Aki keveset fizet, az csak korlátozott adatokat kap a Google kulcsszótervező adataiból. Mindezt a hirdetők érdekében – állítja a Google. Cinizmus és profitmaximalizálás a Googletól.

Nagyon súlyos változást vezetett be a Google az Adwords kulcsszótervezőjében. Szerencsére a változások a magyar verzióban még nem élesedtek, de ez akár napokon belül megtörténhet.

Miről is van szó? Nagyjából egy héttel ezelőtt jelentek meg az első jelzések arról, hogy a Google Adwords kulcsszótervező eszközén egy-egy kulcsszóra keresve csak korlátozott adatokat kapnak a keresők.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy egy kulcsszó esetén az Adwords már nem mutatta meg a keresési forgalom időbeni menetét, és a kulcsszó havi forgalmára nem konkrét számot, hanem tartományt mutatott. Tehát nem azt, hogy 1200, hanem azt hogy 1K-10K, ez pedig jelentős különbség.

Az Adwords a konkrét számok helyett tartományokat jelzett ki: 1K-10K, 10K-100K, 100K-1M. Aligha kell részletesen bemutatni, hogy milyen jelentős a különbség aközött, hogy egy kulcsszóra 1500-an, vagy éppen 9900-an keresnek.

Íme,
a példa arról hogy milyen adatokat kapnak a keveset hirdetők:

Hirdetés

hirdetés

kulcsszótervező adaok

És ilyen volt:

keywordplanner-jo

A különbség óriási.

A keresőoptimalizálásban alapvető kiindulási alap ezen kulcsszavak forgalmának nagyjából pontos becslése, az Adwords új változtatásával azonban ezek elvesznek majd, hiszen a Google olyan tág határokat szabott meg, ami gyakorlatilag értéktelenné teszi a kulcsszókutatásnak ezen formáját.

De természetesen lesznek olyanok, akik számára továbbra is elérhető lesz ez az adat, ezek pedig azok, akik kellő nagyságú hirdetési összeggel használják az Adwords-öt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy csak az kapja meg az AdWords kulcsszóadatait, aki fizet, sőt aki eleget fizet, ugyanis csak egy bizonyos összeghatár felett válnak láthatóvá az adatok. A pontos összeghatár egyelőre nem ismert.

A változások indoklása pedig elképesztően cinikus a Google részéről.  A Google Adword fórumán CassieH Google manager, azzal indokolta a változásokat, hogy mindez:

„Ezek a változások biztosítják az Adwords hirdetők számára, hogy hozzáférjenek azokhoz az adatokhoz, amely ahhoz szükséges, hogy optimalizálják fiókjukat.”

A fórumon természetesen óriási felháborodást okozott a Google bejelentése, az egyik legnevesebb SEO szakértő Cyrus Shephard is feltette a nagy kérdést, hogy ez miként szolgálja a hirdetők érdekeit.

Egy másik Adwords alkalmazott Lakatos Béla, így próbálta magyarázni a változásokat:

„Próbáljátok így felfogni: a módosításokkal, csak azokat az adatokat fogjátok látni, ami abszolút szükséges a fiókoptimalizálásához és a figyelmeteket nem vonja el a millió nem releváns információ”

A cinizmus magasiskolája ez a válasz.

A lényeg, hogy fizetőssé válnak a kulcsszóadatok. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ezek a változások a magyar nyelvű Adwordsben egyelőre még nem élesedtek, de nem lehet tudni, ez mikor történik meg. Természetesen az sem zárható ki, hogy a magyar Adwords-nél nem jelennek meg, de erre kicsi az esély.

Aki csak teheti tehát az elkövetkező napokban gyűjtse ki minél több kulcsszó adatát, hogy a jövőben ezekért az információkért ne kelljen fizetnie.

Egyértelmű, hogy a Google célja ezzel az, hogy még több embert tereljen az Adwords irányába, és ezzel brutálisan megnehezíti a klasszikus keresőoptimalizálást is.

Természetesen ez egy kétélű fegyver is lehet, hiszen így potenciális jövőbeni hirdetőket is veszíthet a Google, de úgy tűnik a cél most már kizárólag a profitmaximalizálás.

Keresőoptimalizálási szempontból ez az elmúlt évek talán legdurvább és legcinikusabb lépése a Googlenak. Korábban a not-provided bevezetése volt hasonló, de azt még lehetett magyarázni a felhasználók adatainak biztonságával. Ez már csak és kizárólag a profitról szól. A versenyben ismét a nagy márkák és hirdetők jutnak előnyhöz a kisebb szereplőkkel szemben.

Irány tehát az Adword Kulcsszótervezője, és gyűjtsük ki az adatokat. Amíg még lehet.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Nagyon helyes, az átverős, lehúzógép SEO „szakértő”knek annyi.

    1. Szia !

      Köszönöm a hozzászólást. Ez egy SEO hírportál, én magam is SEO szakértő vagyok, így a véleményedet nem osztom.

      Eddig ezek az adatok bárkinek ingyen elérhetőek voltak, ehhez nem kellett senkihez sem fordulni. Mostantól viszont valóban fizetős lesz, vagy neked kell eleget költeni az Adwordsben, vagy egy ügynökségen keresztül kell megszerezni az adatokat, ami viszont már biztos fizetős lesz.

      Sajnálom, hogy ilyen rossz véleménnyel vagy a keresőoptimalizálásról. Nézz körül a nemzetközi online marketinges szakirodalomban. Jelenleg befektetésarányosan ez hozz a legtöbb bevételt. Vélhetően rosszul csináltad, vagy nem a megfelelő szakembert választottad ki.

      1. Hello!
        Webprogamozással foglalkozom immár több mint tíz éve.
        Ugyhogy történetesen tudom mit beszélek.

        Arra szeretnélek kérni, hogy ne a nemzetközi szakirodalomhoz irányíts engem, hanem
        csapjunk a lecsóba és mutasd meg saját hiteles eredményeidet, számokkal, bizonyítékokkal stb.!

        Nyugi, nem Te vagy az első SEO „szakértő”, akitől ezt kérem. Eddig senki sem válaszolt.
        Nem véletlenül. 🙂

        1. Szia!

          Pontosan milyen eredményeket szeretnél látni? Ebben a cikkben van pár hobbioldalam illetve az ite eredménye is:
          https://ite.hu/3595-os-latogatottsagnoveles-keresooptimalizalassal/
          De ha ez nem elég és konkrétan leírod mit szeretnél látni megírom, ha publikussá tehető (sajnos az ügyfeleink zöménél titoktartási van)

          Egyébként azt mindenki maga dönti el, hogy hisz-e a SEO „szakértőknek”, de az azt hiszem egyértelmű, hogy az organikus forgalom a legfőbb látogatói forrás még ma is. Azon lehet vitatkozni, hogy ebből mennyi egy szakértő szerepe.Ez nehezebben számszerűsíthető.

          Üdv:Attila

  2. Ma reggelre sajnos már látható a változtatás a magyar nyelvű felületen is.

    1. Kedves Rita!

      Tudna küldeni nékünk egy képernyőfelvételt? info@ite.hu (a forrást meglinkelnénk) Nálunk még nem látszik. Volt valaha használva hirdetésre az Adwords fiók?
      Köszönöm.

  3. Üdv mindenki!

    Nálunk is éles minden fiókba az újítás! Ez nem lesz hosszú életű dolog! Bármire keresek mindenre azt írja, hogy 1K – 10K között van. Magyar viszonylatba szinte minden keresési kifejezés ide sorolható! 😀 A sima magyar szakmai kifejezések pedig ezalatt! Katasztrófa! – Használhatatlan az eszköz a kisebb országok tekintetében! Jó lett volna ez az ötlet csak ott hibáztak a nagyon okos szakemberek, hogy az egyes területekre/országokra, nyelvre szűkítve nálunk szinte minden egy kategóriába lesz és így idehaza ezt senki nem fogja használni csak az az 1-2 AdWords cég. Ergo azok a cégek amúgy is fizettek az adatokért ugye mert elköltötték azt a bizonyos összeget, tehát a Google-nek nem lesz több bevétele emiatt, viszont a cégeknek igen mert pénzt kérhetnek az adatokért mondván, hogy mi is fizetünk érte! Ez nem volt egy átgondolt lépés!

      1. Nekem a magán fiókomon, amihez soha egyetlen adwords hirdetés sem tartozott (és nem is fog) a régi eredmények látszanak.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 1, 2022

81MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van-e optimális kulcsszósűrűség, ha igen mennyi és

október 14, 2019

81MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben bemutatom, hogy használhatók a

február 16, 2017

81MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gary Illyés a Google szóvivője sorozatot indított

november 21, 2016

81MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az ügyfelek jelentős része egy kulcsszóra szeretne


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!