Közismert, hogy a friss tartalmak jobban szerepelnek a találati listán. De vajon megvezethető-e a Google-nak a bejegyzések dátumát figyelő algoritmusa?

Frissítés – esettanulmány

Egyik olvasónk Sipos Csaba, cikkünk alapján kipróbálta a korábbi cikkünkben leírtakat, azaz, hogy önmagában a dátum módosításával javítható-e a helyezés.

Két tesztet hajtott végre, két korábbi cikket frissített. Az egyik cikk, amely a Minyon filmről szólt, csupán dátumfrissítésen esett át, semmilyen új tartalmat nem kapott.

A másik cikk a Star Wars 7 filmről szól, itt a frissítés mellett az oldal kapott egy kis friss tartalombővítést is. A frissítést követően mindkét cikk kikerült a főoldalra, mivel ezek számítottak friss cikknek. Alig néhány nap múlva a cikkek óriási helyezésjavuláson mentek keresztül.

A minyonos cikk a minyonok szóra +186 helyezést javított, a „minyonok film” kifejezésre +64 helyezésjavulás történt.

Hirdetés

hirdetés

helyezésjavulás frissítés hatására

A Star Wars-os cikk is hasonló mértékű javulást könyvelhetett el, a Star Wars 7 szóra, amelyre 1,5 millió keresés van egy hónapban +93 helyezést javult az oldal, és jelenleg a 22. helyen található, de más helyezésekre is hasonló javulás volt észlelhető.

Helyezés javulás 2
Sipos Csaba szerint a cikkek korábban igen jó helyezéseket értek el, majd fokozatosan elkezdtek csúszni lefelé, de a dátumfrissítésnek köszönhetően ismét nagyot javultak a cikkek helyezései, véleménye szerint az ilyen tartalmaknál működhet ez a technika. Az kérdés azonban, hogy a Google később esetleg büntet-e hasonló tömeges manipulációért. Egyelőre úgy tűnik ez egy működő technika.

Még annyit megjegyzésként, hogy természetesen a dátumfrissítéssel az oldalak a főoldalra kerültek, így ez is szerepet játszhatott a helyezésjavulásban, de ahogy korábban írtuk, ez a technika olyan cikkeknél is működik, amely korábban is a főoldalról közvetlenül elérhető volt.

Korábban írtuk:

Mint az közismert, bizonyos témák esetén a Google előnyben részesíti a friss tartalmakat. Más témák esetén ez nincs így, de bizonyos témaköröknél a friss írások határozottan jól szerepelnek. A Google olyannyira fontosnak bizonyos esetekben a frissességet, hogy ez még a linkerő szerepét is háttérbe szoríthatja.

A kérdés csak az, hogy vajon mit kezdjünk a régebbi, de korábban jól szereplő írásokkal. Gyakran megfigyelhető, hogy egyes írások jól szerepelnek a Google találati listáján, majd idővel fokozatosan romlik a helyezésük. A kérdés az, hogy a dátum módosítása vajon önmagában elegendő-e, hogy újra jó helyezést érjen el az adott bejegyzés?

A moz.com-on jelent meg most egy írás Anthony D. Nelson tollából, aki pont ezt a kérdést vizsgálta, és egy kis kísérletet is végrehajtott.

Összesen tizenhat bejegyzést vizsgált meg, a cikkek:

– 2010-2014 között születtek

– a frissítés dátuma 2015. április 15-17 közöttire lett beállítva

– a cikkekhez nem került új tartalom, semmi módosítás nem történt

– az url-ek nem lettek módosítva

– a cikkek nem kaptak új linket

Magyarán szólva semmi nem módosult, leszámítva a cikkek publikálásának dátumát, amit egységesen frissített.

Nelson megvizsgálta a bejegyzések organikus forgalmát a módosítás előtt, és után is és az eredmények megdöbbentőek voltak. Az összes bejegyzés forgalma nagy mértékben növekedett. A változás a +20-200% felett volt, tehát egyértelmű, szignifikáns forgalomnövekedésről van szó.

Google fresshness algoritmus

De nem csak az organikus forgalom nőtt, a változás egyértelműen megjelent a webmester eszközökben is, és a bejegyzések helyezései is javultak. Az eredeti cikkben a forgalomnövekedés részletesen dokumentálva van, mi itt csak néhány diagramot mutatunk be.

forgalom-valtozás

Következtetések

A forgalomnövekedésnek több oka is lehetett:

– a frissítéssel a cikk a főoldalhoz közelebb került, így a belső linkereje növekedett. Nelson szerint azonban a legtöbb cikk a fő navigációs menüből is elérhető volt, tehát érdemben nem változott a belső linkerő.

– a frissítés éppen egybeesett a Google mobil algoritmusának indításával. Ez is szerepet játszhatott a javulásban, de az oldal már egy éve reszponzív volt, és a javulás már a mobil algoritmus élesedése előtt megfigyelhető volt.

– Nelson szerint a hirtelen forgalombővülés egyértelműen a dátum frissítésnek köszönhető, mivel a Google frissesség algoritmusa, így előrébb helyezte ezeket a cikkeket.

A tanulmány szerint tehát a Google frissességet ellenőrző algoritmusa könnyen kijátszható, egyszerűen a dátum módosításával.A hozzászólásokban többen megerősítették hasonló tapasztalataikat. Rand Fishkin még egy lehetséges okot felvázolt, és ez pedig az, hogy mivel a dátum megjelenik a találati listán, ezért erre többen kattinthattak, és ez is szerepet játszhatott a helyezés javulásban, és forgalomnövelésben.

Érdemes tehát kipróbálni ezt a módszert, de én azt javaslom, hogy lehetőség szerint a frissítés mellett legyen egy kis tartalomfejlesztés, aktualizálás is. A tippet mi is teszteljük, ha meglesznek az eredményeink, arról itt is beszámolunk. Akit kicsit mélyebben érdekel a téma, annak ajánlom még ezt a cikket a témában, ami egy nagy klasszikus a Google frissesség algoritmusa kapcsán.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Bennem 2 kérdés vetődött fel:

    1.) Minden körélmény között képes a Google meghatározni a dátumot? Pl egyes oldalakon design szempontjából 2 blokkba (div, span)-ba vannak elhelyezve a dátumok. Egyikbe mondjuk a hónap, másikban a nap. Évet ritkán látok kiírva. Ilyenkor is meg tudja határozni vajon a publikálás idejét?

    2.) Mit reagál arra a Google, ha a folyamatosan frissülő sitemap.xml-ben minden cikken az aktuális nap dátuma szerepel?

    1. Szia!

      Jó kérdések, de sajnos nem tudom rájuk a választ. Tesztelni kellene őket. Sztem a kettes opció nem túl szerencsés, ez már tömeges manipuláció, ami nem biztos, hogy hosszú távon nem jár rizikóval.

      1. Azóta nagyjából megválaszoltam magamnak a kérdést:
        Egyfelől beállítottam a sitemap.xml-emben a megfelelő dátumokat visszamenőleg is.
        Továbbá a blogon a meta adatok közé kiírtam rendesen is a publikálási dátumot így: 2015.09.02.

        Az eredmény pár hét elteltével nagyon pozitív. Persze ennek lehet oka a legutóbbi algoritmus frissítés is, vagy éppen annak okán segített ez a javítás. Ezt nehéz így kideríteni, de a lényeg közel 20% forgalom emelkedésem volt úgy, hogy ez a frissítés óta nem került fel új bejegyzés.

        1. A WP nem írta ki a HTML taget 🙂 Tehát a dátumot egy time tag közé írtam és a tagnek adtam egy ilyen attribútumot: datetime=”2015-09-02 11:00″.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

33MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

január 29, 2023

33MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy korábbi Yandex alkalmazott kiszivárogtatta a Yandex,

december 12, 2022

33MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

33MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!