Újabb érdekes részletekkel szolgált Gary Illyés a Google algoritmusainak működéséről. Most az oldalon belüli keresések kerültek szóba.
Gary Illyés a Google szóvivője arról beszélt az SMX keresőmarketing konferencián, hogy a Google egyes algoritmusai képesek arra, hogy egy weboldal oldalon belüli keresési találatait tartalmazó oldalakat eltávolítsa a találati listáról.
Miről is van szó?
Ismert, hogy sok oldal, különösen a webáruházak alkalmaznak oldalon belüli keresési funkciót, amikor is a felhasználó rákereshet egy adott termékre, vagy egy bármilyen kifejezésre. A weboldal ilyenkor gyakran egy új url-t generál. A problémát az okozza, hogy ezek gyakran úgy vannak beállítva, hogy a Google keresőrobotja indexelni tudja azokat, holott ezek igen gyakran gyenge minőségű oldalak.
A Google webmestereknek szóló irányelve egyértelműen leszögezi, hogy az ilyen típusú oldalak esetén a helyes beállítás az, ha tiltjuk ezek leindexelését a keresőrobotok számára. Ennek ellenére sok weboldal mégis elérhetővé teszi ezeket az oldalakat, abban bízva, hogy ezek az oldalak hasznosak, és felhasználókat hoznak weboldalukra.
A Google azonban óvva int ettől a gyakorlattól:
„ Az esetek többségében tartózkodunk ezen oldalak leindexelésétől. Ezek gyenge minőségűek, és rontják a felhasználói élményt, ezért külön algoritmusok dolgoznak azon, hogy ezek az oldalak ne kerüljenek feltérképezésre.” – mondta el Gary Illyés.
Természetesen nem feltétlenül az összes ilyen belső találati oldal gyenge minőségű, de a legtöbbjük az. Igen gyakori, hogy a keresésekre nincs találat, így a felhasználók üres oldalt kapnak, ez sem felhasználói szemszögből, sem Google feltérképezés szempontjából nem szerencsés. Hasonló ehhez, amikor a keresési találat minimális számú, vagy nagyon hasonló termékeket listáz ki, ezek a legtöbb esetben gyenge felhasználói élményt jelentenek.
Igen gyakran előfordul az is, hogy a Googlebot egy végtelen ciklusba kerül az ilyen típusú belső oldalak esetén, és rengeteg értelmetlen keresési oldalt jelenik meg a találati listán.
Érthető tehát, hogy a Google ezen probléma kezelésére egy olyan algoritmust alkotott meg, amely képes kiszűrni ezeket az oldalakat a találati listáról.
Természetesen keresőoptimalizálási szempontból nem célszerű a Google-ra hagyatkozni. Sokkal hasznosabb, ha az ilyen oldalak leindexelését mi magunk gátoljuk meg, mielőtt túl sok gyenge minőségű oldal kerülne a kereső adatbázisában, ami esetlegesen hátrányosan befolyásolhatja az oldal minősítését és rangsorolását is.
Egész konkrétan ezekről az oldalakról beszélsz?
http://atudakozo.hu/Talalat.aspx?kereses=aut%C3%B3alkatr%C3%A9sz
majd blank-osítsd a comment linkeket
Üdv
Szerintem azért van értelme az ilyen típusú oldalaknak. Például mi is alkalmazzuk:
http://futesszerelo-mester.hu/biasi-szerviz-budapest/
Mondjuk van egy webshop ami cipőket árul. Létre is hozz olyan kategóriákat, hogy sport cipő, alkalmi cipő, etc. A kereső képes arra, hogy gyártó szerint lehessen szűrni vele. Létrehozz egy olyan oldalt ahol szűrve van nike gyártóra és kap ezért címet, leírást és egyedi url-t. Így a keresőben megjelenik, mint „Nike sportcipők” kulcsszóra.
Ez egyrészt szerintem jó dolog, másrészt maga a Google is helyes megoldásnak találta korábban. Nem értem most mi baja ezzel.
Szia!
Nem ezzel van a baj. Ha jó az oldal SEO-ja az ilyen oldalak kategóriaként szerepelnek. A gond az, hogy ha több ezer keresési találat jön létre.
Üdv:Attila