Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Az átkattintás, és a meta description jelentősége a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás

Az átkattintás, és a meta description jelentősége a keresőoptimalizálásban

Rand Fishkin

Magas átkattintási aránnyal, akár TOP1 pozícióba is ugorhat weboldalunk, legalábbis egy SEO teszt eredménye alapján.

Rand Fishkin egy érdekes kísérletbe fogott, amelynek lényege, hogy egy adott kifejezésre „imec lab” egy bejegyzést tett közzé weboldalán, amely nyolc nap alatt stabilan beállt a találati lista hetedik helyére.

Ezt követően egy kérést tett közzé Twitter fiójában, és arra kérte az ismerőseit, hogy keressenek rá az „imec lab” kifejezésre a Google keresőjében, és ott kattintsanak rá az ő bejegyzésére. A kérésre durván 175-250 átkattintás érkezett, és nagyon furcsa dolog történt, a bejegyzés a magas átkattintás hatására felugrott az első helyre, mindösszesen három óra alatt!

A kísérlet érdekessége az volt, hogy az átkattintások zöme az USÁ-ból érkezett, és a helyezés javulás elsősorban itt volt tapasztalható, más országokból történő keresés esetén a bejegyzés maradt a korábbi 5-9 helyen.

A későbbiekben Rand azt közölte, hogy a bejegyzés lassan visszaszivárgott korábbi helyére, jelenleg Magyarországról a hatodik helyen található.

Bár ez csupán egyetlen kísérlet, rendkívül érdekes. Úgy tűnik, a Gooogle a korábban feltételezettnél jobban figyel az átkattintási arányra, és egy kiugróan magas átkattintási arányt akár TOP1 helyezéssel is jutalmazhat.
Ennek az a nagy tanulása, hogy noha a meta description bár nem része közvetlenül a rangsorolási algoritmusnak, egy jól megírt meta leírás, éppen a magasabb átkattintási arány következtében igenis képes pozitívan hatni a helyezésre.

hirdetés

Érdekes az is, hogy a javulás csak ideiglenesnek mutatkozott, tehát addig tartott, amíg a Google úgy észlelte, hogy az adott bejegyzés kiemelten érdekes a felhasználók számára. Az is szembetűnő, milyen gyorsan reagált a kereső a változásokra, és az is, hogy a földrajzi vonatkozásokat is figyelembe vette.

Tanulság? Bár a meta leírás nem rangsorolási szempont, egy jó 150 karakteres szöveggel, sokat segíthetünk helyezésünkön, érdemes tehát odafigyelni rá, és időt szánni a jó szövegezésre.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

4 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • A jobKereső-n arra a kulcsszóra hogy “állás pécs” az átkattintási arány 48%, és a 60. pozícióban van.
    (erre jött be 14 kattintás az elmúlt 30 napban)

    Ha a google valóban korrigálna az átkattintási arány alapján, akkor addig emelné a pozícióját ennek a találatnak, amíg be nem áll az 10%-ra, ami az adott oldalon az átlag, vagy egy oldalon belüli pozícióhoz értelmesen hozzárendelhető valószínűség. De nem ez történik, egyre hátrébb csúszik.

  • Szia!

    Köszi, ez is azt bizonyítja, hogy egy eredmény nem eredény, de azért óvatosan az adataiddal. Ő három óra alatt kapott 250 átkattintást, te pedig 30 nap alatt 14 et, teljesen más dimenzió. Az intenzitás különbsége 4200-szoros, ez teljesen más lépték.

    Nekem bevallom inkognító módon nem hozza be a jobkeresot.hu-t az első 100 találatba, nem tudom ennek az okát. A webmester eszközök ilyen adatait pedig óvatossággal kell kezelni, ha nem az első 10 találatra ad adatot. Sajnos nem túl megbízható.

    A kattintás pedig csak egy a sok szempont közül. Van egy csomó katalógus linked, és az oldal jellegéből adódóan duplikációs gondok is felmerülnek, ezek pedig sokkal fajsúlyosabb kérdések, mint az átkattintás.

    • Hogy lehet összehasonlítani a kettőt? Nem az átkattintási arány a lényeg, hanem az átkattintási szám. Az is elég érdekes, hogy a 60. helyről 14 kattintás ment, az is lehet, hogy az embertől van, pl. saját magadtól.

  • Én alapvetően arra gondoltam, hogy a Google egyensúlyi állapotra törekszik, ha látja hogy a felkínált 10 választási lehetőségből a felhasználók fele az egyiket választja, akkor emel az adott találat helyezésén, hogy az erősebb találatok között versenyezzen.

    Ti viszont azt írjátok, hogy a buzz faktort akarja mérni, tehát ha megkérem 20 ismerősömet, hogy ugyanazon óra ugyanazon percében kattintsanak az “állások pécs” lekérdezésen belül az akárhányadik helyre lecsúszott jobkereső találatára, akkor a rövid idő (1 perc alatt) miatt nagyon magas lesz a kattintások száma per idő. Ettől persze nem lesz magas az átkattintás, tehát a többi találathoz képest a 20 kattintás sokat nem jelent.

    Tehát itt már eleve nem átkattintást mérnénk, hanem kattintás per időt. Ha én lennék a Google mérnöke, az ilyen kiugrások esetén inkább pont csalásra gyanakodnék, és kiszűrném.