A linképítés során gyakran felmerül a kérdés, hogy melyik a legfontosabb mutató, melyik mutatja egy domain valódi erejét a Domain Authority, vagy a PageRank? Most érdekes kísérletre akadtunk, ami segíthet eligazodni.
A PageRank
A PageRank mutatót aligha kell bemutatni, a Google egyetlen nyilvános mérőszáma, ami elárul valamit egy weboldal linkerejéről. A gond csupán az, hogy a PageRank jelentősége az elmúlt években drasztikusan zuhant, és ma már alig több, mint egy a több száz rangsorolási szempont közül.
A másik gond, hogy a Google egyre ritkábban frissíti a PageRanket, így jelenleg közel 10 hónapos múltbeli értékeket látunk csupán, ráadásul a PageRank értéke könnyedén manipulálható is. A Page Rank a weboldalak linkerejét 0-10 között méri, és logaritmikus skáláról van szó.
Domain Authority
A Domain Authority a moz.com mérőszáma, amit közel 40 egyéb tényező figyelembevételével alkotnak meg. A mérőszámot folyamatosan javítják és módosítják, és nagyjából havonta frissítik. A Domain Authorityvel két probléma van. Az egyik, hogy nem a Google mérőszáma, a másik, hogy spamlinkekkel is könnyen manipulálható. Gyenge katalóguslinkekkel is könnyen lehet 20-30-as értékű Domain Authorityket elérni, holott egyértelmű, hogy ezek a linkek és értékek nem valósak.
A Domain Authority 0-100 között értékeli a domaineket és szintén logaritmikus skáláról van szó.
Korábban egy-egy link értéket, ha egyetlen mérőszámot kellett használni akkor a PageRanket használták, ma már a ritka frissítés miatt egyre népszerűbb a Domain Authority.
A keresőoptimalizálási kísérlet
És akkor lássuk a kísérletet. Két teljesen új weboldalt hoztak létre a kísérlet során, amelyik ugyan azzal a webcímmel rendelkezett. Mind a két weboldal 5-5 domainről kapott linket.
Az egyik PageRank3-4-es értékű weboldalakról, amelyek Domain Authority értéke 14-17 között mozgott. A másik weboldal 5 olyan domainről, amelynek PageRank értéke 0 volt, de a Domain Authority értekek 23-28 között mozogtak. Az első csapat esetében tehát a PageRank volt a meghatározó, a második esetében a Domain Authority.
A kísérlet eredménye szerint a rangsorolási versenyt az a weboldal nyerte, amelyre a 0 PageRank értékű, de magasabb Domain Authority értékű domainek hivatkoztak.
A különböző kifejezésekre a magas DA értékű weboldalak lényegesen jobban teljesítettek. Általában a 24-52 helyezést foglalták el, addig a magas PageRank értékű oldalak, csak a 45-58 helyezést voltak képesek elérni.
Nem csak a Domain Authority számít
Persze sok kérdés felvetődik a kísérlet kapcsán, de az elsődleges eredményeket ne kérdőjelezzük meg. A nulla PageRank értékű oldalak is tudnak jól teljesíteni, és ma már a Domain Authority talán jobb mérőszámnak tekinthető. Üzleti döntést azonban ne alapozzunk csak erre. Érdemes megnézni az adott oldal linkprofilját, annak természetességét, a Trust Flow értéket, a hivatkozó domainek számát, és sok egyéb mutatót.
Bár nem tökéletes a mi rendszerünk sem, de az ITE Rang a különböző mérőszámokat súlyozva ad egy domain értékelési mérőszámot, ami nem a bizalmi mutató figyelembe vételével talán képes kompenzálnia a Domain Authority problémáit is.
És persze ne feledjük, hogy ez is csak egy mutató. Sok múlik azon is, hogy az adott link, mely aloldaladon/főoldalon jelenik meg, milyen szövegkörnyezetben, horgonyszöveggel, és felhasználói viselkedéssel. Mindezek együtt és még sok más határozza meg egy domain igazi értékét.
Szia Attila!
Hogy érted azt, hogy ugyanazzal a webcímmel? A domain végződésre gondolsz?
„Két teljesen új weboldalt hoztak létre a kísérlet során, amelyik ugyan azzal a webcímmel rendelkezett.”
Kösz a választ.
Üdv
Laci
Szia!
Rosszul fogalmaztam, tehát létrehoztak két új domaint, ami teljesen új volt (ezeket linkeltél 5-5 domainről) és a weboldalak címe (tiltel) volt teljesen azonos a két új domain esetében.