Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » A Google kiadta a Minőség-értékelő Útmutatóját!
Keresőoptimalizálás

A Google kiadta a Minőség-értékelő Útmutatóját!

Google algoritmus frissítés

A Google történetében először nyilvánosságra hozta azt a dokumentumot, amivel a manuális értékelők minősítik a weboldalakat.

Bár az útmutató már többször kiszivárgott, és 2013-ban a Google egy vágott verziót is közreadott, most történt meg először, hogy a Google nyilvánosságra hozta ezt az útmutatót.

A lépés vélhetően nem volt teljesen tudatos, néhány napja Jennifer Slegg, a TheSemPost főszerkesztője már megkapta az anyagot, és a lényeges dolgokat összefoglalta. Vélhetően mivel a lényeg információ már kikerült, a Google ezért döntött úgy, hogy inkább a teljes dokumentumot nyilvánosságra hozza.

A hivatalos bejelentés szerint a Google az algoritmusok fejlesztése érdekében kísérletezik. A fejlesztés általában egy mérnök ötletével indul, aki aztán elképzelését számtalan módon teszteli. Végső fázisában kerül az ötlet a humán tesztelőkhöz, akik értékelik a találati lista minőségét.

A Google már hosszú idő óta alkalmaz embereket azért, hogy a találati listát, és az ott található weboldalakat értékelje. Az értékelők kapnak egy útmutatást arról, hogy a Google szerint mi minősül minőségi találati listának és minőségi weboldalnak, és ezek alapján értékelik a találati listát, és a weboldalakat.

Most a Google-nak ez a 160 oldalas anyaga került napvilágra, amelyben leírja pontosan mi is tekinthető minőségi weboldalnak megítélése szerint.

hirdetés

Ez a dokumentum rendkívül fontos, ha szeretnénk megérteni, a Google mit tekint minőségi weboldalnak, és hogy szerinte az egyes keresésekre mely tekinthető jó, megfelelő és kitűnő találatnak.

Merem remélni, hogy Magyarországon nem dolgozik olyan keresőoptimalizálással foglalkozó szakember, aki ezt a dokumentumot ne olvasta volna át alaposan, mégha angol nyelvű is.

A mostani dokumentumot a Google alaposan átdolgozta a mobil térhódításának köszönhetően, és a legutóbbi 2015. októberi verziót nyilvánosságra is hozta.

A Google közleményében felhívja rá a figyelmet, hogy ez nem a végeleges verzió, hiszen a dokumentumot mindig módosítják, ahogy a web, és az emberek szokásai változnak. Bár nem ígérik, hogy minden változat nyilvános lesz, a Google ígéri, hogy a nagyobb módosításokat a jövőben nyilvánosságra hozza.

Érdekes módon a kiszivárgott verzióhoz képest a hivatalos verzióban vannak apró különbségek is.
A teljes dokumentum az alábbi url-ről tölthető le.

A későbbiekben tervezzük, hogy a dokumentumról egy részletes magyar nyelvű leírást adunk, most csak nagyon röviden a lényeg, addig is ajánljuk Jennifer Slegg ezirányú cikkét.

EAT

A dokumentumnak továbbra is alapja az EAT, azaz a szakértelem, tekintélyesség és a megbízhatóság hármassága. Azaz az a weboldal számíthat jó értékre, amely egy adott témakörben megbízható, hiteles és szakértő tartalmat ad a keresőknek. Erre akár egy fórum, vagy egy viccoldal is képes lehet, a maga szakterületén.

A te pénzed, a te életed

A Google továbbra is külön figyelemmel tekint az olyan oldalakra, amelyek pénzügyi, vagy egészségügyi témakörben adnak információkat, itt a szakértelem és a megbízhatóság különösen fontos.

Mobilbarát oldal

A dokumentum egyik nagy újdonsága, hogy az értékelőknek külön figyelmet kell fordítani az adott oldal mobil használhatóságára. A Google külön tanácsokat is ad arra vonatkozóan, milyen hibák és hiányosságok lehetnek egy oldalon.

Új kategóriák

A Google két új keresési kategóriát is lehatárol, a Know Queries és a Simple Know Queries kategóriákat. Míg ez utóbbi akár néhány mondattal is megválaszolható, éppen ezért gyakran bukkannak fel itt a Google válasz dobozai, az előbbiek megválaszolása összetettebb feladat.

Helyi keresések

A Google új fogalmat vezet be, ez az Explicit Location. Ezek azok a keresések, ahol a keresés helye jól beazonosítható, ám a kereső konkrét helyet is megad a keresésre vonatkozóan (pl. ha Esztergomból keresünk Budapesti éttermet).

Needs Met

A NeedsMet annyit jelent, hogy a találati listán egy-egy weboldal mennyire felel meg a kereső szándékainak. Tulajdonképpen ez úgy fordítható le, hogy a Google és a keresők szemszögéből egy-egy weboldal mennyire tekinthető minőségi találatnak. A Google az értékelési útmutatóban részletesen példákkal mutatja be, hogy egy-egy weblap hogyan értékelhető, azaz mennyire felel meg a keresők szándékainak, mi a minőségi és mi az, ami nem.

Fontos megérteni azt is, hogy egy weboldal lehet bármilyen hiteles és jó minőségű, ha nem ad választ a keresők kérdéseinek, akkor az adott találati listán haszontalan.

Összesített oldalak

Fontos hangsúlyozni, hogy a Google az összesítő oldalakat gyengébbnek minősíti, mint a konkrét cikkeket. Például egy csirkereceptes oldal jobb minőségű, mint egy csirkerecepteket összegyűjtő oldal. Hasonlóan az az oldal, ahol erotikus tartalmú reklám jelenik meg azonnal a gyenge minőségi kategóriába esik le.
A részletekkel hamarosan jelentkezünk!

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Ezzel az a baj, hogy ez a megállapítás: “Fontos hangsúlyozni, hogy a Google az összesítő oldalakat gyengébbnek minősíti, mint a konkrét cikkeket. Például egy csirkereceptes oldal jobb minőségű, mint egy csirkerecepteket összegyűjtő oldal. ” – a magyar találati listát áttekintve tudjuk hogy konkrétan nem igaz. Azaz vagy a magyar nyelvterületen még nem tud minden irányelv érvényesülni, vagy egyszerűen nem minden része igaz a dokumentumnak. Vagy hibás az értelmezés.

    • Szia!

      Köszi a hozzászólást.
      Ez a manuális értékelőknek szóló elméleti anyag, amit a Google nem biztos hogy át tud ültetni a gyakorlatban algoritmusokba.
      Más kérdés, hogy egy adott receptoldalon a kategóriaoldalak rengeteg belső linket kapnak, míg egy adott recept nem. Hiába tekinti a Google a konkrét receptet jobbnak, ha más szignálok erősebbek.
      Harmadrészt a hazai receptoldalak jellemzően max. néhány ezer karakteresek. Azért megnéznék egy igényes cikkreceptet, elegendő belső linkkel.