A korábbi években rendszeresen kiszivárgott a Google akkor még titkos 160 oldalas útmutatója, ma már ők jelentették be, hogy frissült az útmutató.

Az előző években a Google titokként kezelte az az útmutatót, amelyet azon emberi értékelőknek állítottak össze, akik értékelték a weboldalakat és ezzel együtt a találati listát is.

A dokumentum célja, hogy emberekkel ellenőrizzék le a Google találati listáját. A világszerte több mint tízezer értékelő a találati listákra kapott oldalakat nézi át és értékeli a Google útmutatója alapján.

Ennek segítségével fejleszti tovább, vagy javítja algoritmusait a Google.

Ezt az útmutatót frissítette most a Google, ami fontos útmutatás a weboldaltulajdonosok számára is, hiszen elolvasható belőle, hogy mi az ami a minőséget jelenti a Google szemszögéből.

A  frissítések általában hangsúlyeltolódásokat jelentenek, de az idei évben egy új szempont is megjelent, amire érdemes odafigyelni.

Hirdetés

hirdetés

A változtatás lényege, hogy az új útmutatóba bekerült az, hogy az értékelők hogyan találhatnak rá, és hogyan jelezhetik az agresszív, lehangoló, pontatlan, és gyűlölködő tartalmakat.

De mit is jelent mindez a Google szemszögéből?

Paul Haarhr a Google egyik vezető keresőspecialistája szerint, az ilyen találatok a kereséseknek csak igen kis hányadát, nagyjából 0,1%-át teszi ki, azonban mégis fontos területről van szó. Éppen ezért akarnak biztosak lenni abban, hogy az algoritmusaik jól végzik a dolgukat, és ehhez kellenek a humán értékelők, akiknek a munkája segíthet az algoritmusok javításán ezen a területen is.

Paul Haahr arra is kitért, hogy van amikor az emberek kifejezetten ilyen jellegű tartalmakat keresnek. A Google nem akarja ezeket a tartalmakat elrejteni, ha kimondottan ere keresnek rá az emberek, akkor ezeket is megmutatják, a cél inkább az, hogy az általános kereséseknél ne jöjjenek fel ezek a találatok, és a humán értékelők számára ezt a különbséget igyekeztek tisztázni.

Milyen típusú tartalmak tartoznak ezen kategória alá?

  • olyan tartalmak, amelyek gyűlöletet és uszítást terjesztenek más társadalmi csoportok ellen (nem, vallás, stb. alapon)
  • faji alapú támadás, nagyon durva terminológiával
  • képi tartalmak: gyermekmolesztálás, állatkínzás, stb.
  • direkt leírások arról hogyan okozzunk kárt másoknak

Az útmutatóban részletes példák és konkrét weboldalak is találhatóak, magyarázatokkal és szemléltetéssel.

Érdemes elolvasni Jennifer Slegg részletes útmutatóját, aki tételesen, mondatról-mondatra kielemzi mi változott az új útmutatóan.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 2, 2019

42MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google szóvivője Danny Sullivan egy terjedelmes

március 17, 2017

42MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A korábbi években rendszeresen kiszivárgott a Google

december 19, 2016

42MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nincs is jobb az önkritikus SEO cikkeknél.

október 5, 2016

42MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb információt osztott meg a Google arról,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!