Egy új, 5 millió lekérésen alapuló tanulmány szerint az átkattintási arányt teljesen újra kell értelmezni.

A Keylime Toolbox tanulmányában 5 millió lekérés átkattintási arányait vette vizsgálat alá, és teljesen új eredményt kapott. A tanulmány egyik nagy tanulsága, hogy nem létezik átlagos átkattintási arány. Az átkattintási százalékok ugyanis óriási mértékben függnek attól, hogy éppen milyen típusú és témájú keresésről van szó.

Érdekesség, hogy míg például az ételre történő keresések esetén az első helyezett elviszi az átkattintások 33%-át, ugyan ez az érték divat, vagy utazás témáknál csak 17%-os. Az átkattintási arányt tehát óriási mértékben befolyásolja az, hogy a felhasználó milyen témában keres. Éppen ezért nem lehet átlagos átkattintási arányokról beszélni.

átkattintási arány

 

Márkát is tartalmazó keresések

Hirdetés

hirdetés

átkattintási arány 2

 

Márka nélküli keresések

A kutatás másik fontos tanúsága az volt, hogy a márkakeresések nagyban módosítják az átkattintási értékeket. Érdekes módon azonban itt is nagyon jelentős különbségek vannak. Míg az étel + márka keresések esetén ez +22 %-ot is jelenthet a technológia témában ez alig 4%-kal emeli meg az átkattintási arányt. Az is jól látszik, hogy egyes tématerületeken még a 6-9. helyezett is szerezhet 20%-os átkattintási arányt, amennyiben márkás keresésekről van szó.

Mindez arra is rávilágít, hogy a keresőoptimalizálásban is milyen óriási jelentősége van a márkaépítésnek.

A kutatást végző cég alapítója Vanessa Fox arra hívja fel a SEO szakemberek figyelmét, hogy a tanulmány alapján, bár a helyezés és az átkattintási arány közötti összefüggés egyértelmű, azonban más tényezők is befolyásolják azt, és nem feltétlenül az új linkek szerzése jelenti a magas látogatószámhoz az egyetlen utat. A tanulmány szerint a márkák erőssége is különböző, és óriási különbségek érhetőek el a találati lista szövegezésével, Rich Snipettek használatával. Ezek akár 30%-os különbségeket is eredményezhetnek, érdemes tehát optimalizálni a találati listán megjelenő szövegeket.

A teljes tanulmány a Keylime Toolbox oldalán érhető el.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

5MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

január 5, 2023

5MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az az átkattintási arány? A marketingben

december 12, 2022

5MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

5MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!