Kezdőlap » Google » AMP: mobiloptimalizált weboldalak teljesítménye nálam és a Washington Postnál
Google

AMP: mobiloptimalizált weboldalak teljesítménye nálam és a Washington Postnál

google-martix

A napokban a Google közzétette milyen fényes eredményeket ért el a Washington Post az AMP oldalak alkalmazásával. Megmutatom az én eredményeimet is.

A Google tegnap közzétett adatai szerint a Washington Post az alábbi eredményeket tudja felmutatni az AMP oldalak használatával (ha nem tudod mi az az AMP katt ide):

  • 23%-kal növekedett azon mobil felhasználók aránya akik hét napon belül visszatértek az oldalra
  • 88%-kal javult a betöltődési idő az AMP oldalaknál, a hagyományos mobil oldalakhoz képest
  • naponta több, mint 1000 AMP oldalt publikálnak

Ahogy Barry Schwarz is írta ezek szép eredmények, de mi a helyzet a forgalommal? Mekkora forgalmat hoznak az AMP oldalak?

Ő pedig megosztotta a Seroundtable adatait. Ezek szerint a Googleról érkező kattintások 3,16%-a érkezett az AMP oldalakra, míg a mobil találatok aránya 26% felett van.

Ezek tehát nem túl meggyőző adatok, de tény, hogy ez a 3% sem elhanyagolható és vélhetően a jövőben tovább fog növekedni. De ezek is amerikai adatok. Mi a helyzet Magyarországon?

Mint ismeretes a Google az AMP oldalakat egyelőre csak néhány kiválasztott országban jeleníti meg a találati listán, és Magyarország nincs ezen országok között.

hirdetés

Ennek ellenére a saját tapasztalataink azt mutatják, hogy az AMP oldalak mégis hoznak forgalmat Magyarországon is.

Az idei évben az ite.hu teljes forgalmának nagyjából 0,4%-a érkezett az AMP oldalakra. Ezek fele közvetlen forrásból, míg a másik fele jellemzően alkalmazásokból érkezett az oldalra. Közvetlenül a találati listáról nem kaptunk látogatót.

Ez alátámasztja azt, hogy Magyarországon az AMP oldalak valóban nem jelennek meg a találati listán, ugyanakkor más forrásokból, ha csak csekély számban is, de érkezik egy-egy látogató.

A Google ígérete szerint az AMP oldalak hamarosan más országokban is megjelennek majd a találati listán, így akkor már érdemi forgalomnövekedést is remélhetünk belőle. Bár a mostani adatok alapján úgy tűnhet nem érdemes foglalkozni az AMP oldalakkal, de a Google és a nagy tartalomszolgáltatók nagyon erősen használják és népszerűsítik, a napokban is jelent meg egy fejlesztés ezen a területen, így a jövőre nézve nem érdemes figyelmen kívül hagyni ezt a fejlődési lehetőséget sem.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.