Kezdőlap » Linképítés » A Google nem felejt, de talán megbocsát!
Linképítés

A Google nem felejt, de talán megbocsát!

Google büntetés

A Google nem felejti el a linkeket. Így lehetne összefoglalni azt , amit John Mueller a Google szóvivője elmondott, ez pedig figyelmeztetés lehet a spam linket használóknak!

Egy webmester fordult egy kérdéssel John Mueller felé a Twitteren. A kérdés lényege az volt, hogy a Google elfelejti-e azokat a linkeket, amelyeket régen térképezett fel, vagy igaz-e az, hogy azokat kisebb súllyal veszi figyelembe.

John Mueller válaszában csak annyit mondott, hogy: „igen sok tárhelyünk van”, ami azt jelenti, hogy a Google nem felejt.

hirdetés

Miért fontos mindez?

A Google korábban már beszélt arról, hogy több algoritmusa is figyeli az egyes URL-ek és oldalak történet és követi a változásokat. A Google tehát nem csak az aktuális url-eket tárolja, hanem azok régebbi változatát is.

Sőt egyes algoritmusok a múltbeli történések alapján is hozhatnak döntéseket.

Korábban Matt Cutts a Google webspam osztályának vezetője beszélt arról, hogy van a spam-nek olyan mélysége, ahonnan nem lehet egyetlen oldalt sem kihozni. Ez azért érdekes, mert elvileg a disavow és más eszközök azt a célt szolgálnák, hogy az ilyen rovott múlt hátrahagyható legyen. De vélhetően nem minden esetben van erre lehetőség. A sok múltbeli hiba eredményezhet olyan büntetést, ami alól nincs menekvés.

Most tulajdonképpen ezt erősítette meg John Mueller is. A régi linkek nem felejtődnek el. A Google-nak elegendően nagy a tárhelye.

Éppen ezért is érdemes a linképítés során odafigyelni, hogy milyen linkeket építünk, hiszen bár a linkek törölhetőek, de a múlt nem törlődik ki a Google nem felejt.

Ugyanakkor a Google lehet „megbocsátó”. Ezt szolgálja a linkeltávolító eszköz, vagy a folyamatos futású Pingvin algoritmus is.

Azaz, ha valami olyasmit csináltunk, ami ütközik a Google irányelveivel, az részben korrigálható. Akkor, ha a spam nem túlzott nagyságrendű. De ne felejtsük a Google nem felejt!

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

4 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • A Google a linkeltávolító eszközről mintha inkább lebeszélne minket, mintsem a használatára buzdítana. Szó szerint ezt írják:
    “Javasoljuk, hogy csak akkor tiltsa le a visszamutató linkeket, ha úgy gondolja, hogy számos spamjellegű, mesterséges vagy gyenge minőségű link mutat a webhelyére, és ha biztos abban, hogy a linkek problémát okoznak Önnek. ”
    Azt is hozzáteszi a Google, hogy ő pontosan látja, hogy mi a spam, azt sugallva, bizzuk csak rá a dolgot.
    Érdekes: ha biztosak vagyunk benne, hogy a spam linkek okoznak bajt – töröljünk, de a Google nem felejt. És amúgy is mindent lát.
    Vagyis töröljünk is meg ne is…

    • Hát a Google sosem az egyértelmű kommunikációjájáról volt híres :). De amúgy azt gondolom anno túl sokat használták a disavow eszközt az angol nyelvterületen értékes linkek törlésére is, ezért is lehet a figyelmeztető szöveg.

  • Tudom, hogy a katalógus linkek ma már nem túl szerencsések, de azért lehetséges, hogy ezen a téren is vannak különbségek? Éveken át sok energiát fektettem abba, hogy az ilyen (pl lapozz.hu, startlap, stb) oldalakon valóban egyedi és bőséges szövegkörnyezetből érkező linkek mutassanak az oldalra. Nem egyen két mondatos szövegek, hanem valóban egyedi 700, 1000 karakteres szövegek. Most ezeket a linkeket mind vissza kellene utasítani?

    • Kedves György!

      A tematikus katalógusokkal általában nincs baj. Ezek azok, amelyek aldomainen egy-egy témát dolgoznak fel. Így pl. a lap.hu linkeket én mindenképpen meghagynám. Inkább azokkal a katalógusokkal van baj, ahol minden téma megtalálható, és rövid a leírás is. Pl. linkegyseg.hu, mylink.hu, stb.

      A katalóguslinkek rizikója függ az oldal teljes linkprofiljától is, ha vannak más típusú linkek is akkor ezek is elférnek. Függ a márka erősségétől is és a horgonyszöveg változatosságától.

      Mivel már valós időben fut a Pingvin akkor érdemes ezen leginkább elgondolkodni, ha az oldal organikus forgalma csökken.

      De ettől függetlenül hosszú távon nemigen kerülhető meg a minőségi linkek szerzése.