Utoljára frissítve: január 20, 2016
Témakör: Pingvin algoritmus
mi ez? SEO hírek

Ha végre a Google útjára engedi a Pingvin algoritmust, nem lesz több frissítés.

Újabb, fontos információk szivárogtak ki a Pingvin algoritmusról. Részben jó hír, részben viszont rossz.

Gary Illyés-t kérdezték ismét a Pingvin algoritmusról, és most érdemi válaszokat is kaptunk. Az első kérdés arra vonatkozott, hogy vajon mikor várható az új Pingvin algoritmus futása heteken, vagy hónapokon belül?

Gary Illyés válaszában azt mondta, hogy heteken belül indulhat, de a céldátumok, hogy ebben a negyedévben elindítják az új Pingvin algoritmust, de ennél pontosabb határidejük nincs.

Ez tehát ismét jelentős csúszást jelent, tavaly még arról volt szó, hogy 2015-ben útjára engedik az új Pingvint, most pedig már erről a negyedévről beszélnek (de nem egyértelmű az ígéret). Jó esetben tehát március végéig valamikor útjára engedik a Pingvin, de vélhetően még nem a közeljövőben.

A másik kérdés arra vonatkozott, hogy vajon azáltal, hogy a Pingvin algoritmus valós idejűvé válik, részévé válik-e az alapalgoritmusnak, Gary Illyés így válaszolt:

„Igen, ami azt is jelenti, hogy a jövőben már nem fogunk róla beszélni (én biztos nem)”

Ezek a szavak egyértelműen arra utalnak, hogy a folyamatos futással megszűnik az a fajta ciklikusság, ami a Panda és Pingvin algoritmusokat ezidáig jellemezte, azaz nem lesznek szakaszos frissítések, ahogyan az normálisan el is várató egy folyamatos futású algoritmustól.

Az ugyanakkor némileg meglepő, hogy ezzel együtt a Pingvin az alapalgoritmusba is beépül. Ez arra utal, hogy a Google nagyon biztos a dolgában, a Pingvin tesztidőszaka lejárt.

Ez természetesen egyrészt jó hír azok számára, akiknek az oldalát érintette a Pingvin algoritmus, másrészt rossz hír, hiszen a folyamatos futás miatt sokkal nehezebb lesz megmondani egy esetleges hátrasorolásnál, hogy mi állhat a háttérben? Az alapalgoritmus módosítása Pingvin, esetleg Panda büntetés?

Úgy tűnik a Google egyre inkább arra törekszik, hogy az eddigi kiegészítő algoritmusait beolvassza az alapalgoritmusba. Ezáltal még átláthatatlanabb lesz a rangsorolás, ami a Google számára nyilván előnyös és az is egyértelmű, hogy a Google nem kedveli, hogy a keresőoptimalizálók megpróbálják kitalálni a változások hátterét.

Természetesen az, hogy a Pingvin algoritmus valós időben fut majd óriási előnyt is jelent, hiszen a hibák azonnal korrigálhatóak is (reméljük). Nos, reméljük hamarosan meglátjuk a hatásokat.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Ez ismét nagyon hasznos volt, köszönet érte. A pingvin kapcsán felmerült bennem egy kérdés. Azt tudom, hogy a disavow eszközzel lehet beküldeni a linkeket, amiket károsnak gondolok, de nem tudom, hogy hogyan tudom megállapítani, hogy melyik hivatkozás kártékony. Találok ezzel kapcsolatban esetleg írást az ite.hu-n? Előre is köszönöm.

    1. Kedves Timea!

      Sajnos ez egy nagyon nehéz kérdés. A Google konkrétan egyik domainre se mondja, hogy ez kártékony, csak általános irányelveket fogalmaz meg. https://support.google.com/webmasters/answer/35769#3
      Idehaza jellemzően csak a katalóguslinkek, gyenge minőségű céges, apróhirdetős oldalak okoztak gondot, vagy a kulcsszavas linkeket tartalmazó linkhálózatok. Az hogy az új Pingvin mit fog tartalmazni talány. Nyilván van egy csomó nem természetes linktipus létezik még, lehet az új Pingvin ezeket is érinti majd. Nem tudhatjuk. Ha az oldalra nem történt mestersége linképítés, akkor nem kell tartani a Pingvintől.
      A napokban megpróbálok írni ebben a témában egy áttekintő cikket.

  2. Nofollow, nofollow és nofollow. Ez a válasz a kérdésre. Ez amit a Google a helyezések tekintetébe figyelembe fog venni, ráadásul pozitívan.

    Ha nem használ egy linkkatalógus nofollow linkeket, akkor azzal érdekeltséget tart fenn a szándékos linképítésre. Ha ez az érdekeltség maximálisan fenn áll mérhetően, akkor az nem jó hely a linképítésre.

    Nem a linkeket bünteti a Google, hanem a linképítés támogatását, egész pontosabban a pagerank befolyásolását.

    Tehát formába öntve a választ: A Pagerank befolyásolására alkalmas oldalakról érkező linkeket tekinti gyenge minőségűnek. A PageRank pont azért változik, mert amíg erőteljes összefüggésben volt a linkekkel, addig azt befolyásolni lehetett. Ha ez a probléma megszűnik, és változik a megítélés, akkor nagyon könnyen akár évekre visszamenőleg is érvényteleníteni és felderíteni lehet a korábbi manipulatív linképítéseket.

    Meg kell érteni, hogy a Google nem borít fátylat a múltban, és arra kér, ha valamit korábban még szándékosan végeztél, akár önhibádon kívül, akkor azt hozd helyre és szemetelj.

    A Startlap és szépen nofollowosodik, és mégis gyönyörűen értelmezi a Google a kitett linkeket. Ugyanígy, ha egy Facebook post, amiben egy weboldal linkje van, kap pl 1000 megosztást, gyönyörű helyezésnövekedés jön létre, pedig nofollowot ad. Sőt a Startlap egyszerűen már sok helyen csak Cégnevet ír ki.

    Tehát az alapszabály, SEO-z, építs linkeket, de a PageRankot ne befolyásold tudatosan, azt hagyd a Google-re, mert az a személyes értékelése. Ha abba szeretnél beleszólni, akkor vétesz.

    Még egy apró segítség, mert látom jócskán van itt félre értés.

    Kulcsszavas link amit büntet:
    seo, honlap optimalizálás, keresőoptimalizálás (és e 3 szó egyben link)

    Nem büntet, de picurkát necces, ha sok ilyen van:
    SEO (és csak ez az egy szó a link)

    Legjobb, kezdőknek ajánlott:
    SEO-Ite.hu (És ez így a link)

    De max bestof, de csak akkor ha az oldal belsőleg jól van hangolva és érti a google a legfontosabb kulcsszavát.
    Ite.hu (Tehát a brand, vagy cégnév)

    Miért? Mert ahogyan egy bíróságon, úgy itt is a szándékot vizsgálja a Google. Ha reklámozási szándékkal linkelsz, akkor evidens, hogy cég, vagy weblap nevet is felteszel, hogy megjegyezzenek.

    Ha tudatos linképítést végzel, az könnyen látszik, mert csak kulcsszavakat használsz.

    Tehát ami mindig engedett lesz: Brand + Kulcsszó; Brand

    De fontos, és ahogy látom még nem tart itt a blog, abszolút el lehet majd felejteni a kulcsszavakat a linkekről, ahogyan a meta tagokból is a jövőben, egész pontosan a title-ből is már el lehetne nagyon régen felejteni.

    És még egy apró segítség, mert látom, a mi várható 2016-ban cikksorozat kerülgette a forrókárását és csak a lényeg nem lett kimondva: FOGALMAZÁS, nem pedig szövegírás, vagy egyedi tartalom.

    FOGALMAZÁSOKAT vár el a Google a jövőben a weboldalakra, nem hír és cikk átíratokat, tömegtermékeket.

    És fontos tudnia minden weboldal tulajdonosnak, hogy a FOGALMAZÁSOK nem olcsó dolgok, ne zsugoriskodjanak ezekkel, mert szellemi termékek, ráadásul alapkövei egy site-nak Erre valaki vagy születik, vagy nem.

    A hétvégi algováltozás a Fogalmazásokat tartalmazó oldalakat részesítette előnybe.

    Összefoglalva eddig: Google egy iskola, ahol eddigi években Programozás volt a tantárgy, a következő években IRODALOM óra fog jönni:)))

    1. Szia!

      Köszi az értékes hozzászólást. Az elvekkel maximálisan egyetértek.
      A linképítés kapcsán a probléma ott van, hogy amíg a kulcsszavas (kulcsszó + több szó, brand +kulcsszó, kulcsszó + bármi, brand, magyarán vegyes horgonyszöveg) PR cikkes linkek jól működnek (és működnek) addig a mezei ablakszigetelő használni fogja őket, mert számára ez elérhető. Persze várhat a természetes linképülésre is, de az minimális lesz. Vagy nekiállhat brandet építeni és nagy cikkeket írni, de akkor ki fog ablakot szigetelni.
      És mi a helyzet a kezdő vállalkozóval? Akinek nincs tőkéje.
      Félre ne érts, maximálisan egyetértek veled. A probléma az, hogy egyelőre a nagyon látható módon manipulált linképítés is jól működik. A tőkeszegény területeken, és ahol a vállalkozás alapvetően offline tevékenység pénzügyi öngyilkosság a Google elvei szerint honlapot csinálni és várni az organikus forgalmat.
      Nyilván más a helyzet egy webshop vagy egy hírportál esetén, ahol muszáj befektetni, van direkt + social forgalom, működhet a természetes linképülés.
      De a helyi szolgáltatóknál, ahol a konkurencia veszi a Pr cikkes linkeket sajnos be kell lépned a körbe, ha organikus forgalmat akarsz.
      Sokkal tisztább lenne a helyzet, ha a Google tényleg felismerné a mesterséges linkeket, de erre idehaza képtelen, vagy legalábbis nagyon rossz hatásfokkal.
      A fogalmazással egyet értek. A gond itt sztem a piac nagyságával van.

      A nofollowos/social dologban nem hiszek. Azt elfogadom, hogy szignál, de nagyon gyenge. Más szignálokkal együtt nőhet a jelentősége, vagy túlzott hiánya feltűnő lehet, de sztem nem valós azt várni, hogy nofollow/social linkkel jó organikus forgalmam lesz.

  3. A tőke nélküli kisvállalkozás mindig dokumentált tanácsadást kap. Instrukciókat és utasításokat. Pl: Ide ezt írja oda azt írja. Vezessen cikkeket, írja le a gyik-ot, vezessen referencia beszámolókat stb. Ezt adod pénzért és dolgozol vele egyszeri x időt egyszeri x pénzért, majd kisebb haviba supportolod ellenőrzöd és támogatod. Kis pénzűek életét nem vállaljuk fel, csak utat mutatunk úgy, hogy ne legyen veszteségünk, sőt nekik és magunknak is nyereséges legyen.

    Hidd el, a tőke nélküli kisvállalkozók felesége, lánya, barátja stb megcsinálja ezeket a pr cikkeket, mert Ők még az elején így is úgy is szívességekből élnek. Nem a Te dolgod az életüket megváltani. Instrukciókat adj nekik, és fel fognak zárkózni. Ha pedig látja az eredményt, jön a pénz, akkor rendelnek Tőled és átadják neked azokat a munkákat amiket kezdetben velük csináltattál, mert már van rá keretük. Így felnőnek szépen és végül jó fizető ügyfeleid lesznek és nem kell manipulatív tecnikákat alkalmazni.

    Szebben mondjam, dolgoztasd meg Őket:))) és korrekt lesz minden, hidd el.

    Social pedig gyönyörűen hoz, persze 10-20 megosztásból ezt nem tudod visszafejteni.

    1. Miért gondolod, hogy nincs elegendő ügyfelem? A héten te vagy már a második 🙂
      Van elég ügyfelem, ezért is van az ité-n más SEO-sok hirdetése, mert nekem több nem fér bele az időmbe.

      Vannak más oldalaim is, ahol rendszeres az 1-2 ezres megosztás/like, és az átlagos elérés is 10-50 ezer. Szóval nem az itén tesztelem a Social SEO hasznosságát.

  4. legjobb példa erre: seotools.hu Könyv 27.e Ft. Szerinted kik veszik? A Tőke nélküli kis ügyfelek. A csináld magad a tőke nélkülieknek van. Már látom is a menüdbe: Csináld magad! Tanácsra van szüksége, alapfogalmakban kér segítséget? x ezer forint:DDD Pdf aztán ucci neki, hagy tanuljanak Tőled:))) Csak meg kell oldani a problémát, és nem tetézni. Egy seo-st csak nem kényszeríthetnek arra hogy elárulja a szakmáját, ráadásul aprópénzért:)))

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 20, 2017

67MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy éve indult útjára a Google folyamatos

június 27, 2017

67MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ismét szóba került a Panda-algoritmus, Gary Illyés

október 17, 2016

67MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google helyreigazítást adott ki a Pingvin

október 14, 2016

67MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár korábban nem ezt mondta a Google,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!