Kezdőlap » Google » Megszűnik a három hirdetés korlátozás az Adsense-ben?
Google

Megszűnik a három hirdetés korlátozás az Adsense-ben?

Google Adsense

A Google az Adsense programszabályzatból kivette azt a korlátozást, hogy egy weboldalon csak három hirdetés jeleníthető meg. Jöhet a korlátok nélküli hirdetés?

A Seroundtable számolt be arról, hogy a Google Adsense programszabályzatából kikerült az a közismert korlátozás, hogy egy weboldalon egyszerre, csak három hirdetés helyezhető el.

A magyar szabályzatot átböngészve itt is megfigyelhető a módosulás. A programszabályzat korábbi verziója így szólt:

Adsense szabályzat

„Az AdSense megjelenítői jelenleg az alábbi elemeket helyezhetik el egy oldalon:

  • Maximum három AdSense Kontextusban-egység
  • Legfeljebb három linkegység
  • Legfeljebb két keresőmező

A megjelenítők nem helyezhetnek el egynél több „nagy” hirdetési egységet egy oldalon. A 300 × 600 képpont méretű formátumhoz hasonló egységek minősülnek „nagy” hirdetési egységnek. Ebbe a csoportba tartozik például a 300 x 1050 és a 970 x 250 képpontos formátumunk, a 750×200 és a 580×400 képpontos regionális formátumunk, illetve az ezekhez hasonló méretű egyéni méretű hirdetése”

hirdetés

Nos, a fenti szöveg augusztus 7-én még biztos, hogy így szerepelt a Google oldalán, most azonban ugyan azon a helyen az alábbi szöveg olvasható:

„A hirdetések és az egyéb, az oldalakon elhelyezett fizetett promóciós anyagok mennyiségének nem szabad meghaladnia a tartalomét. Emellett a szolgáltatott tartalomnak értéket kell képviselnie, az elrendezést pedig úgy kell kialakítani, hogy az oldalra látogatók figyelme a tartalomra összpontosuljon. Ebből kifolyólag a szükséges módosítások elvégzéséig korlátozhatjuk vagy kikapcsolhatjuk a kevés értékkel bíró vagy értéktelen tartalmú, illetve a túl sok hirdetést tartalmazó oldalakon történő hirdetésmegjelenítést.”

Sehol nem olvasható az oldalon a korábbi mennyiségi korlátozás.

A Seroundtable írt a Google sajtóosztályára is, de egyelőre nem kaptak hivatalos választ, amint megkapják, vagy lesz hivatalos reakció a Google részéről, természetesen beszámolunk róla.

Ugyanakkor az angol és magyar Adsense szabályzat egyidejű módosítása arra utal, hogy nem véletlen hibáról van szó, hanem tudatos módosításról és valóban megszűnhet a korábbi korlátozás, és azt egy rugalmasabb értelmezés váltja fel.

Ebben valóban lenne logika, hiszen némely weboldal tartalma elbírja a háromnál több Adsense hirdetést is, és a prémium hirdetők és ügynökségek már korábban is hat hirdetést jeleníthettek meg.

Ugyanakkor aki Adsense hirdetést jelenített meg weboldalán azoknak egyelőre egy kis türelmet javasolok, amíg a Google részéről meg nem érkezik a hivatalos válasz.

A Google részéről nem ez lenne az első lépés az elmúlt hónapokban amely a bevétel maximalizálásáról szól. Ilyen volt a négy hirdetés, a napokban a kulcsszó ajánló eszköz fizetőssé tétele és most az Adsense korlátozások lebontása.

A Google természetesen egy profitorientált cég, amely a bevételek maximalizálására törekszik, de ez a fajta agresszív szemlélet kevéssé volt jellemző. Talán gondok vannak a Google profitjával?

Ha lesz új információnk, cikkünket frissítjük.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.