Az idei évben számos új domainvégződés válik elérhetővé, kezdve a .budapest-től a .guru-ig. A kérdés az, hogy a Google miként tekint ezekre az új domainvégződésekre.
Nos, a kérdésre a választ viszonylag hamar megkaptuk, ugyanis John Mueller a Google svájci munkatársa egy fórumon válaszolt az ennek kapcsán feltett kérdésre.
Válaszában azt mondta, hogy az új TLD-ket úgy kezelik, mint a többi általános domainvégződést, tehát a .com, .org, .net és társait, azaz nem kötik őket semmilyen geolokációhoz. Mueller elmondása szerint, amennyiben úgy tapasztalják, hogy a város végű domainvégződések speciális helyhez kötődnek, akkor felülvizsgálhatják az álláspontjukat, ám addig megmaradnak az általános megközelítésnél.
Mindez azonban nem ad választ arra a kérdésre, hogy az új domainvégződések hátrányból indulnak-e a régiekhez képest. Közismert, hogy SEO körökben a .com-os végződés a legkedveltebb, nem is a rangsorolási, hanem inkább brand szempontok szerint. Vélhetően az új domainvégződések sem jelentenek majd hátrányt, amennyiben megfelelő tartalom és linkprofil társul majd hozzájuk.