Döbbenetes információ hangzott el az amerikai SMX West konferencián. A találati lista döntő részét már mesterséges intelligenciával állítja elő a Microsoft.

A napokban zajlott Amerikában az SMX West konferencia, amely az egyik legnagyobb keresőmarketing rendezvény az Egyesült Államokban.

Itt zajlott egy nyilvános beszélgetés, a „Gép vs. ember: mi kell igazán a SEO sikerhez?” címmel. Barry Schwartz a beszélgetés moderátora és a Search Engine Roundtable alapítója a beszélgetés közben elmondta, hogy vélemény szerint a Google találati listáját becslése szerint már 20%-ban a mesterséges intelligencia befolyásolja.

90% felett a mesterséges intelligencia befolyása

És ekkor robbant a bomba. Nagu Rangan aki egy a Microsoft Bing keresőjének egyik vezető projekt-menedzserre közbeszólt, hogy a Bingnél ez az adat 90 százalék, vagy a felett van.

Magyarán szólva a Bing találati listáját 90%-ban a mesterséges intelligencia befolyásolja valamilyen módon. Majd hozzátette, hogy a Microsoft 2006 óta alkalmazza a mesterséges intelligenciát a Bing esetében, és jelenleg a neurális hálózatok módszerével dolgozik.

Hogy nem csak elszólásról van szó, azt fényesen bizonyítja, hogy a Frédéric Dubut, a Bing másik – a beszélgetésben részt vevő – szakembere Twitteren megosztotta az információt, és plusz linkeket is csatolt a témában.

Hirdetés

hirdetés

A Google titkolózik

Természetesen azonnal felmerül a kérdés, hogy vajon a Google milyen arányban alkalmazza a mesterséges intelligenciát. Természetesen a Google e tekintetben is szemérmes, és nem osztja meg velünk az adatokat, de az biztos, hogy ha a Bing esetében ilyen magas az arány, akkor a Google is a feltételezettnél nagyobb arányban használhat AI-t a találati listájában.

Ha emlékszünk még rá, a Google már évekkel ezelőtt közölte, hogy a tartalom és a linkek után a Rankbrain algoritmus a harmadik legbefolyásosabb rangsorolási tényező, márpedig a Rankbrain bevallottan mesterséges intelligencia alapú volt.

A múlt hónapban pedig Danny Sullivan a Google PR felelőse beszélt arról, hogy a szuper szinonimáknak nevezett technikát a keresések 30%-ánál használják, ami szintén mesterséges intelligencia által támogatott módszer.

Nehezen hihető, hogy a linkhálózatok értékelésekor, vagy éppen a tartalom feldolgozásánál a Google nem használna mesterséges intelligencián alapuló rendszereket.

Fontos hangsúlyozni, hogy a Bingnél is csak annyit mondtak, hogy a találati lista 90%-át valamilyen módon befolyásolja már a mesterséges intelligencia. Vélhetően hibrid rendszerekről van szó zömében, tehát nem arról, hogy azt a 90%-ot csak és kizárólag az MI határozza meg, hanem hogy egy adott tényező értékelésénél felhasználják az AI eredményeit is.

Ilyen megközelítésben talán nem túlzás azt állítani, hogy a Google esetében is hasonló lehet az arány.

Frédéric Dubut már korábban is elmondta, hogy a mesterséges intelligencia alkalmas a fokozatos általánosításra, és tulajdonképpen ugyan ezzel a megközelítéssel rangsoroláják az emberek is a találati listát. És éppen ezért a gépi tanulás alkalmazása segít abban, hogy a találati lista jobban hasonlítson egy olyan listára, amit az emberek állítottak volna össze. És ez teszi a találati listát is jobb. A hagyományos algoritmusok által rangsorolt oldalaknál, a gépi tanuláson alapuló technológia emberibbé teszi a találati listát.

Ha szeretnél többet olvasni a Bing mesterséges intelligencián alapuló LambdaMART rendszeréről, akkor azt itt teheted meg.

Változik a SEO?

Felmerül a kérdés, hogy változik-e ettől a SEO. A válasz az, hogy nem. Legalábbis látszólag nem. De aki néhány éve már része ennek a szakmának az nagyon is jól látja, hogy rohamléptekben változik a keresőoptimalizálás, és szerencsére jó irányban haladunk. A trükkök, és spam linképítés háttérbe szorul, és a minőségi tartalom kerül előtérbe.

Ahogy Frédéric Dubut mondta, valóban emberibb lett a találati lista. Paradox módon ehhez arra van szükség, hogy az ember által alkotott algoritmusokat részben leváltsa a gépek tanulása és generalizálása és rangsorolása.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

február 4, 2019

34MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Döbbenetes információ hangzott el az amerikai SMX

április 4, 2016

34MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Urs Hölzle a Google alelnöke, egy a

február 5, 2016

34MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Milyen lesz az előttünk álló Pingvin algoritmus?

január 5, 2015

34MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google háza táján egyelőre minden csendes,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!