A Google szeptember elsejétől alapértelmezetten blokkolja majd a Flash hirdetéseket.
Ha még használsz Flash hirdetéseket, akár hirdetőként, akár publikálóként, itt az idő a váltásra. Szeptember 1-től ugyanis a Google Chrome böngészője alapértelmezettként blokkolni fog minden Flash hirdetést.
Bár a bejelentés szerint a Chrome egyelőre csak a hirdetéseket fogja blokkolni, és más Flash tartalmakat nem, ám nagy kérdés, hogy a Chrome hogy fog különbséget tenni a hirdetések és más tartalmak között.
Az is valószínű, hogy ez csak az első lépés azon az úton, hogy a Google teljesen blokkolja a Flash tartalmakat a weboldalakon.
Egyelőre a Flash tartalmak helyén egy szürke helyfoglaló jelenik majd meg. A felhasználók saját felelősségükre továbbra is elindíthatják a Flash tartalmakat a weboldalakon.
A mostani bejelentés senkit sem ért meglepetésként. A Flash sosem volt túl népszerű a mobilokon, és az Apple sosem támogatta annak megjelenítését a készülékeiken. A múlt hónapban ráadásul egy jelentős biztonsági rést is találtak a Flash-en, ami miatt a Firefox és a Chrome is blokkolta a megjelenítést, amíg az Adobe közre nem adott egy biztonsági frissítést.
Az Adwordsben hirdetők számára a Google automatikusan átalakítja a hirdetéseket HTML5 formátumba, bár nem minden hirdetés alakítható át automatikusan. Ezeknél a hirdetéseknél, a hirdetőknek manuálisan kell átalakítani a hirdetéseket.
Azok, akik még mindig nagy arányban használnak Flash tartalmakat a weboldalukon ideje váltani, mivel a Chrome idehaza is a legnépszerűbb böngésző, így fennáll a veszély, hogy az oldalra látogatók holnaptól nem látják majd a weboldal tartalmát. A flash egyébként keresőoptimalizálási szempontból is rossz választás.