A linképítés során gyakran felmerül a kérdés, hogy melyik a legfontosabb mutató, melyik mutatja egy domain valódi erejét a Domain Authority, vagy a PageRank? Most érdekes kísérletre akadtunk, ami segíthet eligazodni.

A PageRank

A PageRank mutatót aligha kell bemutatni, a Google egyetlen nyilvános mérőszáma, ami elárul valamit egy weboldal linkerejéről. A gond csupán az, hogy a PageRank jelentősége az elmúlt években drasztikusan zuhant, és ma már alig több, mint egy a több száz rangsorolási szempont közül.

A másik gond, hogy a Google egyre ritkábban frissíti a PageRanket, így jelenleg közel 10 hónapos múltbeli értékeket látunk csupán, ráadásul a PageRank értéke könnyedén manipulálható is. A Page Rank a weboldalak linkerejét 0-10 között méri, és logaritmikus skáláról van szó.

Domain Authority

A Domain Authority a moz.com mérőszáma, amit közel 40 egyéb tényező figyelembevételével alkotnak meg. A mérőszámot folyamatosan javítják és módosítják, és nagyjából havonta frissítik. A Domain Authorityvel két probléma van. Az egyik, hogy nem a Google mérőszáma, a másik, hogy spamlinkekkel is könnyen manipulálható. Gyenge katalóguslinkekkel is könnyen lehet 20-30-as értékű Domain Authorityket elérni, holott egyértelmű, hogy ezek a linkek és értékek nem valósak.

A Domain Authority 0-100 között értékeli a domaineket és szintén logaritmikus skáláról van szó.

Korábban egy-egy link értéket, ha egyetlen mérőszámot kellett használni akkor a PageRanket használták, ma már a ritka frissítés miatt egyre népszerűbb a Domain Authority.

Hirdetés

hirdetés

A keresőoptimalizálási kísérlet

És akkor lássuk a kísérletet. Két teljesen új weboldalt hoztak létre a kísérlet során, amelyik ugyan azzal a webcímmel rendelkezett. Mind a két weboldal 5-5 domainről kapott linket.

Az egyik PageRank3-4-es értékű weboldalakról, amelyek Domain Authority értéke 14-17 között mozgott. A másik weboldal 5 olyan domainről, amelynek PageRank értéke 0 volt, de a Domain Authority értekek 23-28 között mozogtak. Az első csapat esetében tehát a PageRank volt a meghatározó, a második esetében a Domain Authority.

PR és DA adatok

A kísérlet eredménye szerint a rangsorolási versenyt az a weboldal nyerte, amelyre a 0 PageRank értékű, de magasabb Domain Authority értékű domainek hivatkoztak.

A különböző kifejezésekre a magas DA értékű weboldalak lényegesen jobban teljesítettek. Általában a 24-52 helyezést foglalták el, addig a magas PageRank értékű oldalak, csak a 45-58 helyezést voltak képesek elérni.

Nem csak a Domain Authority számít

Persze sok kérdés felvetődik a kísérlet kapcsán, de az elsődleges eredményeket ne kérdőjelezzük meg. A nulla PageRank értékű oldalak is tudnak jól teljesíteni, és ma már a Domain Authority talán jobb mérőszámnak tekinthető. Üzleti döntést azonban ne alapozzunk csak erre. Érdemes megnézni az adott oldal linkprofilját, annak természetességét, a Trust Flow értéket, a hivatkozó domainek számát, és sok egyéb mutatót.

Bár nem tökéletes a mi rendszerünk sem, de az ITE Rang a különböző mérőszámokat súlyozva ad egy domain értékelési mérőszámot, ami nem a bizalmi mutató figyelembe vételével talán képes kompenzálnia a Domain Authority problémáit is.

És persze ne feledjük, hogy ez is csak egy mutató. Sok múlik azon is, hogy az adott link, mely aloldaladon/főoldalon jelenik meg, milyen szövegkörnyezetben, horgonyszöveggel, és felhasználói viselkedéssel. Mindezek együtt és még sok más határozza meg egy domain igazi értékét.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Szia Attila!

    Hogy érted azt, hogy ugyanazzal a webcímmel? A domain végződésre gondolsz?

    „Két teljesen új weboldalt hoztak létre a kísérlet során, amelyik ugyan azzal a webcímmel rendelkezett.”

    Kösz a választ.

    Üdv

    Laci

    1. Szia!
      Rosszul fogalmaztam, tehát létrehoztak két új domaint, ami teljesen új volt (ezeket linkeltél 5-5 domainről) és a weboldalak címe (tiltel) volt teljesen azonos a két új domain esetében.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

63MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

63MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

63MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

63MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!