Kezdőlap » Online marketing » A nagy Facebook kihívás kezdőknek!
Online marketing

A nagy Facebook kihívás kezdőknek!

Facebook

Mennyi forgalmat generálhat egy kezdő Facebookozó oldalának? Kísérlet következik.

Az ite.hu-n általában híreket osztunk meg, de péntek lévén talán egy blogbejegyzés is elfér a hírek között.

Készítünk egy nagyobb kutatást, ami novemberre lesz elérhető. Ennek egyik tanulsága, hogy a hazai oldalak forgalmának igen jelentős részét adja a Facebook. Ez talán nem forradalmi felismerés, és konkrétumok nélkül keveset mond, de ha nyilvános lesz az anyag érdekesebbé válik. Most talán elég annyi, hogy tucatszámra vannak olyan oldalak, amelyek havi szinten több százezres, vagy akár milliós forgalmat szereznek a Facebookról.

Én őszintén szólva nem vagyok online közösségi alkat. Saját Facebook oldalamat kéthavonta látogatom. Ugyanakkor a fenti adatok elgondolkoztattak. Vajon milyen nagyságú forgalomról és bevételről mondok le egyszerűen azért, mert személyesen nem használom a közösségi médiát?

Éppen ezért kísérletezésbe kezdtem. Van egy hobbi időjárási oldalam, ahol kötelességszerűen, de minden tervezés nélkül használom a Facebookot. Vajon egy nagy lehetőségről mondtam le?

A kísérlet

Alig tudok többet a Facebookról, mint bármely weboldaltulajdonos, noha a SEO-ban igen jártas vagyok. Van Facebook oldalam, ahová időnként kiteszek egy hírt. A kísérlet lényege, hogy vajon több tudatossággal menyire tudom megnövelni a forgalmamat?
A kísérletről részletesen beszámolok, leírom miket tettem, vagy változtattam és milyen eredménnyel. Talán ez az oldal olvasóinak is hasznos lehet, amit aztán saját oldalukon is hasznosíthatnak!

hirdetés

Lássuk a kiinduló adatokat!

Az idei évben az Esőtánc a Facebookról 137 ezer látogatót kapott. A csúcshónapok június és július volt 24-28 ezer látogatóval (időjárási oldal esetén ez a csúcshónap). Szeptemberben 6 ezer, októberben 9 ezer látogató érkezett. A csúcshónapokat leszámítva az oldal nem kapott 20 ezernél több látogatót. Az unalmasabb tavaszi és őszi hónapokban jellemzően 10 ezernél kevesebb látogató érkezett.

A korábbi években az átlagos havi forgalom a Facebookról nem érte el az 5 ezer látogatót. A feladat tehát ennek feltornázása.
Az Esőtáncnak van egy 7700-as rajongói oldala. Ezen kívül lehetőségem van 9 másik Facebook oldalon is kitenni bejegyzéseimet, amelyek összesen 160 ezer rajongóval rendelkezik. Az oldalak nincsenek túl jól karbantartva, és mások is használják, így az oldalak teljesítményére nincs igazán befolyásom (bár a legtöbb oldaltulajdonosnak nincs lehetősége ennyi rajongót elérni, de a teszt kisebb oldalaknál is működhet, illetve Facebook megjelenítést vásárolni is lehet).

A célkitűzés

Az első 30 napban a célkitűzés, hogy a Facebookról érkező látogatók számát megduplázzam, egy átlagos őszi hónaphoz képest. Szeptemberben és októberben, az átlagos látogatószám 7,5 ezer volt. Így tehát a célkitűzés: elérni a 15 ezres látogatószámot. A távlati tervet most nem tudom meghatározni, de a kiindulásnál azt tűzöm ki, hogy jövő nyárra havi 100 ezer FB látogatóm legyen.

A módszer

Az első 30 napos periódusban három módszert alkalmazok:

– tanulok a Facebook kommunikációról, és ezeket alkalmazom. Hogyan érdemes kommunikálni, mikor, milyen rendszerességgel, milyen képeket, bejegyzéstípusokat használjunk, stb. stb. Ezer kérdés, amire egy kezdő Facebook oldal tulajdonos nem tud válaszolni.

– rendszeresebb posztolás (korábban havi 5-10 bejegyzést tettem közzé a Facebook oldalon). Most a cél 30 nap alatt legalább 20 bejegyzés közzététele.

– a bejegyzések témájának és címadásának javítása/tesztelése

Sikerülni fog vagy sem? Az eredményekről 30 nap múlva beszámolunk. Ha van észrevétel/vélemény esetleg tanács, azt szívesen fogadom a hozzászólásokban!

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.