Újabb összeesküvés elmélet az eBay kapcsán. Ezek szerint az Adwords elhagyása okozta az eBay vesztét.

A nemzetközi és hazai webmesterek körében is gyakran elhangzik az az összeesküvés elmélet, mely szerint a Google az Adwords alkalmazása, vagy annak hiánya miatt büntet egy-egy oldalt, vagy hogy ezzel áll összefüggésben egy-egy oldal helyezése.

Természetesen a Google ezeket az elméleteket nevetségesnek bélyegzi és SEO mítoszoknak nevezi, aminek semmi alapja nincs, az eBay miatt azonban újra felerősödtek ezek a hangok.

[blockquote]Az eBay 51 millió dollárt költött kattintás alapú hirdetésekre, zömében Adwords-re. 14 év alatt pedig mintegy egy milliárd dollárt.[/blockquote]

Mint közismert az eBay manuális és/vagy algoritmus szintű büntetés sújtotta május végén, amit bár hivatalosan nem erősítettek meg, de számos forrás egymástól függetlenül jelzett. Az okokról elég sok feltételezés van, és most egy újabb feltételezés szerint az Adwords elhagyása miatt büntette a Google az eBayt.

Tavaly márciusban az eBay egyik belső jelentését a BBC szivárogtatta ki, amelyben arról értekeztek, hogy az Adwords a rá költött dollármilliók ellenére alig van hatással az eladásokra, és hogy a hirdetések hiányában az emberek a természetes találatokat használnák. Az eBay ezt követően le is állította az Adwords használatát, közel egy éve. Az előtte lévő évben az eBay 51 millió dollárt költött kattintás alapú hirdetésekre, zömében Adwords-re 170 millió kulcsszót használva.

Hirdetés

hirdetés

Nyilván ez a 11 milliárd forint a Googlenak nem tétel, de mégsem jelentéktelen összeg, és nyilván félő, hogy mások is átveszik a „rossz” példát.

Most Brett Tabke a legnagyobb webmester fórum alapítója és az egyik legnevesebb SEO konferencia szervezője jegyezte meg, hogy ezzel a lépéssel a Google egyértelműen üzenni akart, hogyha jelen akarsz lenni a természetes találati listán, akkor fizetned kell. Brett szerint az eBay 14 éves hirdetése alatt közel egy milliárd dollárt költött az Adwordsre

Nos, a hozzászólással sokan egyetértenek, míg mások szerint Brett rémeket lát. Kíváncsi vagyok, ti hogy látjátok a kérdést?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Vagy csak simán kacsa az is, hogy az adwords-ből érkező forgalom értéke, nem jelentkezik az organikus találatok helyezéseiben.

    Tehát azért estek vissza, és nem büntetésből, mert nem hirdetnek, ezáltal kevesebb a látogató számuk.

  2. Azt gondolom, hogy a Google Adwords-nek és a Google kereső algoritmusának van egy direkt összefüggése,
    amely a látogatottsági forgalommal, illetve a kulcsszavak mennyiségével van metszetben.

    1. Látogatottsági forgalom összefüggése: Tudjuk, a kulcsszavakon túl a látogatottság mennyisége is fontos. Az Adwords-el pedig feltudjuk értékelni az oldalunkat. Ez az egyik hatása, ami kapásból kiesik, amikor abbahagyjuk az AdWördsöt.

    2.Hirdetett kulcsszavak mennyisége: Lehet furcsának tűnik a gondolat, de a Google kereső végtére is egy linkkatalógus, amiben keresni lehet. Azt vettem észre, hogy mikor bekerül egy oldal a Google indexébe, vagy a Google pluszban megjelenik egy weboldal, akkor a Webmesterekben a Google.com tól látható, hogy hivatkozó linket kaptál.

    Ergo, a Google magát már kívülről is elemzi, mint site.

    Ennek tükrében, a Google-ben mint linkkatalógusban az Adwordsel tudsz linket építeni! Ezért is hívták így: Fizetett linkek.

    Ezt persze nem mutatja ki a Webmester eszköz, de véleményem szerint az 1.pont és 2.pont együttes szerepe hat ki pozitívan a hirdető oldalára, amit elveszít azután, hogy a hirdetését megszünteti.

    Végül még csak annyit, hogy a Google úgy tűnik, mintha azokra a site-okra vadászna, akik maguk is azt a technikát használják, amit Ő maga is.

    A Google-ben nincs eredeti tartalom (csak az oldalakról bevont szövegrészletek).
    Másrészről a Google kereső mindösszesen egy tematikus kereső (linkkatalógus).

    Ezt a két irányvonalat látom, hogy mindig nehezíti a Google algoritmusai változtatásával.

    Olyan, mintha saját üzleti szisztémájának megőrzésérére törekedne, és ha valaki ezzel a konkurens szisztémával szeretne dolgozni (szövegmegosztás, linkgyűjtemények, hírmegosztó, árukereső oldalak, stb) akkor azok már csak az Adwordssel rúghatnak labdába!

    Ez persze csak az én meglátásom..

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 4, 2023

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik szeptember második felében sok magyar

augusztus 28, 2023

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

április 14, 2023

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hogyan lehet helyreállítani egy webáruházat egy súlyos

december 13, 2016

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google szóvivője leszögezte, hogy csak az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!