Egyre nagyobb problémát okoznak a Google Analyticsben a fals hivatkozások. A Google dolgozik a megoldáson.
Adam Singer Google Analytics munkatársa jelentette be tegnap a Mozcon konferencián, hogy a Google Analytics dolgozik az un. referrel spam problémán.
Singer elmondta, hogy jelenleg is léteznek a problémára megoldások, ám ezeket nem a Google Analytics nyújtja. A cél az, hogy harmadik fél nélkül is kezelhető legyen a hiba.
Singer szerint a Google Analytics átfogó megoldáson dolgozik, azaz, ha a spammerek újabb url-ről hivatkozzák meg az oldalt, akkor ez is kezelhető lesz a megoldással.
Aki esetleg nem ismerné: Referrel spamnek nevezzük, azokat a hivatkozásokat, amelyek nem valósak, hanem fals látogatást jelentenek.
Ma már a Google Analyticsben a látogatások jelentős része érkezhet ilyen oldalakról, holott ezek nem valós látogatások. A probléma egyre nagyobb méreteket ölt, és a marketingelemzésekben már komoly problémát jelentenek.
A Google Analyticsben ezek a referrer spamek könnyen felismerhetőek a magyar oldalakon, hiszen jellemzően külföldi domainekről érkeznek, ilyenek például:
free-social-buttons.com
www.event-tracking.com
floating-share-buttons.com
És más hasonló url-ek.
Amíg a Google dolgozik a problémán, addig mi magunk is kezelhetjük ezt a problémát. Az alábbi linken részletes megoldás olvasható arról, hogy ezek a hamis hivatkozások hogy zárhatóak ki a Google Analytics jelentésből.