Új fejlesztést jelentett be a Google a tegnapi napon. Itt vannak a bővített kártyák, az adatok már elérhetőek a Search Console-on is.
A Google hivatalos blogján jelentette be a Rich Cards elindítását, amelyet magyar nyelvre a Google hivatalosan a „Bővített kártyák” névvel illet.
De mik azok a bővített kártyák?
A Bővített kártyák egy új megjelenési forma a találati listán, amely a struktúrált adatok sikereire épít.
A Bővített kártyák, akárcsak korábban a Rich Snippet a schema.org strukturált adataira épít, annak érdekében, hogy még jobban élvezhető és látványosabb megjelenési formákat adjon a mobil felhasználók számára.
Ha a megfogalmazás kissé nyakatekert is, sokkal érthetőbbé válik a Google által biztosított kép segítségével:
A lényeg, hogy a bővített kártyák segítségével a felhasználók még látványosabban jelenhetnek meg a mobil találati listán és még több felhasználó érkezhet így weboldalukra. Például egy receptoldal esetén sokkal gazdagabb tartalmat jeleníthetünk meg a találati listán, mint korábban, ugyanakkor a felhasználók is könnyebben találják meg így az őket érdeklő tartalmakat, recepteket.
A bővített kártyák egyelőre két területen indul el, a mozi és a receptek témakörében és egyelőre csak angol nyelven, ugyanakkor a Google dolgozik, hogy ezt más területekre is kiterjesszék. A bővített kártyák kizárólag a mobil felhasználók számára jelenhet majd meg.
Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy Magyarországon a dolog lényegtelen lenne. Ezt támasztja alá az is, hogy a Search Console-n magyar nyelven is megjelent a Bővített kártyákra vonatkozó rész, amit a keresési megjelenés menüpont alatt találunk meg.
Egyelőre a saját tapasztalatunk az, hogy ez egyelőre csak a receptoldalak esetén ad adatot. Ugyanakkor az, hogy ez a fejlesztés azonnal megjelent a Search Console-n és ráadásul magyar nyelven jó jelzés arra, hogy csak idő kérdése, és a bővített kártyák a magyar találati listán is megjelenhetnek.
A Google hivatalos blogján számos linkkel segíti azokat a webmestereket, akik szeretnének ilyen módon megjelenni a találati listán, és galériát is összeállított, ahol megnézhető, hogy a bővített kártyák milyen módon jelenhetnek meg a találati listán.
A Google jelenleg béta verzióban teszteli a Search Console új verzióját is, amelyben az eddigi információk szerint elérhetőek lesznek azok az adatok is amelyből látni lehet majd, hogy a különböző strukturált adatok hogy jelennek meg a találati listán és mennyi kattintást hoznak.
Ez nagy mértékben segítheti az ilyen tartalmak optimalizálását is. A béta verzió jelenleg tesztelés alatt van, de vélhetően hónapokon belül mindenki számára elérhető lesz.
A Bővített kártyák keresőoptimalizálási jelentősége
A Google az elmúlt hónapokban folyamatosan jelentkezik újdonságaival. A Bővített kártyák megjelenése ismét komoly lépést jelent a mobil felhasználók felé, és azt mutatja, hogy a Google alapvetően más találati listát nyújt számukra. A hagyományos 10 kék link helyett egyre vizuálisabbá válik a találati lista a mobil készülékek esetén, és a strukturált adatok használatával óriási mértékben növelhető lesz az átkattintási arány.
Bár az új fejlesztés magyar nyelvterületen egyelőre nem élesedett, de mindenkinek csak ajánlani tudjuk a strukturált adatok használatát weboldalán, mert a jövő egyértelműen ez irányba halad, és itt komoly előnyökre lehet (majd) szert tenni a konkurenciával szemben.
A bővített kártyákról egyelőre még keveset lehet tudni, de vélhetően az elkövetkező napokban és hónapokban még sokat fogunk hallani felőlük.
Kedves Attila!
A cikked kapcsán lenne egy kérdésem. Hetekkel ezelőtt adatkiemelővel címkéztem a cikkeinket (cím, szerző, dátum, kategória és kép), abban a reményben, hogy hasonlóan jelenjünk meg a találati listán, mint a nagyobb receptportálok receptjei, azaz képpel együtt.
A strukturált adatoknál látszanak is a címkézett adatok, azonban a találati listán nem látszik változás és a bővített kártyáknál sem elérhető semmi. Ez a megjelenés csak receptoldalak esetében elérhető, vagy ennyire hosszú az átfutási idő?
Köszönöm előre is a válaszod.
Szia!
Bocsánat a kései válaszért. Először is teszteld, hogy jók-e az adatok:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/
Illetve a Search Consoleban is pár nap után jönnek az adatok, ha rosszul vannak beállítva.
A másik dolog, hogy a képes megjelenés nem automatikus, hanem egyfajta bizalmi szintet is igényel. HA az oldalad gyenge ( linkprofilban, vagy tartalomban) nem jelennek meg a képek.
Ugyan, mindenkinek van hétvégéje. 😉 Teszteltem és nem jelez hibát. Mielőtt címkéztem volna voltak hibás oldalaink, ezt javítottam. Érdekes egyébként, hogy bár a strukturált adatoknál látszottak a hibák, az ellenőrző eszköz nem jelezte azokat, amikor beírtam a hibás url-t.
A domain valamivel kevesebb, mint 3 éves, linkek terén nem a legerősebb. Jelenleg a korábbi tartalmak bővítése és a belső linkelés van folyamatban, ettől várok most eredményt, bár ahogy olvastam utóbbi elég lassan eredményez helyezésjavulást. Valószínű inkább az oldal gyengesége lehet az ok. Köszönöm a válaszod.
Érdekes, tartalmas cikk.