Kezdőlap » Google » Augusztus végi algoritmusfrissítés a Googlenál!
Google

Augusztus végi algoritmusfrissítés a Googlenál!

Keresőoptimalizálás 2016 Sipos Csaba

Ismét forr a levegő a Google találati listáján, nekünk a nemzeti ünnepre esett a legnagyobb frissítés.

Augusztus hónapban több algoritmusfrissítést is végrehajtott a Google, ezek közül a kisebb augusztus 14-én történt, majd a jelentősebb augusztus 19-én, és az elmúlt két-három napban is jelentős mozgások voltak a találati listán.

Mivel a fő frissítés nekünk a nemzeti ünnepre és hétvégre esett, ezért sokan még csak most szembesülnek a negatív hatásokkal. Mi, azóta igyekeztünk összeszedni a legfontosabb tudnivalókat a mostani algoritmus frissítésről.

aug14-drop-recover-alan-b

Az alapalgoritmus módosulhatott

Természetesen nagyon sok pletyka és feltételezés olvasható a neten a mostani algoritmus módosításról, de úgy tűnik, hogy a változások a Google alap-algoritmusához köthetőek és „minőségi” frissítés volt.

A minőségi, itt azt jelenti, hogy a Google újraértelmezi a minőség fogalmát, újraértékeli a weboldalakat, esetlegesen a felhasználói adatok alapján.

hirdetés

Mire alapozzuk mindezt?

Nos, átnéztünk jelentős számú weboldalt, és elsősorban ott észlelhető változás ahol minőségi kérdések merülnek fel, akár pozitív, akár negatív irányban. Ilyen tekintetben tehát nem a linkprofilhoz volt köthető a mozgás.

A másik fontos észrevétel, hogy sok olyan weboldal mozgott most ismét, amely a május közepi nagy algoritmusfrissítés időpontjában is változást mutatott.

Az elmúlt hónapok tapasztalata alapján úgy tűnik a Google havonta-másfél havonta frissíti a „minőségi” algoritmusát. ez egyrészt jó hír, hiszen van lehetőség kikerülni a gödörből, másrészt rossz hír azoknak, akik a szürke zónában mozognak és tartalmuk, oldaluk minősége nem megfelelő.

Kiket érintett a frissítés – pozitív példák

Két területen is lehet jó példákat mutatni.

Az egyik azon weboldalak köre, amely, az elmúlt időszakban jelentősen javították weboldalk minőségét, részletes, a felhasználókat segítő cikkek kerültek ki, a gyenge minőségű cikkek pedig törlésre, vagy noindexre kerültek. Az ilyen típusú oldalak esetén egyértelmű előrelépés volt megfigyelhető.

Érdekes módon a tapasztalat azt mutatja, hogy azon weboldalak helyezése is javult, ahol jó minőségű felhasználói hozzászólások olvashatóak. A Google már többször utalt arra, hogy ez is a rangsorolás része, most erre újabb példát láthatunk.

A vesztesek

Azok a weboldalak, amelyeket negatívan érintett a mostani frissítés igen széles skálán mozognak.

aug19-2017-drop-d

Ahol túl sok a reklám, a tartalom nehezen olvasható a zavaró bannerek, reklámok miatt ismét hátrébb sorolódtak. Ez az utóbbi hónapban tendencia volt, nem kell rajta meglepődni.

Új elemként jelent meg azon weboldalak köre, amely túl sok gyenge minőségű kategória vagy címkeoldalt használnak. Ezek is helyezésromlást tapasztalhattak.

Szintén hátrébb sorolódtak azok a weboldalak, amelyek aloldalai az adott felhasználói keresésre nem voltak teljesen relevánsak, ami arra utal, hogy a Google a szövegértésben is előrelépett.

Szintén hátrasorolódás figyelhető meg azon oldalaknál, amelyek tartalma megfelelő, de nem kiemelkedő minőségű. Eddig ezek az oldalak jól tudtak teljesíteni, most úgy tűnik emelkedett a Google minőségi küszöbje, és ezt a szintet már a közepes tartalmak nem minden esetben tudták átlépni.

Vannak érthetetlen döntések is

Természetesen, ahogy minden algoritmusfrissítésnél, úgy most is vannak olyan változások, amelyek nehezen értelmezhetőek. A Google algoritmusai nem tévedhetetlenek, és ezt jól mutatja, hogy sokszor nem indokolható változások is voltak a találati listán

Google: ne nézegessétek az algoritmust!

Érdekes egybeesés, hogy John Mueller a Google szóvivője épp a tegnapi napon javasolta azt egy webmesternek, hogy ne nézegesse a Google kereső algoritmusait és annak frissítéseit hanem csak egyszerűen fejlessze weboldalát természetes módon.

Nem ez az első eset, amikor a Google kikel az algoritmusfigyelő eszközök ellen, ez egy újabb példája ennek.

Természetesen a kereső szemszögéből érthető ez a kérés, de nyilván a webmesterek szeretnének jobb helyezéseket elérni, és emiatt tudni szeretnék, mit kellene jobban csinálni és pontosan hogyan.

Jön az ősz, jönnek a frissítések

Még két nap és itt az ősz, a nyár hagyományosan egy csendesebb időszak a Google életében is, ősszel azonban több és nagyobb léptékű változások jöhetnek. Készüljünk fel!

 

 

 

 

 

 

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

4 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Augusztus vége önmagában szezonális forduló sok piacnak, így azon cégek weboldalainak forgalmai algoritmus változás nélkül is változhat érezhetőbben. Ezt ilyenkor bele kell kalkulálni piaci ismeret mellett a látottak értelmezésébe is.

    Egyetértek a Google-el abból a szempontból – hogy azoknak akiknek szánta üzenetét; azok valóban ne nézegesse az algoritmus változásokat.

    Rossz ténymegállapításokból fakadó jóhiszemű híresztelés és blogvezetés mellett, fiktív szakmai elméletekké alakítása a latolgatásoknak nem csak a piac butulását, hanem a vásárlói célcsoport megtévesztését is eredményezheti, ami a legtöbb esetben profitorientált üzletszerzést, és nem pedig szakmai fejlődést eredményez.

    Elsősorban közgazdasági, kereskedelmi, gazdasági
    Másodsorban szociológiai
    Harmadsorban pedig informatikai alapismeretek nélkül

    Semmiképpen se alkossunk, vagy alakítsunk ki algoritmusokra vonatkozó ténymegállapításokat, sem pedig ezeket ne képviseljük fórumokon, blogokon.

  • De megnéztem Neked kizárólag és szigorúan csak informatikai szempontból, hogy mi is történt most.

    A klasszikus értelemben vett PageRank frissítés volt most, amiről úgy tudsz, illetve tudtok, hogy megszűnt.

    Nincs a szemetek előtt ezért nem látjátok, ennyi történt.

    A linképítés eredményei értek be, a rangsor pedig változott, a felszálló ágak pedig lefelé ívelő örvényeket is gerjesztettek.

    Ezt a szép körmondatot valószínűleg érted már Te is, tehát a weblapok helyezései vannak kölcsönhatásba egymással. Így azok az oldalak is mozoghattak lefelé, ahol nem volt semmilyen negatív eseményt előidéző munka. Szimplán feljebb ment a saját területén 6 másik weblap, és ha nem volt versenyben az adott oldal, akkor 6 helyezés esést is átélhetett.

    Ezért nem mindegy, hogy ki mennyit és mire költ keresőoptimalizálás néven el.

    Remélem puszta tudatlanságból nem fog megszületni elfojtott gyermekkorotok egy kedvenc plüss figurája.

    Gergő

  • Érdekes tapasztalat. Augusztus 17-21 között az átlagos pozíció a Search Console grafikonja szerint 7,2-ről leesett 15-re. Augusztus 22.-re visszaállt az eddig megszokott 6,5-7,2 közé. Azóta a CTR, megjelenítések és kattintások is a szokott értékeket hozzák.

    • Köszi! Igen, ez gyakori, amikor finomhangolnak egy algoritmust. Mindenesetre az nem szerencsés ha ingadozol, mert azt jelenti, a szürke zóna közelében van a weboldalad.