Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » A keresőoptimalizálás 2016-ban egyszerűbb lesz mint eddig volt!
Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás 2016-ban egyszerűbb lesz mint eddig volt!

Keresőoptimalizálás 2016 Sipos Csaba

Cikksorozatot indítunk, amelynek célja, hogy a hazai SEO ágazat szakértői felkérve feltérképezzük, ki-mit vár a 2016-os esztendőtől SEO téren.

Sípos Csaba

Név: Sipos Csaba / SIBA Tech Kft.

Cég: http://sibatech.hu

Bemutatás: Üdvözöllek! Sipos Csaba vagyok a SIBA Tech Kft keresőoptimalizálás elemzője. Napi szinten követem a SEO világ eseményeit és mérem az általuk bekövetkezett változásokat. Elemzéseimmel kis és közép vállalkozások honalapjainak beállításához adok tanácsokat. Ha tanácsadásra vagy segítségre lenne szükséged, keress nyugodtan. Szívesen állok rendelkezésedre!

A keresőoptimalizálás 2016-ban egyszerűbb lesz mint eddig volt!

A keresőoptimalizálás 2016-ban minden eddiginél egyszerűbb lesz mint valaha. – Tudom erre most mindenki felkapta a fejét. Miről beszél ez az ember! – De remélem, hogy a cikkem elolvasásával rengetegen rá fognak bólintani a fenti állításomra.

hirdetés

Megpróbálom érthetően levezetni, hogy miért is kell most már más szemléletmód szerint keresőoptimalizálni. Próbálok egyszerű és érthető példákkal bemutatni és egyszerűen kivitelezhető tanácsokat adni, hogy hogyan kell optimalizálni az oldalt a 2015-2016-os évtől.
A jövő évi keresőoptimalizálási trendekről azért nem általánosságban, összefoglalóan írok, mert az Ite.hu előző cikkeinél már jelezték az olvasók, hogy ne általánosságban beszéljünk egy-egy eseményről, hanem inkább gyakorlati példákkal alátámasztva mutassuk be az adott témát.

Ki vagyok és miért beszélek a keresőoptimalizálásról

Először is mindenki engedje meg, hogy tegező stílusban írjak nektek, valamint pár szót szóljak magamról mielőtt belemerülnénk az elkövetkező évek SEO trendjeibe. – A nevem Sipos Csaba és a SIBA Tech Kft-nél dolgozom mint elemző. Tanácsokat adok honlap optimalizálás témában.

Valamikor 2006 körül fertőződtem meg a keresőoptimalizálással. Mindig is érdekelt, hogy minél több látogatót szerezzek a Google találati listájáról. Egy évig körülbelül én is úgy bukdácsoltam, mint mindenki más, aki nem tudatosan foglalkozik a honlap optimalizálással. Majd hamarosan rá kellett jönnöm, hogy egy jól optimalizált honlap sokkal kifizetődőbb, mint egy-egy kétes technikát alkalmazva a Google találati lista élére jutni szinte azonnal.

Elkezdtem felvásárolni az összes hazai és külföldi keresőoptimalizálás kiadványokat, könyveket. Olvastam az optimalizálásról szóló blogokat és hírportálokat. A most piacon lévő SEO könyvek többsége nem sokat segít, leírja az alapokat nagyvonalakban és kész. Gyakorlati „mit-hogyan” lépéseket leginkább sajnos a saját bőrömön kellett megtapasztalnom.

A könyvekből szerzett tudás mellett kellett még valami, ami megerősít a döntéseimben. Elkezdtem különféle keresőoptimalizálás elemzésekkel foglalkozni, mert ugye mennyivel biztosabb az ember a dolgában, ha a döntései alá vannak támasztva a matematikával.

A mai napig, azaz már 10 éve szinte napi szinten foglalkozok a keresőoptimalizálás elemzésekkel és mérésekkel, követem napi szinten az ilyen jellegű híreket.

Az előző bemutatkozás valljuk be vajmi keveset ér alátámasztott dolgok nélkül – Ilyet bárki is írhat magáról. Kérdezhetitek, de mi a referencia? Mivel csak projekt szintű tanácsadással foglalkozunk, így én nem olyan referenciát mutatnék, ahol helyezést értünk el, hanem egy olyat, ahol egy bizonyos célt valósítottunk meg.

A lenti projekt arról szólt, hogy egy bizonyos kulcsszóra legyen elől az oldal egy adott pillanatban. A projekt eredményeit a képen láthatjátok.

Pillanatnyi forgalom

A képen látható, hogy a forgalom nem direkt és nem közösségi média forrásból érkezett az adott pillanatban!

A fenti példa jól mutatja mennyire pontosan lehet egy keresőoptimalizálás projektet kiszámítani és megvalósítani. Az ilyen eredmények eléréséhez elengedhetetlen a napi szintű mérés és a SEO trendek követése. – Itt értünk el ahhoz a dologhoz, hogy miért beszélek én is a keresőoptimalizálás 2016-os trendjeiről.

Elmélet – más szemléletmód – Vissza a gyökerekhez!

Nagyon sok forrásból hallhattuk már azt, hogy a keresőoptimalizálás halott! Van egy jó hírem. Nem halott, csak kicsit rugalmasabban kell kezelni a dolgot.

Miért is szeretné valaki optimalizálni a honlapját? Hát azért hogy látogatókat szerezzen a keresőből, oly módon, hogy költséget minimalizálva folyamatosan szállítson az oldalra látogatókat és ne nagyobb költséget igénylő fizetett reklámból származzanak a látogatók.

Ez idáig érthető is, de mindenki ezután a lépés után rontja el a dolgot. Próbáljuk meghatározni azt a kifejezést, amire elől akarjuk látni a weboldalt és a SEO cégtől már célirányosan azt kérjük. Ezt a kulcsszót juttassa előre. – De miért? Miért felejtjük el a célunkat már az első lépésnél?

A cél a látogatók megszerzése – egy-egy kiválasztott kulcsszó jó pozícióba helyezése csak néhány speciális esetben lehet cél.

Amióta a Google élesítette a regionális, azaz a hely alapú keresést, már nem érdemes 1-2 kulcsszóban gondolkodni. Lássunk egy példát.

Van egy könyvelőirodád és a „könyvelő” kifejezés volt eddig a kulcsszavad. A hely alapú találati lista előtt ezt a kulcsszót behúztad az első 10 találatba és országosan megjelent, szállította a látogatókat. Hely alapú találati lista után ez megváltozott. A Google megpróbálja meghatározni a helyedet és ez alapján fog most már könyvelőirodát mutatni. Szegeden a Szegedi könyvelőirodát, Békéscsabán a Békéscsabait és így tovább. – Látod nincs értelme egy kulcsszóra optimalizálni. Ezért nem éri meg olyan szolgáltatást vásárolni, ahol azt ígérik feljuttatnak az első 10 találat közé.

Valószínűleg ez lesz az egyik vezető keresőoptimalizálás trend a 2016-os évtől. Egyre több tényező fog érkezni, amely alapján próbálja a Google személyesebbre szabni a találati listáját minden látogató esetében (jelen esetben már több, mint 20 ilyen tényezőt ismerünk). Nincs értelme leragadni a több évvel ezelőtti trendnél „feljuttatom a kulcsszavad az első 10-be” gondolkodásnál.

Látogatottságnövekedés

A fenti képen láthatod hosszú távon sokkal jobban megéri egy honlapot optimalizálni mint kétes technikákat alkalmazva átmeneti kiugró eredményeket elérni.

De akkor mit lehet tenni? – Azt már sok helyen hallhattad, hogy menjünk rá a „long tail” kulcsszavakra. Valószínűleg ez a felvetés egyre jobban tért fog nyerni. Készítenünk kell egy globális SEO tervet, hogy hogyan lehet erősíteni a teljes weboldalt. Hogyan lehet minél optimálisabbra alakítani a tartalmat egy-egy témakör érdekében. Egy ilyen tervvel és a Google alapszabályait betartva az eredeti cél megvalósítható – tudod a minél több látogató a keresőből és nem az egy kulcsszóra előre jutni tévhit!

Összefoglalva talán ez az egyik legfontosabb irányvonal a 2016-os keresőoptimalizálás trendekben. A Google próbálja a lehető legszemélyesebbre szabni a találati listát és ehhez fognak egymás után érkezni olyan fejlesztések, amelyeket mi idehaza nem fogunk tudni lekövetni.

Már át kell állni az új szemléletmódra, hogy optimális honlappal minél több látogatót szerezzünk a keresőből. Itt emelném még ki azt is, hogy „optimális honlappal” és nem kétes technikákkal szerezni látogatókat. Egyre összetettebbek lesznek az algoritmusok, amelyeket egyre nehezebb átverni. De ha nem használsz megkérdőjelezhető technikákat, továbbra sem kell tőlük tartanod. – Ezért lesz könnyebb a keresőoptimalizálás a következő évektől!

Egy mondás szerint a Google az embereket követi! – Ha mindent a látogatókért teszel és nem a helyezésért, továbbra sem lesz nehéz dolgod, ha jó eredményt szeretnél elérni.

2016-os SEO trendek külföldről – Mit javasolnak a kinti cégek!

Rengeteg előadást és cikket böngészgettem külföldi forrásokból, hogy vajon Ők mit tartanak a legfontosabb SEO trendeknek a következő évre.

Meg kell valljam, hogy valamilyen szinten ezek a cégek is megerősítettek a fenti álláspontomban, hogy nem egy kulcsszót kell feljuttatni a kiemelkedő pozícióba. – De inkább nézzük egyesével azt, hogy Ők mire is számítanak – a teljesség igénye nélkül csak a legfontosabbak:

1. Jobb helyezés már nem jelent több kattintást

Rengeteg olyan újítást vezetett be a Google, amelyek következtében egy kulcsszó feljuttatása már nem jelenti azt, hogy több lesz a kattintás a találati listán. Teljesen más találati listát ad földrajzilag más helyen végzett keresésekre. Figyelembe veszi a keresési előzményeket, érdeklődésünket és egyéb más adatot, amit sikerült neki megtudnia rólunk. Előtérbe helyezi a térképes találatokat, valamint a fizetett reklámokat, amelyekből egy újításnak köszönhetően már nem 3-at, hanem 4-et mutat meg az organikus találati lista előtt.

hőtérkép átkattintás

A friss hőtérkép alapján látszik mennyire különböznek a találati listák és hogy oszlanak meg a kattintások.

Az új trendek a külföldi szakemberek szerint is azok lesznek, hogy globálisan kell a teljes honlapot erősíteni és így lehet csak kimagasló eredményeket elérni.

2. Egyre fontosabb az oldal sebessége – technikai jellemzők

A külföldi források mindegyike kitért arra, hogy 2016-ban nagyon fontos lesz, hogy egy weboldal milyen gyorsan töltődik be. Én ezt kiegészítenem azzal, hogy nem csak az oldal sebessége a fontos, hanem az hogy technikailag rendbe legyen a weboldal.

Fontos, hogy az oldal mobil barát legyen. A koppintható területek elég nagy méretűek legyenek és elég messze helyezzük el őket egymástól. – Felhasználói élmény javítása a technikai tényezők rendbetételével. Egy jó site audit mindenkinek a segítségére lehet ilyen téren – Ilyen elemzéseket az Ite.hu cikkírói is készítenek, ha valakinek nincs még rendbe ilyen téren a weboldala.
A mobiltelefonon végzett keresések száma napról-napra nő, így a következő években az ehhez tartozó technikai tényezők optimalizálása is fontos szerepet fog kapni a keresőoptimalizálás folyamatai között.
Eddig elég volt szinte, ha rendbe volt a tartalom és pár link mutatott a weboldalra, de ez már kevés lesz a következő évtől.

3. Minőségi tartalom – alacsonyabb manipulatív tartalom küszöb

Szerintem sokan emlékeznek még a tartalomban lévő 8%-os kulcsszó mennyiség küszöbre. Sajnos nagyon sokan még mindig ezt javasolják idehaza, de ezt már rég nem szabad használni.

A jövőre nézve valószínűleg egyre jobban meg fogja követelni a kereső a Wikipédia jellegű tartalmak létrehozását, amelyeket a weboldal tulajdonos a látogatóknak hoz létre és nem a keresőnek.

A keresőknek létrehozott tartalom talán egyik legszembetűnőbb tulajdonsága a magas kulcsszó mennyiség. Ha a látogatóknak írunk szöveget, akkor általában ez az érték 0,5-2,5% közé tehető. – Ne használjunk nagyobb kulcsszó mennyiséget.

A tartalom tagolására is egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Logikai szinteket kialakítva használjuk a H-tag-eket a tartalom tagolására. Nincs kulcsszó zsúfolás még H tag-ekben sem úgy, mint általában egy weboldal elem esetében sem.
Figyeljünk oda a duplikációkra az oldalon belül. A minimális duplikáció is büntetést vonhat maga után úgy, hogy észre sem veszi az ember. Csak azt tapasztalod, hogy befagyott a látogatószám egy értéken és bármennyit írsz mégsem növekszik a látogatók száma. – Már duplikációnak számít a minimálisan eltérő, vagy meglévő tartalomból generált új oldalak.
A jövőben minden eddiginél tagoltabb és jobb minőségű tartalmakra lesz szükség egy jó pozíció elérése érdekében.
Keressetek rá a kulcsszavatokra, nézzétek meg a konkurencia hogyan alakította ki a tartalmat. Mennyi H tagot, képet, videót használt és ez már egy jó támpont arra, hogy megfelelő minőségű tartalmat hozz létre.

4. Kulcsszó kutatás bonyolultabb feladat lesz

Fentebb már említettem, hogy nem szabad a régi SEO trendet követni, hogy kiválasztunk egy kulcsszót és azt szeretnénk a találati lista élére juttatni. Ez a fajta honlap optimalizálás kis túlzással állítva akkor működött, mikor a SEO arról szólt, hogy a meta kulcsszavak részbe beírtuk a kiválasztott kulcsszavakat – Rengeteg idő telt el azóta. Egyre bonyolultabbak lettek az algoritmusok, amelyek alapján megjelenik az oldal a találati listában. A teljes káoszt talán a Kolibri algoritmus okozta, amely megpróbálta kitalálni a keresést végző személy gondolatát, majd az alapján állította fel a rangsort.

A 2016-os évtől ahogy elkezdenek szaporodni a találati lista összeállításáért felelős összetevők, algoritmusok így a kulcsszó kutatás is bonyolultabb lesz. – És nem is akármennyire! A Google képes felismerni a szavak jelentését, arról nem is beszélve hogy náluk működik az első olyan számítógép, amely mesterséges intelligencia alapú és ezt is felhasználják arra, hogy még tökéletesebb legyen a találati lista.

A fenti pár információ alapján látszik milyen nehéz is lesz egy célirányos SEO projektet megtervezni és kivitelezni. Egyre jobban arra kell törekedni, hogy egy honlapot egy téma köré kell felépíteni és minél összetettebb, minden látogatót kielégítő Wikipédia jellegű tartalmat kell létrehozni. Lehetőleg ezt a tartalmat a látogatók szeressék és osszák is meg.

5. Linképítés 2016-ban avagy jóslatok a jövőre

A Pingvin algoritmus bevezetése után rémálom lett a linképítés! – Miért is kell linket építeni, ha rizikós?
A szakértők a mai napig egyetértenek abban, hogy a linkeknek fontos szerepe van a keresőoptimalizálásban. Régebben kulcsszavas linkekkel lehetett jó pozíciót elérni, majd később ezekért kapott mindenki büntetést. Linkek nélkül a mai napig nincs jó helyezés!

Valószínűleg 2016-ban is fontos szerepe lesz a honlapra mutató linkeknek, de az ellenőrzés és a megfelelés kritériumok szigorodni fognak. A Google Pingvin algoritmus egyre hatékonyabban fogja felszámolni a helyezés manipulálására szolgáló linkhálózatokat – ilyenek például a céges honlapon belül körbelinkelésre szolgáló aloldalak.
Jogosan kérdezhetitek, na jó de akkor hogyan építsünk linket! – Itt is szemléletmód váltásra van szükség mint a fent említetteknél. Próbáljatok olyan tartalmat létrehozni amelyekre szívesen hivatkoznak a látogatók. Ez a legjobb módja annak, hogy a rád mutató linkek szaporodjanak.

Meg merem kockáztatni azt a jóslatot, hogy a közösségi médiából érkező forgalom valamilyen szinten átveszi a linképítés szerepét a jövőben. – Hogy miért is?

A linkek azért jöttek létre, mert jó volt a tartalom és hivatkoztak az oldalra és mindezt az emberek saját weboldalaikon vagy fórumokban tették meg. Az emberek már alig-alig hoznak létre saját oldalakat, ahol ezek a linkek szaporodhatnának, a fórumok látogatottsága is csökken pár éve. Az előzőek szerepét a közösségi média oldalak vették át. Mindenki ezeken az oldalakon tölti az idejének egy részét, itt beszélget, itt oszt meg tartalmat. – És a lényeg az, hogy itt oszt meg tartalmakat és azért mert érdemesnek találta rá!

Logikus lenne a Google-től egy olyan lépés, hogy nagyobb prioritást fognak élvezni a közösségi média linkek és azon belül is azok, amelyekről forgalom érkezik – ez szinte egy az egybe átvette a régi klasszikus blogolást.

A régen megépült linkek közül valószínűleg csak azok fognak érni valamit, amelyek olyan weboldalakról érkeznek, amelyek tulajdonságai azt mutatják, hogy vannak rajta látogatók és a látogatóknak készültek az oldalak. A Google ezeket egyre jobban szűrni fogja. Miért is keletkezik egy link egy oldalon, ha nincs rajta látogató – ugye mennyire logikus ezért a büntetés.

Fentebb említettem, hogy kézzel fogható információkat is szeretnék adni, nem csak általánosságban írni. Ellenőrizze le mindenki a honlapjára mutató linkprofilt és szűrjétek belőle azokat a linkeket, amely arra utalnak, hogy spam linkek.

• Túl magas Alexa Rank (legyen 5.000.000 alatti – itt talán vannak már látogatók)

• Alacsony Domain Authory (DA) – 20 DA körüli már elfogadható

• Túl sok kimenő link – Egy oldalon túl sok kimenő link linktárra utal

• Látogatói forgalom – Google Analytics-ben nézd meg kaptál-e a kiinduló oldalról látogatókat

A fenti alap tényezőket vizsgálva ránézésre megmondható mi a spam link. A Google sokkal kifinomultabb módszerekkel dolgozik – higgyétek el ezeket a manipulatív linkeket azonnal ki tudja szűrni. – Ha valaki nem szeretne bajlódni a spam linkek kiszűrésével, az itteni cikk írók tudnak benne segíteni nektek.

Összegzésül a 2016-os linképítési trendekről azt tartsa mindenki szem előtt, hogy olyan tartalmat építünk, amely linkgyarapodást eredményez. Olyan linkek fognak számítani, amelyek látogatókat is jelentenek. Kifinomultabb lesz a Pingvin algoritmus és ezáltal a spam link szűrés is.

Hogyan SEO-z jól 2016-ban!

Rohamos sebességgel fejlődnek a Google algoritmusok és ez várható a jövő évre is. Rengeteg fejlesztést végez a cég. Az algoritmusok ezek miatt sokszor hónapokig nem futnak újra, így az előző miatt kapott büntetést sem lehet sokáig feloldani.
Nem kifizetődő olyan technikákat alkalmazni, amelyek büntetési veszélyt rejtenek magukban. Egyre jobban arra kell törekedni, hogy inkább próbáljunk meg együttműködni a Google-el, mint hogy megpróbáljuk manipulálni a helyezéseket.
Rengeteg mérnök és matematikus dolgozik nap mint nap a Google algoritmusokon. Kijelenthetjük, már nincs olyan szürke SEO technika amit biztonsággal alkalmazhatunk még évekig – ez a dolog már túl nőtt rajtunk.

Elnézést a kifejezésért, de idehaza azért elég nagy baj van még mindig a fejekben mint a keresőoptimalizálási szolgáltatást árulók, mint pedig a vásárlók körében. Az elkövetkező időszakban nagyon nehéz lesz azok dolga, akik nem követik folyamatosan a változásokat a keresőoptimalizálásban.

Nap mint nap lehet belefutni olyan hirdetésekbe, hogy ennyi meg ennyi linket építek most rád katalógusokba, mikor már mindenki tudja, hogy ezért büntetést lehet kapni. Az egyik cég magas PageRank értékű linkeket árul úgy, hogy tudja hogy már a Google nem frissíti az értéket, így ezek nem valósak. A következő cég rájött a tutira, körbelinkeli a saját ügyfelei oldalait, így hozva létre manipulatív linkhálózatot – így kitéve az oldalt büntetésnek – pedig biztosan tudja, hogy a Google azt mondta, hogy ne manipuláld a helyezéseket.

A keresőoptimalizálás szolgáltatást vásárlókkal az a nagy gond idehaza, hogy a mai napig linket akar vásárolni, vagy csak arra az egy kulcsszóra szeretne a találati lista élére jutni, amit Ő kiszemelt. Nem tájékozódik és nem nyitott a dologra, hogy a szakemberek véleményét meghallgassa. – Ők már kitalálták a projektet, de nem tudod meggyőzni róla, hogy ez így működésképtelen.

És Ti kedves olvasóim, Ti már jó úton haladtok! Meg szeretnétek ismerni, hogy hogyan is lehet kiemelkedő eredményeket elérni a keresőoptimalizálásban. Elolvassátok a cikkeket és nyitottak vagytok azokra a dolgokra, amelyeket a valós SEO szakemberek mondanak tapasztalatból.

Ti már úgy fogtok weboldalt készíteni vagy készíttetni, hogy ha a jövőben a Google szabályai keményebbek lesznek, akkor sem fog fenyegetni a büntetés veszélye. Odafigyeltek, hogy a tartalom a látogatóknak készüljön, technikailag rendbe legyen az oldal, és ennek következtében a linkek is elkezdenek szaporodni az oldalra.

Végszó

Elnézést, hogy kicsit hosszúra sikerült a cikk, de így levezetve lehetett csak látni, hogy teljes szemléletmód váltás kell a keresőoptimalizálásban, ha valaki jó eredményeket szeretne elérni a 2016-os évtől.

Akkora változásokon ment át a Google az idei évtől, hogy nincs értelme a régi technikák használatát erőltetni a keresőoptimalizálásban. Nyitottnak kell lenni az újításokra és azokat ki is kell használni.

Próbálj meg együttműködni a Google-el és hozz létre értékes és optimális látogatóknak szóló tartalmat.

Ha bármilyen segítségre van szükségetek, hogy hogyan is lehet így optimalizálni – a szolgáltatásotokra, terméketekre optimális tartalmat létrehozni, úgy hogy látogatók tömkelegét szállítsa a Google keressétek az Ite.hu főszerkesztőjét Szuhi Attilát vagy jómagam Sipos Csabát a SIBA Tech Kft elemzőjét.

Ha kérdéseitek merülnének fel, írjátok be a cikk alá és megpróbálok rá válaszolni, vagy esetleg küldjetek egy emailt!

Jó szemléletváltást Nektek és sikereket a keresőoptimalizálásban!

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

6 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

    • Hát időutazók még nem vagyunk, hogy legyen tapasztalat, de ha ezt az irányt követi valaki hosszútávon kifizetődőbb lesz mint az átmeneti gyors sikerekért kétes technikákat használni. Nagy valószínűséggel ez a “tartalomfejlsztés hogy megosszák” dolog fog működni és hát ezt kell idehaza megérteni mindenkinek.

  • Webshopknál egy picit nehezbb a dolog. Egyértelműen egyedi terméknév és leírás, de tömegesen elég nehéz. Ötlet esetleg? Zsolt

    • Webshopok esetében azt szoktuk ajánlani, hogy csinálni kell valami nyereményjátékot amelyben a legtöbb hozzászólók, véleményezők között kisorsolsz egy x%-os kupont. Valami akció keretén belül generáltatni kell a hozzászólásokat. Továbbiakban egyre jobban terjednek a webshopok esetében is a blogok. A blogban megjelent cikkekkel szépen meg lehet támogatni a termék oldalakat. Nagyon jó példa idehaza a shop.builder.hu – nem reklámozni akarok, de ott jól látható, hogy egy szakértői blog támogatja a termék oldalakat és így szaporodnak a külső hivatkozások is.

      Ha webáruházat üzemeltet az ember arra kell törekedni, hogy jobb, bővebb legyen a tartalom mint a konkurencia esetében. Ha van egy plusz videó, vagy bármi ami nincs a konkurenciánál máris többet adtál, jobb a tartalom így van értelme hogy hivatkozzanak is rá az emberek.

  • Mit javasolsz azoknak a kezdő fiatal seo-soknak, akik önhibájukon kívül az erő sötét oldalán álltak, mert azt hitték eddig jónak. Ügyfelet is szereztek így, profitáltak is, és most hamarosan magyarázkodhatnak ügyfeleiket előtt. Bár sajnos ez nem csak a fiatalokra jellemző.

    Hogyan tálalja egy ilyen vállalkozás szerinted a megtérését ügyfeleinek?
    Vagy erről nem érdemes beszélni, csak egyszerűen átállni?
    Mi tartozik szerinted az ügyfelekre és mi a szakemberre?

    Tudnál egy pár szóban segíteni nekik itt, mert azt látom, hogy cikked sokaknak sajnos ötletadó lesz arra, hogy új szolgáltatásokat értékesítsenek, alakítsanak ki, viszont arra nem, hogy értelmesebbé tegyék az ügyfelet (persze ezt te megtetted itt).

    Cél az szerinted, hogy az ügyfél tudja azt, hogy a google, vagy a seo-s mit csinál, vagy csak az eredmény fontos és a hogyan nem?

    Te hogy vagy ezzel, mi tapasztalat?

    • Hát jó a kérdés! A kezdő fiatal SEO-s olvasson utána a dolgoknak, lehetőleg olyan helyen ahol tapasztalat is van nem csak elméleti tudás. Percről-percre változik minden a keresőoptimalizálásban. Ha az “erő sötét oldalát” választották az nem önhibájukon kívül van, Ők döntöttek úgy hogy ígéretes megoldással gyorsítani akarnak a munkán ergo leegyszerűsítették a saját munkájukat egy cél elérése érdekében, ilyen esetekben vállalni kell a felelősséget és azonnal javítani a hibákat.

      Valószínűleg a felvetésedről nincs sok értelme beszélni mert az idő meg fogja oldani a problémát. Egyre komolyabb algoritmusok jönnek és aki nem megfelelően játszik az úgyis ki fog hullani. Majd innen indulnak meg a perek, ha a kétes technikák miatt valakinek üzleti kiesése lesz.

      A legjobb dolog az lenne, ha az ügyfélnek nem kellene érteni a keresőoptimalizáláshoz, de ez idehaza még nem működik ameddig több az olyan cég aki nem fair játékszabályokkal játszik. Ha valamelyik ügyfél nem akarja megégetni magát az nem árt, ha kicsit ért a témához mert folyamatosan meg fogják találni túl szép SEO ajánlatok emailban, Facebookon és más felületeken.

      Én, ha tanácsot adok el szoktam mondani mire lehet számítani. Természetesen senki nem tudja pontosan meddig kell várni egy algoritmus frissítésre vagy egy büntetés feloldására, de ha tudja az ügyfél hogy kijavítja a hibát és utána mire számíthat már nincs gond – a munkának már csak utána kell neki állni!