosem jön fel popup, csak, ha ő megnyom valamit, kvázi ő váltja ki.

    Akkor most vajon azért is bünti jár?

    1. Szia!
      Pontos választ nem tudok adni, nyilván ezt a gyakorlat mutatja majd meg illetve, ha addig lesz Google kommunikáció az ügyben akkor az.
      De alapvetően azt gondolom ebből nem lesz gond. A Google-t az idegesíti, hogy leindexel egy tartalmat, azt mutatja meg a találati listán és arra jönnek az emberek és erre kapnak egy nagy pop-up-ot. Amit te leírtál az teljesen más téma, ebből nemigen hiszem, hogy büntetés lenne.

  4. Helló! Az exitpopup-ok engem mint fejelsztőt, és mint user-t is rendkívűl idegesítenek desktopon is ki kéne szórni. Legnagyobb meglepődésemre azonban működik… Több feliratkozó van exitpopup, vagy egyéb popup-ok használatakor, én már csak azért sem iratkozom fel ilyen oldara de úgy látszik mások szeretnek feliratkozni ha a pofájukba tolna egy ablakot, amit nem értek. Ahhoz tudnám hasonlítani mikor megyek az utcán és kiugrik elém egy nagycsaládos árus 500 „fointos” borotvával. Szóval akár mennyire undordítónak tartom van létjogosultsága mivel működik. sajnos….

    1. Egyet tudok érteni. Én sem szeretem őket, és a saját oldalamon is csak nagy sokára, és mérsékelten használom ezeket, de döbbenetesen kb 100x nőtt a feliratkozók száma még így is, ami miatt nagyon nehéz nem használni őket 🙂
      De személy szerint engem is nagyon idegesítenek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 15, 2023

256MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy szeptember 14-én útjára

április 26, 2023

256MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elég meglepő és kissé nehezen érthető bejelentést

december 6, 2022

256MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy a tegnapi napon,

június 16, 2022

256MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megtalálod a Google algoritmusainak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!