További fél százalékkal csökkent a Google piaci részesedése a legfontosabb, amerikai keresőpiacon.
Úgy tűnik a firefox felhasználók elégedettek a Yahoo által adott találatokkal, ugyanis a várttal ellentétben a böngésző felhasználói nem váltanak vissza a Google-re. Mint korábban már beszámoltunk róla, a Firefox és a Yahoo megállapodása értelmében a böngésző alapértelmezett keresője december óta nem a Google, hanem a Yahoo.
Ennek köszönhetően közel két százalékkal csökkent a Google részesedése az amerikai piacon. A Google januárban ennek hatására kampányt is indított a korábbi felhasználók visszaszerzésére, ám úgy tűnik sikertelenül. Januárban ugyanis további mintegy fél százalékkal nőtt a Yahoo részesedése, és a Google arénya 75% alá csökkent.
Sok piaci elemző azzal számolt, hogy a Firefox felhasználók idővel visszaállnak a Googlere, de úgy tűnik a felhasználók elégedettek a Yahoo találati listájával, ugyanis „nincs visszaállás”, ahogy Aodhan Cullen a StatCounter vezetője fogalmazott.
Mindez azt jelenti, hogy a Google szolgáltatása, és találati listája talán nem emelkedik ki Amerikában olyan mértékben, hogy a felhasználók visszamenjenek rá, ez pedig igen veszélyes lehet a Googlera nézve. A Yahoo keresőmotorját jelenleg a Bing szolgáltatja, a Microsoft pedig hamarosan új modern böngészővel lép a piacra.
A közeljövőben jár le a Google-Safari szerződés is, ha itt elesik a Google a szerződéstől, az már igazán komoly nehézséget jelenthet a keresőóriásnak az amerikai piacon.
Európában és idehaza is egyelőre töretlen a Google piaci fölénye 96-98 %-os részesedése megkérdőjelezhetetlen, ám az amerikai folyamatok talán idővel kicsírázhatnak az öreg kontinensen is, ami nem csak a keresőoptimalizálás számára, hanem a weboldal tulajdonosoknak is könnyebbséget jelentene.
„amerikai folyamatok talán idővel kicsírázhatnak az öreg kontinensen is, ami nem csak a keresőoptimalizálás számára, hanem a weboldal tulajdonosoknak is könnyebbséget jelentene.”
Nem hiszem, hogy ez könnyebbséget jelentene. Azoknak biztos jobb lenne, akiket kiszórt a Google, mert szétspammelték a netet a linkjeikkel, e-mailjeikkel, de másoknak szerintem nem lenne jó, hogy két keresőre kell optimalizálni, esetleg az egész oldalt megváltoztatni, mert a bing, mittudomén, a meta keywordsöket is használja.
Köszönöm a hozászólást.
Én azt gondolom, sok hazai micro és kkv a SEO alapjaival sincs tisztában. Igen sokan nem voltak tisztában a kockázatokkal, pl a linképítések során. Sokszor olyan oldalakat is büntet a Google, lásd Panda, ahol technikai hiba van. Sokat kell még tanulnia a hazai szektornak az online marketingről, és sztem nem túl jó, ha olykor önhibán kívül egy 1-6 fős vállalkozás forgalma egyik napról a másikra eltűnik és vele családok megélhetése is. A Bing jelenléte csökkenthetné a szélsőséges forgalomingadozást. De ez csak egy vélemény.