Egy friss felmérés szerint a Facebook közel annyi forgalmat hoz egy weboldal számára, mint a Google.
A felmérés elsősorban a híroldalak látogatottságát, és már alapvetően tartalmi alapú oldalak látogatottságán alapul a 2015. január-februári számok alapján. A felmérést a Parse.ly készítette. Elemzésükben leírják, hogy bár a Google számai is emelkednek, a Facebbok is növelni tudta a részesedését.
A portálok forgalmának 41%-a származik a Google oldalakról, míg 36%-a a közösségi oldalakról. Ebben a szegmensben egyértelműen a Facebook a meghatározó forgalmi forrás. A többi forgalmi forrás kevesebb, mint 20%-át biztosítja a forgalomnak.
Nyilvánvalóan az, hogy mely oldal, honnan kap forgalmat nagyban változik az oldal jellegéből adódóan. Az angolszász oldalakon például a B2B üzletágban a Twitter szerepe nagyobb, mint a Facebooké.
Mindenesetre érdekes látni, hogy a Facebook jelentősége milyen meghatározó.
Csipázom én az ilyen Parse.ly-féle felméréseket, ezzel csak az a gond, hogy a keresési forgalom sok esetben túlzás nélkül 20-szoros konverziót eredményez.
Némi kreativitással spec témák esetén is lehet terelni a forgalmat a Facebook-ról, de olyan pocsék eredményt produkálnak, hogy gyakorlatilag nem éri meg foglalkozni vele.
Nyilván más a helyzet, ha a látogatottságot kell feltolni, hogy többet kérhessünk a reklámért vagy kósza AdSense kattintásokra hajtunk.
Aki gazdasági/céges témában megközelíti a seo forgalom konverzióját, az küldje az önéletrajzát! 😀
Mi az, hogy „seo forgalom”? Úgy érted, hogy a Google találati listáról jövő látogatók közül akik elérik a megadott céloldalt, ezt az arányt kell produkálni egy a facebook-ról jövő látogató esetén is? Aki erre képes, az küldje el az Önéletrajzát?
Seo forgalom alatt természetesen az organikus keresési forgalmat értettem. Nem a céloldal elérése jelenti a konverziót, hanem a tényleges vásárlás, szolgáltatás rendelése, levélküldést… Ebben a tekintetben vannak nagyon jelentős eltérések a két nevezett forgalmi forrás között.