Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » A Google nyilatkozott a HTML/szöveg arány kérdésben
Keresőoptimalizálás

A Google nyilatkozott a HTML/szöveg arány kérdésben

google-martix

A legtöbb keresőoptimalizálást ellenőrző online eszköz egy-egy vizsgált weboldal esetén mutatja a HTL/szöveg arányt, de valójában mennyire fontos ez SEO szempontból? Ennek kapcsán nyilatkozott a Google.

HTML-szöveg arány, mint SEO mítosz

A HTML/szöveg arány egy mutatószám, ami azt értékeli ki, hogy az adott oldal forráskódja milyen arányban áll a vizuálisan is látható tartalomhoz képest.

Egy elég széles körben elterjedt SEO mítosz szerint ha a HTML kód túl sok a szöveges tartalomhoz képest, az negatívan befolyásolhatja a rangsorolást.

A Google azonban most megcáfolta ezt a SEO mítoszt.

John Mueller a szokásos webmestereknek szóló Hangouton beszélt erről.

Egy résztvevő megkérdezte: ”Számít valamit a HTML/kód arány valamit?”

hirdetés

John Mueller azt válaszolta: „Abszolút nem számít”. Majd kifejtette, hogy amíg a Google képes a kódot beolvasni, aminek a mérethatára, mondjuk 100 megabájt, addig számukra teljesen mindegy milyen összetett a kód. Ők kinyerik belőle a vizuálisan is olvasható tartalmat és ez a lényeg számukra. Tehát nyugodtan lehet benne struktúrált adat, CSS vagy bármi más, ami növeli a HTML kód mennyiségét, ez rangsorolási szempontból nem jelent hátrányt a Google szemszögéből.

Nagyjából így lehet összefoglalni a John Mueller által elmondottakat, és ez logikus is. A Google miért büntesse azokat a weboldalakat, amelyeknek a kódolása esetleg nem tökéletes, ha a felhasználó által látható és olvasható tartalom megfelelő minőségű?

A Google elsősorban a felhasználói élményt tartja szem előtt, és ilyen szempontból szinte teljesen mindegy, hogy az adott tartalmat milyen kód állítja elő.

Egyetlen egy kivétel lehet, ha a kód annyira kusza, hogy az jelentősen megnöveli a betöltődési időt. Azonban ez csak szélsőséges esetben jelenthet problémát. A Google már több ízben elmondta, hogy az oldalsebesség rangsorolási tényező, azonban olyan formában, hogy egy küszöbszintet néznek. Azaz, azt ellenőrzik, hogy az adott oldal nem-e extrém lassan tölt-e be (mondjuk egy perc alatt), ami ennél gyorsabb az mind megfelel, és nem élveznek rangsorolási előnyt a kicsit gyorsabb weboldalak.

Nyugodtan hagyjuk tehát figyelmen kívül az online SEO eszközök által mutatott szöveg/kód arányt, mert nem befolyásolja oldalunk rangsorolását. A kusza kód lehet, hogy lassabb, és ez ronthatja a felhasználói élményt, de önmagában ez a mutatószám nem káros az oldalunk rangsorolására nézve.

Ez is csak egy SEO-mitosz, amivel ideje volt leszámolni.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.