Ötszáz százalék. Ennyivel növelheti meg a forgalmadat egy jól eltalált cikk cím. És ez nem csak a közösségi médiára igaz, hanem a találati listára is, és így persze a címválasztás a rangsorolásra is hatással van.

A cikkeidet nem olvassák, csak a címét

A felmérések szerint, ha egy cikk valamiképpen a felhasználók szeme elé kerül, akkor tíz emberből nyolc elolvassa az adott cikk címét, ám tízből csak kettő lesz az, aki magát a cikket is elolvassa. Ezért van óriási jelentősége a címadásnak. És nem mellékesen a SEO cím, vagy title rangsorolási tényező is. Ez a kapu a cikkhez.

Ma már a hazai médiában is tömegével találhatunk kattintásra ösztönző cikk címeket. A probléma gyakran az, hogy ezek mögött a címek mögött nincs valódi tartalom, vagy legalábbis a cikk címe legalábbis átverés. Ezt a hibát azonban ne kövesd el, mert ezzel saját hitelességedet is rombolod. Az első szabály tehát, hogy a cikk címe ne legyen félrevezető!

A címadás tanulható

Sokan azt gondolják, hogy a közösségi médián való kommunikáció, és így a jó címadás is valamiféle képesség, holott bár nem mechanikusan végezhető, de mégiscsak tanulható és reprodukálható folyamatról van szó.
A címadás nem egyszeri teendő, hanem egy folyamat. Lássunk egy példát. Tegyük fel, hogy utazási területen szeretnénk megtalálni a tökéletes címet.

Elvégezzük a kulcsszókutatást és látjuk, hogy az ”olcsó utazás, olcsó szállás” szavak a legkeresettebbek. Mit csinál ilyenkor egy régi motoros SEO-s? Ezt a címet adja:

„Olcsó utazás, olcsó utazások”

Hirdetés

hirdetés

Bár ez látszólag jó döntés, de valójában szörnyen unalmas cím, amire a találati listán sem sokan kattintanak, a közösségi médián sem terjed, és linkszerzésre is kevés az esélye. Mit csinál egy picit ügyesebb keresőoptimalizáló? Keres olyan kulcsszavakat, amit a felhasználók még keresnek, hogy plusz long-tail találatokat szerezzen, így születik meg az alábbi cím:

„Olcsó, akciós utazások 2015”

Ez a cím már több organikus látogatót hozhat a long tail találatoknak köszönhetően, de valljuk, be még mindig nem túl izgalmas cím. Lépjünk tovább, és nézzük, meg hogyan dobhatjuk fel a témát! Kezdjük az elején:

„Hogyan találj olcsó utazást az interneten?”

Ez már kicsit jobb, mert figyelembe veszi az emberi szempontokat, és a cím azt ígéri, hogy segítséget nyújt olcsó utazást találni a neten. Mindezt picit érdekesebbé is tehetjük ha egy kis szlenget is viszünk a címadásba, mondjuk így:

„Így guglizz olcsó utazást a neten!”

Ez a cikk már konkrétan utal a módszerre is, ezáltal többet ígér: hasznos eszközt, ami népszerű is. Ráadásul a szleng miatt a közösségi médián is népszerű lehet.

Persze eggyel tovább is léphetünk ezen az úton:

„Hogyan lopj olcsó utazási lehetőséget?”

Ez az a cím, ami biztos felkelti az érdeklődést, közösségi médián is jól terjedhet, de picit taszító is, ezért lehet finomítani:

„Hogyan vertem át a légitársaságot, és szereztem olcsó repülőjegyet?”

Itt ugye már nem lopásról van szó, hanem csak átverésről, ez lágyabb, és ha még az olvasó nem is szeretne ilyen módszerekkel élni az biztos, hogy kíváncsi arra mi történt. Arra is érdemes figyelni, hogy ez a cikkcím már személyes történetre utal (én) amitől még érdekesebb lesz a dolog.

Lehet olyan címadást is alkalmazni, amikor látszólag nem összekapcsolódó dolgokat kapcsolunk össze, és ez kelti fel a kíváncsiságot.

„Többet fizettem, és így jutottam olcsó utazáshoz”

Ez meg hogy lehet, teszik fel sokan a kérdést, és szeretnék tudni a választ, tehát belekattintanak a cikkbe, és legalább az első bekezdést elolvassák. Lehet ezt fokozni is:

„Hogyan jutottam olcsó utazáshoz a kutyám segítségével?”

Persze alkalmazhatunk egyszerű bevált módszereket is:

„Egyszerű trükk, amivel olcsó utazáshoz juthatsz!”

Nyilván mindenkit érdekel ez az egyszerű trükk, ha csak egy kattintásba kerül. Az is közismert, hogy a számok nagyszerűen hatnak az átkattintásra, alkalmazzuk őket:

„23 bevált módszer, hogy olcsón nyaralj”

Ha mindezt megspékeled egy kis exkluzivitással, akkor még izgatóbbá válhat a címadás:

„Nyaralj olcsón: 23 bevált, máshol nem olvasható módszer”

A sort lehetne folytatni, de talán elég ennyi is, hogy a dolog logikája világos legyen.

Gyakorold a címadást!

A jó címadás nem megy azonnal, és nincs tökéletes megoldás. Az Upworthy, az egyik legismertebb viral site átlagosan 25 címet tesztel minden egyes cikkénél. Nincs tehát ideális megoldás, csak tesztelés. David Ogilvy a híres marketinguru egyetlen soros reklámszövegét 104 különböző formában írta meg, míg kiválasztotta a megfelelőt.

Próbálkozz tehát te is, és ha igazán profi akarsz lenni, lapozd át ezt az előadást, amiből mindent megtanulhatsz a címadásról.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

    1. Szia!

      Ez egy SEO hírportál. A célcsoportod nem itt van, így ez inkább SPAM. A cím legyen érdekes, de a hitelességedet is őrizd meg!

      Üdv:Attila

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 27, 2022

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a SEO cím? A SEO

október 6, 2021

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google a tegnapi napon jelentette be,

augusztus 20, 2019

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A hazánkban is igen népszerű közösségi portál

október 11, 2017

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Sejtettük, szinte tudtuk, de most lett először


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!