Kezdőlap » Domain » Az új domainvégződések keresőoptimalizálási szempontból
Domain

Az új domainvégződések keresőoptimalizálási szempontból

Google hangout

Az idei évben számos új domainvégződés válik elérhetővé, kezdve a .budapest-től a .guru-ig. A kérdés az, hogy a Google miként tekint ezekre az új domainvégződésekre.

Nos, a kérdésre a választ viszonylag hamar megkaptuk, ugyanis John Mueller a Google svájci munkatársa egy fórumon válaszolt az ennek kapcsán feltett kérdésre.

Válaszában azt mondta, hogy az új TLD-ket úgy kezelik, mint a többi általános domainvégződést, tehát a .com, .org, .net és társait, azaz nem kötik őket semmilyen geolokációhoz. Mueller elmondása szerint, amennyiben úgy tapasztalják, hogy a város végű domainvégződések speciális helyhez kötődnek, akkor felülvizsgálhatják az álláspontjukat, ám addig megmaradnak az általános megközelítésnél.

Mindez azonban nem ad választ arra a kérdésre, hogy az új domainvégződések hátrányból indulnak-e a régiekhez képest. Közismert, hogy SEO körökben a .com-os végződés a legkedveltebb, nem is a rangsorolási, hanem inkább brand szempontok szerint. Vélhetően az új domainvégződések sem jelentenek majd hátrányt, amennyiben megfelelő tartalom és linkprofil társul majd hozzájuk.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.