Utoljára frissítve: október 18, 2018
Témakör: SEO

Minden évben a Pubcon konferencián előadást tart Gary Ilyés a Google szóvivője. Érdemes követni, mert arról beszél mi a fontos a Google számára az adott időszakban. Ebben a cikkben összeszedtem az elhangzottakat a SEJ szaklap, és a Twitteren érkezett információk alapján. Vannak alapszintű ismeretek, igazi érdekességek, SEO tippek is.

Alapszintű SEO tippek

A jó URL szerkezet kritikus

Elsőként Gary Illyés arra hívta fel a figyelmet, hogy a jó URL-szerkezet még a mai napig kritikus fontosságú keresőoptimalizálási szempontból, és mindenkit óvva intett attól, hogy hashtageket, azaz kettőskeresztet használjon az URL-jeiben.

Jellemzően a Javascript keretrendszerek felelősek ezért, és a keresőmotorok a kettőskereszt utáni résszel nem tudnak mit kezdeni.

Ez például egy jó URL: example.com/traditional-url/

Míg ez egy rossz: example.com/page#subsection

Kanonizálás

Használd a canonical címkét! ezt javasolja a Google szakembere. Elmondás szerint a Google figyelembe veszi a canonical címkét, és ha jelen van, akkor nagy súlyt ad neki, igen ritka, hogy figyelmen kívül hagyja. A Google jó eséllyel azt az URL fogja a találati listán megjeleníteni, amit te eredetiként megjelöltél.

Hirdetés

hirdetés

HTTPS

Gary Illyés itt arról beszélt, hogy a legtöbb weboldal esetén semmilyen nehézséget nem okoz a HTTPS átállás.

Mióta Chrome „nem biztonságosnak” jelöli a HTTP weboldalakat azóta mindenképpen érdemes átállni, mivel a felhasználók ezt értékelni fogják.

És természetesen egy minimális rangsorolási előnyt is jelent a HTTPS.

Webhelytérképek

Hogyan térképezi fel a Google az internetet? Természetesen elsősorban linkeken keresztül.

De a második legfontosabb módszer az XML webhelytérképek használata. Éppen ezért, ha van olyan fontos oldalad, amit nem linkelsz a főoldalról, vagy más fontos aloldalról, akkor azt mindenképpen tedd bele a webhelytérképbe.

Fontos az is, hogy nem szükséges az összes URL-t belerakni, elég csak a fontosabbakat.

Használj <a>-t és”href”-et!

Ha nem használod ezeket, akkor a keresőmotorok nem fogják tudni, hogy ezek kattintható elemek, és nem fogják feltérképezni az oldaladat. Ráadásul a linkerő sem adódik át.

(Megjegyzés: Gary Illyés minderről a Javascriptes linkek miatt beszélt)

Belső linkek

Ha szeretnéd, hogy megtaláljuk a tartalmaidat, linkeld őket, ilyen egyszerű!

Meta adatok

Gary Illyés arról beszélt, hogy a Google sokkal ritkábban írja felül a title adatokat, mint azt sokan gondolják.  A valóság az, hogy alapesetben a megadott title címet jeleníti meg a találati listán, és ezen csak akkor módosít, ha az valami „oltár nagy baromság” – fogalmazott Illyés.

Azt is javasolta további, hogy minden oldal kapjon egyedi meta title-t és meta leírást, amely releváns az adott aloldalra. És bár a Twitteren mást lehet olvasni, a Google számára nincs karakter limit a meta description számára.

„Ne aggódj a karakterszám miatt. Mi ki fogjuk választani, azt, ami a felhasználó számára legpontosabban leírja miről is szól az oldalad.”

Optimalizálj a képkeresésre

Sok ember elfejti a képoptimalizálás fontosságát.

Mi itt a legfontosabb?

Ne felejtsd el megadni az alt címke szövegét. Itt nem azt kell leírni, amire rangsorolódni szeretnél, hanem azt, hogy mi van a képen.

Noha a Google már használ némi képfelismerést és fejlődik is ebben, nem hagyatkozhatsz arra, hogy a Google felismeri a kép tartalmát.

Használj képaláírást. Az hogy mi van a kép alatt, fontos.

A Lazy Load egy szuper módszer a képekkel teli oldalak megjelenítésére. A gondot csak az okozza, hogy ezt egy Javascript eseménykezelő tölti be, amikor görgetés történik. A keresőmotorok azonban nem görgetnek. Ha tehát így töltöd be a képeidet, akkor azokat a Google nem fogja látni, mert a keresőrobot nem görget.

A megoldás: rakd a képeidet a <noscript> címkébe. Ez semmit nem módosít a felhasználói élményen, de a keresőrobot számára olvashatóvá teszi a képeidet.

Hogyan írj jobb tartalmat?

Ha jobb tartalmakat akarsz készíteni, akkor világosan kell fogalmazni.

Olvasd vissza hangosan, amit írtál, és ne hangozzon gépiesen, vagy természetellenesen, amit hallasz.

Érdemes lehet az újságírói sablonokat követni.

Ne hallgass az Adsense-re!

A Google Adsense azt javasolja, hogy rakj be 20 hirdetést az oldaladra, de ne hallgass rájuk!

Ne használj túl sok hirdetést az oldaladon!

A hirdetések azon túl, hogy zavaróak, lelassíthatják az oldaladat, és a tartalom útjában vannak.

Ne használj felugrókat!

Illyés számára nagyon zavaró, hogy ha ellátogat egy weboldalra, akkor másodperceken belül megjelenik egy felugró ablak, ahol fel akarják iratkoztatni a cég hírlevelére.

De hiszen ő még csak most érkezett oda, és még semmit sem tud az adott cégről. Miért iratkozna fel bárki, amikor még nem is látott érdemi tartalmat?

A rangsorolásban lejjebb fogsz csúszni, különösen a mobil keresés során, ha a Google ilyen zavaró elemeket észlel az oldaladon.

A sebesség szuper fontos!

A Google tudja, hogy a gyors weboldal jobban konvertál az esetek döntő részében.

Keress egy eszközt, ami tetszik neked, és javíts annyit az oldaladon, amennyit csak tudsz. Illyés a Google Lighthouse nevű eszközét ajánlja.

Arra a figyelmeztet, hogy ne csak egyetlen mérőszámra figyeljünk oda. Használjunk több eszközt, mert a mutatók oldalról-oldalra és eszközről-eszközre változhatnak.

Arra is figyelj oda, hogy a felhasználók hogyan reagálnak az optimalizálásra. Ha például bizonyos tartalmakat nem érnek el mobilon, ami asztali gépen megtalálható volt az zavaró lehet.

Ne kövesd az útmutatókat ész nélkül – azt használd, ami neked működik!

Strukturált adatok

A Google használja a strukturált adatokat annak érdekében, hogy jobban megértse az oldalad tartalmát.

A strukturált adatok potenciálisan több forgalmat és hosszabb tartózkodási időt eredményezhetnek. Legalábbis erre jutott a Rakuten Japánban, amely 70 weboldalt üzemeltet és az egyik legnagyobb tartalomszolgáltató Japánban.

A forgalom 2,7-szeresére, míg a tartózkodási idő másfélszeresére nőtt miután elkezdték használni a strukturált adatokat.

Ugyanakkor Illyés arra figyelmeztet, hogy csak akkor használjuk a strukturált adatokat, ha azok ésszerűek és validak.

A bonyolultabb SEO javaslatok

Java Script oldalak

A JavaScript oldalak igazi kemény diók a keresőmotorok számára. A Googlenak napokba, néha hetekbe is beletelik, amíg egy Javascript oldalt renderelni tudnak.

Éppen ezért a Google azt javasolja, hogy használj statikus HTML-t, ha azt szeretnéd, hogy a tartalmaid a lehető leggyorsabban kerüljenek indexelésre.

Illyés azt javasolja, hogy tartsd magad távol a JavaScripttől, amennyire csak lehet.

A megoldás a dinamikus renderelés. Használd a Google Search Console Megtekintés Google-ként eszközét, ha látni szeretnéd, hogy az oldaladat hogyan látja a keresőrobot.

Van olyan kritikus tartalom, ami nem jelenik meg? Ha igen akkor dinamikus renderelésre van szükséged.

Mobil-first indexelés

A Google azért áll át a mobil indexelésre, mert az emberek többsége már mobil eszközről keres. A Google már rengeteg weboldal esetén átállt a mobil indexelésre, de ez a munka még tovább folytatódik.

A Google ezidáig azon oldalaknál állt át, amelyek mobilbarátak. Ez azonban változni fog.

A Google hamarosan azon oldalak esetében is átáll a mobil indexelésre, amelyek nem mobilbarátak.

Ugyanakkor ez nem hoz drámai változást. Alapesetben tovább folytatódik a gyengébb szereplésed a mobil találati listán.

Mit jelent az, hogy egy oldal kész a mobil indexelésre?

Először is a tartalmaid, beleértve a videókat és a képeket azonosak a mobilon és az asztali gépen.

A metaadatok és a strukturált adatok azonosak.

A belső linkek jórészt azonosak.

Rövid SEO tippek

Almappa vagy aldomain?

A Google-nak mindegy.

Melyik a legjobb mobil-oldaltípus?

Ismét elmondja, hogy a Google számára mindegy. A lényeg, hogy mobilbarát legyen.

A Google azért javasolja a responsive design-t, mert hosszú távon jobb, és csak egy oldalt kell kezelned.

Mobil-first indexelés

A Google csak abban az esetben fogja a weboldalad asztali verzióját használni a mobil indexelésnél, ha nincs mobil verzió.

De ha ez a helyzet, akkor hátrébb fogsz rangsorolódni, ahogy már az elmúlt három évben is.

Hamburger menü

A Google számára teljesen rendben van, nem gond számukra, ha ezt használod.

Hajtáson túli tartalom

Szintén rendben van. Ha a tartalmaid fülek, vagy accordion menük alá van rejtve a rangsorolásban teljes súlyt kapnak.

Egy millió URL

Ha egy milliónál több URL-le rendelkezel, akkor fontos lehet számodra a feltérképezési büdzsé, egyébként nem számít.

De tényleg szükséged van arra a millió URL-re, ha csak egy töredéke van indexelve? Ha nincs rájuk szükséged, és nincs értékük, akkor vágd vissza őket. Ez segít a feltérképezési büdzsé kérdésének megoldásában is.

Ha millió URL-ed van, akkor csak azokat küld be a webhelytérképbe, amelyek fontosak, ne az összeset!

A kritikus tartalom

Felejtsd el a TTFB-t, azaz a Time-To-First-Byte mutatót! ami lényeges az az idő, ami alatt az első kritikus, vagy lényegi tartalmad betöltődik. A felhasználót ez érdekli.

A korábbi Pubcon beszámolókat itt találod.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Ami a felugrókat illeti, ne felejtsük el, hogy a SEO egy eszköz, nem pedig a cél. A cél általában az, hogy eladjunk vmit, és ha ezt felugróval tudom elérni, hülye leszek lemondani róla, csak mert a Google-nak nem tetszik. Nálam pl. a felugróra 3x annyian iratkoznak fel, mint a cikkekben elhelyezett feliratkozási lehetőségre. Felhasználóként én sem vagyok oda a felugrókért, de a számok azt mutatják, hogy műkődik. A kilépéskor megjelenő felugró talán kevésbé zavaró, én is ezt használom, de ha Gary Illyés sok weboldalon találkozik olyan felugróval ami néhány másodperc után megjelenik, ez lehet hogy nem véletlen. Simán lehet, hogy letesztelték, és jól konvertál, azért használják így.

    1. Szia!

      Teljesen igazad van, és a számaiddal is csak egyetérteni tudok. Nyilván ez a Google álláspontja, amit Te írsz az pedig már marketing. Egyébként több SEO állítással én is tudnék vitatkozni, még a Google-vel is. Nyilván nem szentírás amit mondanak.

      ÜdV:Attila

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

32MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

32MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

32MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

32MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!