Az elmúlt napokban a Google módosította a találati lista szélességét, és az ott megjelenő karakterek számát. Ez a keresőoptimalizálásra is kihathat.

A múlt hét végén az angolszáz SEO sajtó a fenti hírrel volt tele, de az igazság az, hogy egyelőre a magyar találati listán mi még nem észleltünk változásokat. Ettől függetlenül a hír fontos, mert amit angol nyelvterületen meglép a Google, az előbb-vagy utóbb átszivárog a hazai találati listára is. Ez lehet napok, vagy hónapok kérdése, de előbb, vagy utóbb a változás itt is észlelhető lesz.

Miről van szó?

A lényeg az, hogy a Google kiszélesítette a találati lista pixel méretét. Az eredeti találati lista szélessége 500 pixel körül volt, ami most 600 pixel szélesre változott. A változás nem csak a hagyományos találati listát érintette, hanem a Google térképes találatait is, egyebek mellett.

Ennek a változtatásnak több következménye is van, amit az angol találati listán megfigyeltek, és ami keresőoptimalizálási szempontból is fontos.

Az egyik, hogy a hosszabb szélesség miatt a találatok egymáshoz közelebb kerültek. Ez pedig azt eredményezte, hogy a találati lista alján lévő találatok kicsit feljebb látszódnak. Ez jó hír annak, aki az organikus lista 2-4 helyén helyezkedett el, mert oldalai így kicsit feljebb kerültek, jobban láthatóak.

Title

A másik fontos változás, hogy a méret növekedésével a megjelenített Title hosszúsága is nőtt. Míg korábban a Google 55-60 karaktert jelenített meg, most ez a hosszúság már 70 karakter. Ez azt jelenti, hogy oldalaink címe mostantól hosszabb is lehet, mert az látható lesz a felhasználók számára.

Hirdetés

hirdetés

Meta leírás

A harmadik változás a meta-description hosszának növekedése. Itt 15-20 karakterrel nőtt a hosszúság, és egy sorban jelenleg már 100 karakter fér ki.  Ugyanakkor a Google időnként a szokásos hossznál még levágja a meta leírást. Érdemes lesz erre a változásra is odafigyelni, mert akinek a meta leírása rövidebb, mint 100 karakter az a találati listán már csak egy sorral jelenik meg, ami csökkenti a találat súlyát a találati listán (magyarán szólva kevesebb helyet foglal el rajta).

Ezek a változások azért jelentősek, mert módosíthatják az átkattintási arányt, így ha a módosítások nálunk is élesednek, érdemes lesz odafigyelni az átkattintási arányra, hiszen pl. egy rövid meta leírás csökkentheti átkattintási arányunkat.

Mobil találati lista

Érdekes módon változott a mobilon megjelenített title hossza is, ami jelenleg már hosszabb, mint az asztali verzió esetén. A TheSemPost beszámolója szerint egyes mobil találatok esetén a title átlagos hosszúsága már 78 karakter szemben az asztali találati lista 70 karakterével. Ennek is több következménye lehet, ha tartós marad. Ez azt jelentheti, hogy mobil találati listán plusz egy kulcsszó megjelenhet, ami esetlegesen célszerűvé teheti külön title megalkotását a mobil és az asztali verzióra egyes piacok esetén.

Ahogy említettük a hazai találati listán mi egyelőre még nem észleltük a változásokat, de amint élesedik idehaza is a módosulás, természetesen beszámolunk róla.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

83MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

83MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

83MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

83MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!