Utoljára frissítve: január 28, 2017
Témakör: Linképítés
mi ez? SEO hírek

A tegnapi napon drasztikusan estek a weboldalak Domain Authority értékei. Körbejártok a lehetséges okokat.

A tegnapi napon, azaz január 27-én frissültek a weboldalak Domain Authority értékei.

Aki esetleg nem ismerné a Domain Authority, a moz.com mutatószáma, amely egy 0-100-ig terjedő logaritmikus skálán mutatja egy weboldal linkprofiljának erősségét. A szám azt mutatja, hogy az adott oldalnak milyen potenciálja van jó helyezést elérni a linkprofil alapján. A mutatószám több tucat egyéb mutatóból tevődik össze.

Miután a Google visszavonta a weboldak Page Rank értékének nyilvánosságát a Domain Authority vált a legelterjedetebb mutatónak a weboldaltulajdonosok és keresőoptimalizálási szakemberek körében.

A moz.com nagyjából 30-45 naponta frissíti a Domain Authoriy értékeket, és erre legutóbb pénteken került sor. A frissítés során a weboldalak Domain Authority értékei radikálisan visszaestek. Voltak 10-14 pontos visszaesések is.

A csökkenés globális, a hazai weboldalakat épp úgy érinette, mint a nemzetközi weboldalakat is.

Hirdetés

hirdetés

A moz.com fórumán már számos bejegyzés született, amely arra kérdezett rá, mi az oka a drámai visszaesésnek.

Egy hozzászóló leírta, hogy új weboldala DA14-ről DA1-re esett vissza, de számos hozzászóló számolt be akár 10 pontot meghaladó csökkenésről.

A Moz.com hivatalosan nem kommentálta egyelőre a visszaesés okát, ezért csak találgatni tudunk.

Mi lehet a visszaesés oka?

Az okok számosak lehetnek, ahhoz, hogy ezeket megértsük érteni kell a Domain Authority főbb jellemzőit is. Az első, hogy a weben a linkek száma folyamatosan szaporodik, de a skála legfeljebb 100 pontig érhet el, éppen ezért az egyes linkek értéke folyamatosan csökken, mégha igen kis mértékben is. ez is egy ok, de aligha magyarázhatja a hirtelen visszaesést.

A másik ok, hogy a Moz.com folyamatosan módosítja, javítja, fejleszti a Domain Authority-t is. Ez azt jelenti, hogy módosíthatja az egyes összetevők súlyát és ez megváltoztathatja a DA értékét is. Ez pedig, az algoritmus jelentős módosítás a kimeneti DA értékét is jelentősen érintheti.

Volt már rá példa!

A mostani visszaesés egyébként nem példa nélküli. Tizennégy hónappal ezelőtt hasonló nagyságrendű visszaesésnek lehettünk tanúi. Akkor a Moz.com külön blogbejegyzést szentelt a témának és ebből kiderült, hogy egy hiba javítása eredményezte a váratlan csökkenést.

Az sem zárható ki, hogy most is ilyesmi áll a háttérben, de ahogy írtuk, egyelőre nincs hivatalos közlemény.

Mi lesz ennek a következménye?

Igazából semmi. A moz.com Domain Authority mutatója független a Google-tól, így annak értéke semmiben nem befolyásolja a weboldal rangsorolását.

A DA értéknek inkább presztízs-értéke és emiatt a visszaesés rosszul eshet, de egyéb következménye nem lesz.

A linképítést befolyásolja

A DA értékek visszaesése elsősorban a linképítésre hathat ki. A mesterséges linképítés idehaza elsősorban Domain Authority értékén kerül elszámolásra. A DA értékek radikális visszaesése azt eredményezheti, hogy ugyan azon értéken alacsonyabb DA értékű linkeket kapunk. Ez azonban nem befolyásolja semmilyen módon az adott linkelő oldal erejét, hiszen ahogy írtuk a DA nincs kapcsolatban a Google rangsorolásával.

Ha az eset kapcsán megjelenik hivatalos közlemény, arról beszámolunk oldalunkon.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Üdv mindenki!

    Csak egy rövid komment mert szombat van!

    Mivel a DA és a PA a linkekkel függ össze így összefüggésbe van az új Pingvin algoritmussal is. Lefutott a Pingvin. Eltelt pár hónap és jönnek az adatok melyik link mennyit ér, még ha nem is pontosan az értékeket, de már lehet látni, hogy egy oldalsáv vagy lábléc nem ugyanaz mint a tartalom link. Korrigálni kellett ezeket az értékeket, ha már a Google saját bevallása szerint nem egyformán kezeli a linkeket akkor a moz.com miért is dolgozna a régi értékek alapján.

    Nincs a frissítéssel semmi gond mert globális. Ha az A weboldal értéke változott akkor a B weboldalé is, tehát nem az értékek csökkenését kell nézni, hanem az egymáshoz viszonyított eltéréseket. Ha az egyik DA csökken akkor lehet sok volt a lábléc link, ha a másik nő akkor több volt a tartalom link. Okos emberek vannak ott, tudják egyik miért esik a másik miért nő.

    Le kell ellenőrizni a változásokat és egyből látszik, hogy köze lehet a dolognak a linkek súlyozásához. … és a végszó,

    Gyűjtsünk minőségi linkeket a tömeges értéktelenek helyett! 😀

    1. A mágikus PR linkek és cikkek:)
      Csak közelítünk az eredeti koncepció pontosításához.
      Miszerint a linkek mitől is fontosak.

      Csak technikailag is el kell jutni oda, hogy az elképzelés a valóságba is átültethető legyen.

      Tehát a természetes ez:

      1 domain, 1 komplett tartalomban (cikk, aloldal), 1 darab link.

      Ez a link. És ez lesz a Google alapvető koncepciója is majd formába öntve.

      Amikor a linkalapú (hivattkozás, szavazat) értékmeghatározás elkezdődött, akkor még az nem jelentett ez, hogy minden ehhez szükséges tudás, ismeret és gyakorlat az emberek, vagy a google részéről is rendelkezésre állt.

      Én mindig azt mondom, mert ez így igaz. A Google befutja a célját, eljut oda, ahova szeretne.

      És én is akkora.

      És én csak azt mondom akkor, mint most is: Jó volt Veletek dolgozni Fiúk!

  2. Kedves Szuhi Attila, és kedves olvasók! Attila Te már ismersz engem, az olvasók maximum a szélsőséges megnyilvánulásimból ismerhetnek.

    Szeretném megkérni az Ite.hu-t és itt (lehet ez nem a legalkalmasabb hely) minden olyan látogatót, aki blogíró, vagy bármilyen szakmai rovatot, szakmai oldalt vezet, a következőkre:

    Kérlek évenként minden blogbejegyzéstekről készítsetek egy kis pdf könyvet, archivumokra szedve évenként, tördelve, rendbe rakva. Ezt kérlek tegyétek letölthetővé és egyszerű fizetést követően tegyétek olvashatóvá. Az értékét általában véve határozzátok meg letöltésenként 3 és 7 ezer forint közöttire példányszámonként (2012, 2013, stb).
    Ezt mint ex seo-s, ex író és ex értékesítő kérem Tőletek.

    Én minden olyan szakmai anyagot megbecsülök és megvásárolok, amelyet szakemberek írtak. És nem azért vásárolom meg, mert feltétlenül naprakész információt szeretnék kapni, hanem azért, hogy történelmet olvashassak. Adott szakma növekedését és fejlődését.

    Attól félek, hogy ebben az örült nagy Google pozicionálásba nem veszitek észre azt, hogy milyen mennyiségű szellemi értéket tettetek le azt asztalra, amelyek nincsenek összefoglalva, nincsenek értékesítve, és nincsenek xy-hoz rendelve és nem lehet kézbe venni, lapozni nyugodtan hátradölve.

    Én szeretem az anyagokat kézbevenni, lapozni és kinyomtatni. Szívesen kinyomtatok bármi ilyet, amelyet egy könyv alapanyagént összerakott egy szakember.
    Arra kérlek ne fussatok, ne rohanjatok, hanem gondoljatok azokra is, akik a szakmát most kezdték, gondoljatok azokra az ügyfelekre, akik igazából még azt sem ismerik, hogy mi a tárhely, és ne tartsunk ott, hogy domain autorithy értékeket vegyünk csak figyelemben.

    Fontos, de ha csak erre figyelsz, akkor szabadon egy honlapon szerte szét repkednek az információk.
    A Google alapvetően a történelmet, a világ tudásának megörökítését és digitalizálását tette fő célkitűzésének.
    Ezért arra szeretnélek kérni Titeket, szakembereket, hogy évente egyszer év végén, év elején készítsetek egy összefoglaló pdf-et, tegyétek ki a weboldalatokra, láthatóan a tartalom jegyzéket. És keressetek módot arra, hogy megvásárolható legyen az (olvasói kód után, feltöltve oldalra belépő után, amelyet a fizetést követően lehet használatba venni). De akár kötessétek be nyomtatás után és úgy postázzátok ki.

    A Bizalom és Bizonyítás. Ezzel zárom soraim.
    Én bármilyen oldalt olvasok, elsőre tudom, hogy ki a szakember, és ki nem. A cikkek és mások nevében is elmondhatom, egy azon pillanatban megfog és bizalmat nyer bennem, vagy nem. Ha a harmadik, vagy negyediknél is ez így van, akkor megbízok az író tudásában, vagy a közvetítési módjában (ha közvetít), és többet és komplett dolgot szeretnék már. Egyben kérem a teljes anyagot, amelyre részánok egy délutánt és elolvasom az egészet.

    Aztán félrerakom és később újra előveszem.
    Ezt jelenleg nem kapom meg a blogoktól. Ide kell ülnöm a gép elé, a mai frisset olvasni, nem foghatom a kezembe, nem vásárolhatom meg, nem tehetem a könyves polcra azokat az ismereteket, amelyeket a „kollégáim”, szakemberek készítettek, pusztán azért, mert csak a Google poziciók és a látogatók után futottak.

    Minden blogger egy tudosító, író, szakember és riporter, és arra szeretnélek megkérni Titeket, hogy becsüljétek meg jobban magatokat, az írásaitokba beletett szellemi értéket, egyrészről mert az utókor is olvasni fogja, másrészről azért, mert ezernyi emberhez jut el ez. Ennek értéke van és sokkal több mint egy hely fel vagy le.

    Kérem az írókat is becsüljék meg magukat, és ne 200 Ft-ért írjanak. A bloggerek pedig ne csak likeokat gyűjtsenek, hanem tegyék könyvé, összefoglalt anyaggá évenként.
    Itt állnak azok a szakemberek, amelyek már elsőre megadták nektek a bizalmat, és csak azt látjuk, nem is mi olvasók és közönség vagyunk fontosak, és magatok számára sem Ti, hanem csak a verseny.
    Futsz, majd meghalsz. Mi marad utánnad? Az írás. Azt szeretném elkérni, könyvként, ha már eldöntötted, az számodra nem feltétlenül fontos.
    Ez egy requiem egy álomért.

    Emberek vagytok, elsősorban embereknek írtok, akik komplett anyagokat szeretnének a kezükbe venni.
    Én mindig azt mondom, add meg a Google-nek ami a Google-é, és az Embernek ami az Emberé.
    A cikkek darabokban a Google-é, és egyben a komplett tudás, a nosztalgia, az ismeret, a nyugodt olvasás lehetősége pedig az emberé.
    Ezt szeretném 2017-ben viszont látni.

    Úgy ahogy egykori példaképem a Seotools.hu
    Ír a Google-nek. Frissít a szakembereknek. De! A tudását kompletten egy könyvbe is beletette azoknak, akik nem szeretnének cikkről cikkre olvasni, hanem egyben, egy nagy BIG PICTURE-t szeretnének látni.
    Ezt tegyétek össze, ha nem is nagy bevételeket várva ettől, de én a mai napon minden szövegírót és blogírót szellemi alkótónak és írónak nevezek ki.

    Húh, jobb mint egy anyázos levél, remélem szájbarágós voltam és sikerült átadnom azt a 12 év tapasztalatot egyben, amelyre fontos figyelnetek!
    Sok sikert Nektek Fiúk!
    Tóth Gergely

    1. Kedves Gergő!

      A szívemből szóltál! 2007 környékén én is alig vártam, hogy a seotools pdf könyvet megvásárolhassam, nekem rengeteg ötletet és hasznos tudásanyagot adott. Azóta sajnos nem is volt hasonló a mai trendeknek megfelelően összeállított könyv.
      Az én meglátásom az, hogy azért nem készül tudásanyag, mert a seo téren szerzett tapasztalatait nem szívesen adja ki az aki seoval foglalkozik.

      Üdv; B. Tamás

      1. Szia!
        Csak a magam nevében tudok beszélni. Én régóta tervezek már egy könyvet, szívesen megosztom a tudásomat is, de nincs időm azt az egy-másfél millió karaktert bepötyögni a napi munka mellett. Ehhez kellene három hónap egyéb munka nélkül, ami sajnos nem áll rendelkezésemre. Esetleg egy-egy terültet tudnék feldolgozni, és azt értékesíteni részenként.

  3. Hello,

    simán az is lehet, hogy a MOZ értékek/becslések egy része Google specifikus infot/adatot használt [értem ez alatt, hogy a Google által származtatott paraméter] és G az algo frissítések okán már más adatokat ad át, így borult a régi számítási mód… Volt már ilyen, pár éve újra normalizáltak (0 és 1 közötti skálára kell besűríteni az összes adatot) és ami régen pl 0.87-et kapott az 0.36 lett…) Ez eléggé meg tudja keverni a AI számításokat – sőt lehet, hogy új MOZ modellt kell építeni, ami valszeg nem pár nap…
    Üdv,
    MCS

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

15MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

15MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

15MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

15MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!