Utoljára frissítve: szeptember 12, 2016
Témakör: AMP
mi ez? SEO hírek

A Google blogoldalán közölte, hogy még az idei évben kiterjeszti az AMP oldalakat minden oldaltípusra, köztük a webáruházakra is.

A Google hivatalos blogján tette közzé az alábbiakat:

„Még ebben az évben, minden oldaltípus, amely rendelkezik AMP változattal, kiterjesztett megjelenést élvezhet a mobil találati listán.”

Ez egy nagyon komoly állítás tekintve, hogy ma már egyes weboldalak forgalmuknak több mint felét a mobil találati listáról gyűjtik be.

A Google néhány konkrét oldaltípust is megnevez, amely élvezheti az AMP oldalak előnyeit: „e-kereskedelem, szórakozás, utazás, recept oldalak és sok más”.

Ezeknél az oldaltípusoknál tehát garantált az AMP oldalak megjelenése a találati listán. Hogy mit jelent pontosan a „kiterjesztett megjelenés” azt a Google nem részletezi, de a korábbi információk alapján a Carousel-szerű megjelenésről lehet szó, amikor a találati lista legtetején képekkel együtt jelenik meg az oldal.

Hirdetés

hirdetés

A Google korábbi anyagiban hangsúlyozza, hogy az AMP nem jelent rangsorolási előnyt, ugyanakkor a carousel szerű megjelenés mégis óriási mértékben növelheti az átkattintási arányt.

A sok feltételes mód azért van, mert egyelőre nagyon szórványos adataink vannak arról, hogy az AMP oldalak milyen eredményeket tudnak felmutatni. A Google egyelőre ugyanis csak 12 országban élesítette az AMP megjelenését a találati listán és Magyarország nincs köztük. Bár ígéret van arra, hogy a közeljövőben több ország találati listáján is megjelenik az AMP.

A Google az elmúlt egy évben nagyon nagy erőfeszítéseket tesz azért, hogy a weboldal-tulajdonosokat rávegye az AMP használatára. Ez is egy újabb lépés ebben az irányban. Ha idehaza is élesedik a találati listán az AMP és ez valóban a webáruházak oldalaira is érvényes lesz, akkor az nagyon komoly változásokat hozhat a keresőoptimalizálásban.

Egyelőre azonban nem világos, a Google mit is ért a kiterjesztett megjelenés alatt és hogy ez milyen arányban lesz képes módosítani az átkattintási arányokat. A tendencia azonban egyértelmű, érdemes rá időben felkészülni.

Aki esetleg nem ismerné az AMP oldalak célja, hogy mobilkészülékeken az oldalak villámgyorsan betöltődjenek. Ez egyfajta lebutított nézetét adja a weboldalaknak, mivel a mobilra optimalizált oldalak a valóságban gyakran még most is nagyok és lassan töltődnek be. Az AMP ezt hivatott felgyorsítani. A WordPress esetében már ingyenes pluginnal tehetjük oldalunkat AMP baráttá.

Az ite. hu oldalainak is van AMP verziója amit az url végére írt /amp/ kiegészítéssel lehet elérni.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 21, 2016

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google hivatalosan is bejelentette, hogy globálisan

szeptember 12, 2016

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google blogoldalán közölte, hogy még az

július 20, 2016

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A napokban a Google közzétette milyen fényes

április 26, 2016

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Több mint 300 SEO szakértő véleményét kérték


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!