Utoljára frissítve: február 2, 2021
Témakör: SEO

Viharos Ottó webfejlesztő vendégcikke a SEO és a webfejlesztés kapcsolatáról. https://gremmedia.hu 

Manapság egyre ritkábban fordul elő, hogy egy munkahelyen, vagy egy feladat elvégzése során megelégednek azzal, hogy valaki csupán egyetlen területen szakértő. Ennek nyilvánvalóan az az oka, hogy a világon-és ez gyakorlatilag minden munkára igaz-rohamos technológiai fejlődés figyelhető meg.

Véleményem szerint pontosan ugyanez igaz a SEO-ra is. Hiszen, gondoljunk csak bele: hiába remek szakértő valaki, ha nem tudja elvégezni a megfelelő technikai módosításokat a weboldalon. Jómagam webfejlesztő vagyok, és rengeteg alkalommal szembesültem már ezzel: mikor SEO tanácsot adtam valamelyik ügyfelemnek, akkor a fejlesztő valamiért nem volt elérhető, és felmerült a kérdés, hogy vajon meg tudnám-e csinálni a módosításokat én magam.

Természetesen, ez az érem egyik oldala. A másik viszont egy kicsit komplikáltabb is lehet ennél. Hiszen, a fejlesztő, aki a weboldalt készíttette, jó eséllyel el tudja végezni azokat a módosításokat, amiket kérünk, azonban ez nem mindig egyszerű. Mi van akkor, ha például webáruházak SEO-járól lenne szó? Amikor ugyanazt, vagy nagyon hasonló módosítást kellene elvégezni rengeteg terméken? Gondoljunk csak itt például URL struktúrák átirányítására, vagy a meta elemek rendbetételére akár 1000 termék esetén. Habár egy jó SEO-s egyesével is meg tudná csinálni ezt, jó eséllyel elmondható, hogy ez beláthatatlan időbe kerülne.

A cikkem olvasása előtt szeretném leszögezni, hogy nem vagyok kifejezetten SEO szakértő. Mindig is a webfejlesztés világában éltem, és a munkámból adódóan SEO-val is foglalkozom, elsősorban technikai audittal. Biztos vagy benne, hogy rengeteg olyan ember van, aki jobban ért hozzá, mint én, viszont voltak olyan pillanatok és helyzetek az eddigi munkám során, amikor úgy éreztem, hogy egy „párbajból” én kerültem volna ki győztesen-egy olyan SEO szakértővel szemben, aki nem ért a kódoláshoz. Melyek lehetnek ezek?  

Milyen olyan helyzetek fordulhatnak elő, amikor tényleg hatalmas előnyt élvez egy fejlesztő egy SEO szakemberrel szemben?

Itt szeretnék néhány olyan szituációt megemlíteni, amikor igenis jól jöhet a fejlesztői tudás. Kezdjük egyszerűbb példákkal, és haladjunk a bonyolultabbak felé.

Hirdetés

hirdetés

Átirányítások

Sok alkalommal olvasni arról SEO-s csoportokban, hogy mennyire nehéz nagyszámú átirányítást a megfelelően lekezelni. Pláne abban az esetben, ha például a termék típusától függően arra gondolva, hogy hová szeretnénk az oldalt átirányítani, lehetnek eltérések.

Kezdjük egy egyszerű példával: tételezzük fel, hogy egy komplett domaint szeretnénk átirányítani az új webhelyre. Semmi nem változik: az URL struktúra, minden ugyanaz, egyben költöztették át az oldalt. Felmerülhet bennünk az a kérdés, hogy ebben a szituációban mi a legegyszerűbb és legbiztosabb megoldás? Ami gyakorlatilag biztos, hogy nem hagy ki egyetlen URL-t sem?

A válasz az, hogy a PHP alapú átirányítás. Néhány sorral megoldható az egész feladat. A weboldal fejlécben (az a kódrészletet, amit minden egyes aloldal esetén lefut) helyezzünk el egy olyan PHP scriptet, ami lekéri az éppen aktuális URL-t. Ezek után állítsuk elő azt az URL-t amire át szeretnénk irányítani a felhasználót. Végül pedig irányítsuk át az aktuális oldalt 301-el a megadott, végső URL-re az új domainen.

Egy példával szemléltetve: tegyük fel, hogy a két domainünk az alábbi:

https://myshop-1.hu

https://myshop-2.hu

És a https://myshop-1.hu/kapcsolat oldalt szeretnénk átirányítani a https://myshop-2.hu/kapcsolat abszolút URL-re. Ekkor a lépések az alábbiak:

1. Egy PHP kód segítségével kérjük le a https://myshop-1.hu domain aktuális relatív URL-jét. Ami jelen esetben „/kapcsolat”.

2. Egy sima PHP összefűzés segítéségével fűzzük össze az új domain nevével az adott relatív URL-t. Ami jelen esetben  https://myshop-2.hu/kapcsolat lenne.

3. A megkapott végső, abszolút URL-re irányítsuk át az oldalt.

Mitől szép ez a megoldás? Attól, hogy gyakorlatilag biztosan működik és a teljes PHP kód csak pár sor. A script pontosan az alábbi lenne:

Talán ez nem tűnik olyan nagy durranásnak. Viszont gondoljunk csak bele, hogy már egy egyszerűbb weboldal teljes átirányításakor is mennyi hibalehetőség adódik, ahol veszíthetünk az organikus forgalomból. Egy webáruház esetén pedig már elég nagy kihívás lehet minden egyes átirányítást jól megcsinálni.

Arra azért figyeljünk oda, hogy a régi oldal .htaccess átirányításait, amik más domainekről jönnek, azokat is kezeljük le, az új oldalra irányítsuk át ezeket.

Átirányítások-egy másik példával

Nemrég egy ilyen problémába botlottam bele, amikor egy meglevő webshopot kellett újraírnom. Minden egyes oldal URL-jét ugyanúgy állítottam be, ahogy a régi oldalon is volt, beleértve a termékek URL-jeit: mindig ugyanazt az előtagot kapták a termékek, amiket a régi oldalon. Tehát, mondhattuk volna-kész is voltam a feladattal.

Nem sokkal az oldal átadása előtt jöttem rá, hogy létezik minden egyes termékre egy „meg akarom rendelni” URL is. Tehát, amennyiben a https://myshop/termekek/asus-laptop URL-en voltunk, akkor onnan el lehetett navigálni a https://myshop/termekek/asus-laptop/megrendeles URL-re is.

Kíváncsiságból ránéztem a Search Consolera. Az ilyen jellegű URL-ek között volt olyan, aminek egész jelentős organikus forgalma is volt, akár nagyobb, mint a sima termék oldalé. Ennek az az oka, hogy lényegében ugyanaz volt a két oldal, csak a második oldalon volt egy megrendelési form is alul (ennek ergonómiai vizsgálata kérdéses lehet, de ez nem a cikk témája).

Tehát, tömegesen kellett volna megoldani, hogy ezeket az URL-eket a sima termék oldalra irányítsuk át. Mivel az új shop nem tartalmazta ezt az oldalt (és nem is volt indokolt), ezért egész egyszerűen meg akartam szüntetni-organikus forgalomvesztés nélkül.

Ez esetben a megoldási menet a következő volt: 

1. Létrehoztam egy dinamikus oldalt, ami a megrendelési oldal URL struktúráját követte. Az oldal a https://myshop/termekek/{adott-termek}/megrendeles URL-eket fogadta, ahol az {adott-termek} az URL elem alapján egyértelműen azonosította a terméket.

2. A komplett URL-ből eltávolítottam a „/megrendeles” részt.

3. A megmaradt URL-re átirányítottam az oldalt.

Ha a PHP kódra lenne valaki kíváncsi, akkor így nézett ki:

Ezzel pár sor kódolással meg is oldottuk akár több 100 termék átirányítását. Így azok a régi vásárlóink, akik lementették az URL-eket sem fognak bajba kerülni az oldal értelmezésével, ahogy a Google sem.

Átirányítások-kicsit nehezebb feladat esetén

Abban az esetben az átirányításokat megcsinálni, és ráadásul jól megcsinálni nehéz feladat lehet, amennyiben a mögött komplexebb üzleti logika is rejlik. Nemrég egy webáruházat kaptam a kezeim közé, ami egy bútorokkal foglalkozó webshop volt. Rengeteg kifutott termék volt, amik csupán egy URL-en léteztek, de nem voltak kilistázva sehol. Azért maradtak meg ilyen formán, hogy a felhasználók, akik lementették az URL-eket, ne 404-es oldalra kerüljenek. 

Ezeket a termékeket-amennyiben már nem kaphatóak és később sem lesznek-érdemes átirányítani egy másik termék URL-re. Fontos szempont, hogy az ide tévedők hasonló URL-en kössenek ki-olyan termékoldalon, ami nagyon hasonló a régiez.

Ezt viszont rengeteg termék esetén-egy komplett webshopot tekintve-hatalmas, emberpróbáló feladat. Hiszen egyesével kell megkeresni azokat a termékeket, amik anyagban, méretben, árban a leghasonlóbbak.

Itt egy személyes tapasztalatot szeretnék megosztani. Szintén egy bútorokkal kapcsolatos shopunk volt, amit már én magam írtam újra-így mélyrehatóan ismertem az új oldal adatbázisait. Ez természetesen előnyt jelentett valamilyen szinten, de minden átlátható adatbázis-struktúrával rendelkező rendszer esetén megcsinálható az alábbi metodika:

1.

Írjunk egy scriptet, ami kikéri az adatbázisból az összes kifutott terméket. Ezeken iteráljunk végig.

2.

Hozzunk létre a termékek adatbázisában egy új jelzőt (oszlopot), ami a „rokon termék” azonosítóját jelöli.

3.

Minden egyes iteráció alkalmával keressük meg azt a terméket, ami a leginkább hasonlít az aktuális termékre. Én az alábbi módon tettem ezt: minimum 2 fő termékkategória egyezés, azonos szín, és árban maximum 20% eltérés. Ennek megtalálására nehezebb lenne kódot mutatni, hiszen nagyban függ attól, hogy milyen keretrendszert használunk-hogy a kód maga hogyan készült el.

4.

A megtalált hasonló terméket mentsük le a kérdéses termékhez tartozó adatbázis sorába, mint „rokon termék” azonosítót.

5.

Irányítsuk át a kifutott termék oldalára érkezve a terméket arra az oldalra, amit a „rokon termék” azonosítója jelent. Ezt szintén megtehetjük PHP segítségével, ez teljes mértékben az URL struktúrán múlik, hogy ez hogyan tehető meg.

Tehát, tegyük fel, hogy a „Sofi kanapé” termékünk egy kifutott termék, aki a /sarokkanapek/sofi-kanape URL-en létezik. A scriptünk szerint a „Sona kanapé” egy hasonló termék, ami még kapható, és ennek az elérhető URL-je /sarokkanapek/sona-kanape. Ekkor nincs más dolgunk, mint a /sarokkanapek/sofi-kanape termék URL-t megnyitó felhasználót átirányítani a /sarokkanapek/sona-kanape URL-re.

Természetesen érdemes megjegyezni, hogy ez a módszer sem működik 100%-os pontossággal. Hiszen mindig lehetnek hibák és pontatlanságok, viszont-legalábbis véleményem szerint-sokkal kevesebb a hibalehetőség, mint manuális munka esetén szokott lenni. Gondoljunk csak a hasonló kategóriák ellenőrzésére.

Annak a meggondolása, hogy milyen „szoros” egyezést várunk el a hasonló termékek megtalálásánál, a webshop árukészletének függvényében alakulhat.

Meta címsorok szerkesztése

Nagyon sok esetben, mikor egy webáruházat veszek át, akkor felmerülő probléma, hogy a meta elemek nem jól vannak megszerkesztve.

Kezdjük például a meta címsorokkal. Egy jó SEO-s természetesen tudja, hogy a meta címsorok azok, amik a keresőben kattintható elemként jelennek meg-a link horgonyszövegeként. A hosszukra maximum 60 karaktert szoktak javasolni, de minimum 30-at érdemes adni neki, hogy a lehetőségeinket „ki tudjuk használni”.

Egy nemrég átvett webáruház esetén megfigyelhető volt, hogy mindig ugyanazt a meta címsor végződést adták a termékeknek. Ez valahogy így nézett ki hosszra és tartalomra (nem pont ez volt): „Laptop és elektronika áruház Budapesten – Énoldalam.hu”. Tehát, egy ASUS laptop esetén a meta címsor mindig ez volt: „Asus laptop – laptop és elektronika áruház Budapesten – Énoldalam.hu”.

Ez a fajta elnevezés több szempontból is hibás, hiszen a lehetséges hosszt nem veszi figyelembe-voltak olyan meta címsorok, ahol a 30 karakter is alig volt meg, és volt, ahol 100 fölött volt a karakterszám. A másik probléma, hogy a marketing és a változatosság hiányzik belőle. Hiszen, minden áruháznak (vagy akár adott terméknek) is lehetnek szlogenjei. Egy bútor üzlet szlogenjei lehetnek például:

  • Ingyenes kiszállítás
  • 10 év garancia
  • 30 napos pénzvisszafizetés

Egy termék esetén is figyelhetünk meg olyan jellemzőket, amik az adott termék specifikus szlogenjét jelenthetik, például:

  • akár 10 színben
  • 10 féle méretben
  • 10 féle anyagban

Egy adott termék meta címsora mindig alakítható annak függvényében, hogy mi az adott termék szlogenje és az oldal szlogenje. Tegyük fel, hogy a meta címsorokba mindig bele szeretnénk foglalni a termék nevét és a márkanevünket is. Ekkor minden egyes meta címsor az alábbi alakot ölti majd:

„[TERMÉK NEVE] – [SZLOGEN] (ha fér ki hely neki) – [MÁRKANÉV]”

Itt alapvetően azt a megoldást érdemes alkalmazni, hogy végig iterálunk az összes terméken, és az alábbiak szerint járunk el:

1. 

Megvizsgáljuk, hogy a szlogen nélkül a meta címsor milyen hosszú lenne. Ha maximum 40 karakter, akkor belevehetjük a szlogent is.

2.

A szlogenek közül mindig azt válasszuk, amelyik hosszban még megfelelő és a „legjobb” szlogen-ráadásul még kevesebbet használt szlogen, hogy nőjön a meta címsoraink változatossága.

Ez elsőre nehezebb feladat, mint gondolnánk, különösen a második rész. Ugyanis azt is számolnunk kell, hogy melyik szlogent hányszor használtuk eddig. Ez a program futásakor is problémát vethet fel, ha a futási időre gondolunk-de ez inkább rengeteg termékes shopoknál jön elő.

Természetesen, ez a módszer nem fog olyan profi meta címsorokat eredményezni, mintha mindegyiket egyesével állította volna elő egy SEO szakember. Viszont sokkal jobb eredményeket szült, mint a „gépies” mindenhova ugyanazt írjuk megoldás. Az én véleményem, hogy a nagyon keresett termékeinket kézileg állítsuk be a script futása után, hogy azok tökéletesek legyenek.

Éppen ezért, ha tisztában vagyunk azzal, hogy hogyan kell fejlesztői szemmel is SEO-zni, többet kérhetünk el a munkánkért. A havidíjas keresőoptimalizálás a leggyakoribb szerződési forma, aminek az eleme szintén lehet az, hogy valaki fejlesztőként módosításokat végezzen az oldalon. Aki erre képes, az magasabbra szabhatja a havidíjas Google keresőoptimalizálás árakat is.

Meta leírások szerkesztése 

A meta leírások szerkesztése mindig is a nehezebb feladatok közé tartozott. Hiszen, egy profin megszerkesztett meta leírás hatalmas átkattintási arányt érhet el, de itt több karakterrel gazdálkodhatunk. Itt a jellemző kulcsszavakat érdemes belehelyezni a meta leírásba, hiszen azokat a Google kiemeli sötéten. Illetve, a szlogeneket érdemes lehet nagybetűvel bele venni, mint hogy „INGYENES KISZÁLLÍTÁS” vagy „AKÁR 10 SZÍNBEN”.

A meta leírásoknál külön művészet lehet, hogy egy viszonylag értelmes, összefüggő, tőmondatokból álló szöveget alkossanak. És az össz-karakterszám legyen 150-160 karakteres, de azért ne legyen kulcsszóhalmozás és szóismétlés sem.

Itt érdemes megjegyezni, hogy ha jól vannak megszerkesztve a meta leírások vagy legalább a legfontosabb 50 terméké, akkor talán nem érdemes ezzel foglalkozni. De ha a rendes leírás első mondatát rakták be meta leírásnak minden esetben, akkor csak nyerhetünk egy ilyen script lefuttatásával.

Ennek a programnak a megírása-meg merném kockáztatni-a legnehezebb az összes eddigi közül.  Nézzünk néhány példát. Az egyszerűség kedvéért maradjunk azoknál a bútoros szlogeneknél, amikről eddig beszéltünk. Néhány kitalált bútor esetén hogyan nézne ki ez? Lássuk:

Termék szlogen:

ASCOT komód-ingyenes kiszállítás-30 napos visszavétellel

Egy jó meta leírás:

„Az ASCOT Komód akár 70%-os kedvezménnyel kapható, SZINTE NAGYKER ÁRAKON! 30 napos PÉNZVISSZAFIZETÉSI GARANCIA és INYENES KISZÁLLÍTÁS! Prémium minőségben!”

Míg a régi meta leírás nagyjából így nézhetett ki az egyik oldalon, amit átvettem-a leírás első 160 karaktere:

„Az ASCOT komód igényes, kiváló megjelenésű darabunk, könnyedén beleillik bármely konyhába. Méretek: 80x100cm, Ára: 120000 Ft. Egyedül ebben a barnás színben kapható.”

Azért sokkal jobb az első, amit mi hoztunk létre. Ha rengeteg az ilyen meta leírás, akkor megéri ezzel időt eltölteni-habár terméktípusok és kategóriáktól függően nehezebb feladat lehet. A hosszra is figyelni kell és a kulcsszavakra. Nekem egyszer egy komplett napomba került összerakni egy ilyet.

Oldaltérkép generálás és canonical URL-ek

Egy weboldal oldaltérképe szintén nagyon meghatározó azt tekintve, hogy az hogyan fog a keresőben szerepelni. Nem azért, mert a megléte önmagában véve rangsorolási tényező lenne, hanem mert a segítségével a Google sokkal könnyebben találja meg az új tartalmainkat, vagy térképezi fel a régieket, ha szükséges.

A canonical URL-ek különösen webshopok esetén alkotnak fontos szempontot. Hiszen egy termék rengeteg URL alól is elérhető akár. Ekkor nagyon fontos beállítani SEO szempontból, hogy a megfelelő canonical URL jelenjen meg minden termék oldalán. Jellemzően az, amelyik nekünk a „legfontosabb”, vagy amelyikben a legjobb a SEO potenciál. Gondoljunk csak a képkeresési találatokra: a Google talán könnyebben fogja a képtalálatok közé sorolni az oldalunkat, ha a megfelelő kategória oldal alatt lesz indexelve.   

Egy jó CMS szintén lekezeli ezt alapból, vagy írhatunk mi is egy rendszert, amit megcsinálja ezt. Viszont nagyon gyakori probléma, hogy egy webshop tulajdonos, aki már rengeteg pénzt költött linképítésre-és egyébként nincs rossz helyen a keresőben-azt kéri tőlünk, hogy az oldala kerüljön előrébb. Egy 4-5 éves CMS nem feltétlenül tudja jól beállítani a Canonical URL-eket, pláne, ha valamilyen okból nem akarják vagy lehet azt frissíteni. Opencart motor alatt például egy verziófrissítés egyenlő egy új webshoppal.

Ekkor felmerülhet bennünk a kérdés, hogy mégis mit tehetünk? A canonical URL-ek mindig mutassanak a megfelelő oldalra. Viszont, már ez előtt is felmerülhet bennünk, hogy hogyan tudnánk akár több 1000 termék megfelelő, priorizált canonical URL-ét beállítani? Mindezt egy elfogadható pontossággal?

Tegyük fel, hogy a tulajdonos, aki az áruházat üzemelteti, elsősorban a német minőségű termékeit reklámozza. SEO szempontból a barna színű termékekben van igazi potenciál. Külön nagy forgalom van a kisméretű komódok árulásából. Viszont, a termékek jelenlegi kategóriái is eltérhetnek: vannak komódok és kanapék.

Ekkor a helyes lépések az alábbiak, amiket érdemes megtennünk:

1.

Az eddigi termékek adatbázisában a termék adattáblához adjunk hozzá egy új jelzőt, ami a canonical termékkategóriát jelenti.

2.

Kérjük le az összes eddigi termékünket az adatbázisból.

3.

Vegyük a jelenlegi kategóriáinkat egy adott termékre, és végezzük el a prioritási vizsgálatot. Ha a legfontosabb kategória hozzá van rendelve a termékhez, akkor az lesz a fő katregória. Ha nincs, akkor a második legfontosabb és így tovább.

4.

Mentsük le a legfontosabb kategória azonosítóját az adott termék sorába.

5.

Ha a termék adatlapjára megyünk valamelyik URL alól, akkor a canonicalt állítsuk be a legfontosabb kategória alapján. Például, ha az ASCOT komód elérhető az alábbi URL-ek alól:

https://azenshopom.hu/osszes-termek/ascot-komod

https://azenshopom.hu/komodok /ascot-komod

https://azenshopom.hu/barna-komodok /ascot-komod

És a beállított fő kategória a barna komódok, akkor a canonical URL mindig az alábbi legyen:

https://azenshopom.hu/barna-komodok /ascot-komod

Ugyanezen elvek fogalmazhatóak meg az oldaltérkép generálására is. Vannak olyan régebbi CMS-ek, amelyek minden egyes URL-t bepakolnak az oldaltérképbe, ami csak létezik, például egy adott terméket minden egyes URL alól. Fejlesztőként ügyeljünk arra, hogy csak a legfontosabb URL-ek kerüljenek az oldaltérképre, amelyek a canonical változatot jelentik.

Új kategóriák létrehozása

Sok esetben megfigyelhető-akár nagyobb látogatottságon értékesítő webshopok esetén is-hogy a kategóriák nem feltétlenül SEO-optimalizáltak. Vagy előfordulhat, hogy rengeteg olyan kategóriát lehetne létrehozni, amivel könnyedén lehetne organikus forgalmat behozni az oldalra a keresési kulcsszavak alapján-feltéve, ha a kategória SEO szempontból jól optimalizált és esetleg szerzünk rá 1-2 linket is.

A SEO optimalizáltság talán nem olyan nehéz, hiszen egy jó kategória leírással és a meta elemek elkészítésével ez könnyedén megoldható. Linkeket is szerezhetünk, mondjuk vásárlunk hírportálokról. Ami igazán szöges kérdés lehet: hogyan lehetne mondjuk 10 kategóriát létrehozni egy hatalmas termékkínálatot nézve úgy, a kategorizálás lehetőleg pontosan történjen meg és rövid idő alatt?

Volt már olyan fejlesztői projektem, ahol ez lett volna a feladatom. Ekkor két dolog alapján indulhatunk el:

  • termék neve és leírása
  • annak meglevő kategóriái

A meglevő kategóriákat talán annyira nem nehéz felhasználni. Hiszen gondoljunk csak bele: ha egy komód sarokkomód és kárpitos, akkor a kárpitos sarokkomód kategóriába mehet.

Ami nehezebb lehet ilyen-ez a feladat nehézségétől függ-hogy a leírást értelmezzük. Például, a termék lehetséges méretei csak a leírásban található meg, mondjuk ilyen formán, hogy „200x220cm”. De lehet hogy ilyen formában: „200x220cm vagy 200x260cm”. Ez esetben-tapasztalatból mondom-hogy jóval nehezebb lehet olyan programot írni, am megbízható eredményt ad.

Egy új kategória létrehozásakor akkor már viszonylag könnyű dolgunk van, ha tudjuk, hogy milyen feltételek alapján szeretnénk az új elemeket létrehozni, és ezeket kellő pontossággal elő is tudjuk állítani. Hiszen, ha egy komód legnagyobb mérete 80cm alatt van és sarokkomód, akkor a kicsi sarokkomódok kategóriába kerülhet. A kérdés az, hogy a 80cm alatti méretet biztosan el tudjuk-e dönteni egy változatos leírásból.

Nekem a tapasztalatom, hogy rengeteg alkalommal jól használható módszer az, hogy scriptekkel kategorizáljuk a termékeket, igaz, nem árt a manuális ellenőrzés sem.

Mennyire jól használható mindaz, ami itt leírásra került?

A válasz az, hogy nagyon sok esetben igenis jól használható. Ugyanis sok esetben a tulajdonos sem feltétlenül szeretné a régi oldalt eldobni, például, mert ragaszkodik a designhoz. Ez esetben az itt leírtak nagyon hasznosak lehetnek-én sok esetben értem el szép eredményeket ezekkel a technikákkal.

A kanape.net weboldalegyüttes webfejlesztője vagyok. Több hasonló témájú weboldalunk is van, az említett oldalon és annak társoldalain használtam ezeket a technikákat. Beleértve a meta leírások, meta címsorok, átirányítások PHP alapú használatát. A kanape.NET weboldalon ezeket a technikákat felhasználva + egy egy órás SEO konzultációt igénybe véve csaknem 70%-os forgalomnövekedést értünk el a weboldal cseréjekor.  Pedig elég nagy versenyben szerepel az oldal.

A cikk konklúziója véleményem szerint az, hogy manapság a webfejlesztés és a SEO is egyre inkább összemosódik. Igazán sikeres webfejlesztő nehezen lehet valaki, ha nincs tisztában a SEO alapjaival. Habár, ezt eddig is tudta mindenki. Véleményem szerint igazán nagy SEO expert is abból válhat, aki egy elfogadható szinten tisztában van a fejlesztési kérdésekkel is.

Szerző: Viharos Ottó

Magánvállalkozó vagyok. Évek óta foglalkozom nagyon aktívan webfejlesztéssel, de egyre inkább otthon vagyok a SEO-ban (keresőoptimalizálás) is, és az utóbbi időben pár projekten egész látványos eredményeket értem el. Kifejezetten szeretem a technikai SEO-t és a minőségi tartalomírást.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. „manapság a webfejlesztés és a SEO is egyre inkább összemosódik”
    Én azért ezt kicsit másként látom. Tudom, hogy kisebb cégek vezetőinek az álma egy olyan IT-s kentaur, aki egyszerre rendszergazda, webfejlesztő és SEO-s. Viszont azért a gyakorlat azt mutatja, hogy a mindenhez értő ezermesterek finoman szólva sem a legideálisabb választást jelentik.

    Igazából nemcsak az IT világ, hanem általánosságban minden terület (orvosi, mérnöki világ) afelé megy, hogy egyre inkább specializálódik mindenki. Minden kis részterületnek megvan a maga szakértője. Szerintem 5-6 év távlatában „általános SEO-s” szakemberből is egyre kevesebb lesz itthon, mert mindenki elindul valamilyen részterület irányába. Ahogy egyébként a nyugati országokban már javában így is van.

    Nyilván nem árt, ha egy webfejlesztő nem tök hülye a keresőoptimalizáláshoz és az sem árt, ha egy SEO-snak van fogalma a webfejlesztésről. Viszont az 100%, hogy a jövő útja nem az, hogy egy fejlesztő egyben profi SEO-s legyen és fordítva.

    1. Köszi a hozzászólást. Nyilván igazad van. Azt azonban látni kell, hogy idehaza nagyon szűk a valódi KKV réteg. Van pár múlti, kicsit több valódi KKV (min 10 alkalmazott), és a többség egyéni vállalkozó, max 1-2 alkalmazottal. Nekik kentaurok kellenek és hiába megy a nyugat más irányba minálunk teljesen más a piac mérete és míg Nyugat-Európában egyes cégeknek több száz éves folytonosságuk van, nálunk 30 évesnél idősebb cég csak elvétve akad.

  2. Kedves Lilla,

    a cikk szerzőjeként szólok. Teljesen egyetértek veled, mindenben igazad van. Ez hogy ez így van és hogy a cikket így írtam meg az annak köszönhető, hogy idehaza tényleg olyan a KKV réteg ahogy Attila írja. Az egyik legsikeresebb hazai bútor kereskedőnél vagyok webfejlesztő és sajnos nincs külön szakember mindenre. Ezzel kell beérni és megbarátkozni.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

106MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

106MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

106MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

106MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!