A Google az Adsense programszabályzatból kivette azt a korlátozást, hogy egy weboldalon csak három hirdetés jeleníthető meg. Jöhet a korlátok nélküli hirdetés?
A Seroundtable számolt be arról, hogy a Google Adsense programszabályzatából kikerült az a közismert korlátozás, hogy egy weboldalon egyszerre, csak három hirdetés helyezhető el.
A magyar szabályzatot átböngészve itt is megfigyelhető a módosulás. A programszabályzat korábbi verziója így szólt:
„Az AdSense megjelenítői jelenleg az alábbi elemeket helyezhetik el egy oldalon:
- Maximum három AdSense Kontextusban-egység
- Legfeljebb három linkegység
- Legfeljebb két keresőmező
A megjelenítők nem helyezhetnek el egynél több „nagy” hirdetési egységet egy oldalon. A 300 × 600 képpont méretű formátumhoz hasonló egységek minősülnek „nagy” hirdetési egységnek. Ebbe a csoportba tartozik például a 300 x 1050 és a 970 x 250 képpontos formátumunk, a 750×200 és a 580×400 képpontos regionális formátumunk, illetve az ezekhez hasonló méretű egyéni méretű hirdetése”
Nos, a fenti szöveg augusztus 7-én még biztos, hogy így szerepelt a Google oldalán, most azonban ugyan azon a helyen az alábbi szöveg olvasható:
„A hirdetések és az egyéb, az oldalakon elhelyezett fizetett promóciós anyagok mennyiségének nem szabad meghaladnia a tartalomét. Emellett a szolgáltatott tartalomnak értéket kell képviselnie, az elrendezést pedig úgy kell kialakítani, hogy az oldalra látogatók figyelme a tartalomra összpontosuljon. Ebből kifolyólag a szükséges módosítások elvégzéséig korlátozhatjuk vagy kikapcsolhatjuk a kevés értékkel bíró vagy értéktelen tartalmú, illetve a túl sok hirdetést tartalmazó oldalakon történő hirdetésmegjelenítést.”
Sehol nem olvasható az oldalon a korábbi mennyiségi korlátozás.
A Seroundtable írt a Google sajtóosztályára is, de egyelőre nem kaptak hivatalos választ, amint megkapják, vagy lesz hivatalos reakció a Google részéről, természetesen beszámolunk róla.
Ugyanakkor az angol és magyar Adsense szabályzat egyidejű módosítása arra utal, hogy nem véletlen hibáról van szó, hanem tudatos módosításról és valóban megszűnhet a korábbi korlátozás, és azt egy rugalmasabb értelmezés váltja fel.
Ebben valóban lenne logika, hiszen némely weboldal tartalma elbírja a háromnál több Adsense hirdetést is, és a prémium hirdetők és ügynökségek már korábban is hat hirdetést jeleníthettek meg.
Ugyanakkor aki Adsense hirdetést jelenített meg weboldalán azoknak egyelőre egy kis türelmet javasolok, amíg a Google részéről meg nem érkezik a hivatalos válasz.
A Google részéről nem ez lenne az első lépés az elmúlt hónapokban amely a bevétel maximalizálásáról szól. Ilyen volt a négy hirdetés, a napokban a kulcsszó ajánló eszköz fizetőssé tétele és most az Adsense korlátozások lebontása.
A Google természetesen egy profitorientált cég, amely a bevételek maximalizálására törekszik, de ez a fajta agresszív szemlélet kevéssé volt jellemző. Talán gondok vannak a Google profitjával?
Ha lesz új információnk, cikkünket frissítjük.