Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Ezért nem szereti a Google az oldalon belül kereséseket
Keresőoptimalizálás

Ezért nem szereti a Google az oldalon belül kereséseket

Google algoritmus frissítés

A Google már 2007-ben egyértelművé tette, nem akarja indexelni a weboldalak keresési aloldalait. De mi ennek az oka? Most erre is megkaptuk a választ.

A Google webmester csapatának vezetője, Matt Cutts, már 2007-ben kérte a webmestereket, hogy robots.txt fileban blokkolják a weboldalakon belüli keresési találatokat. Ma már ez evidencia a keresőoptimalizálásban, sokan mégsem tudnak róla.

De mit is jelent pontosan mindez? Ha egy weboldalon belül használjuk a keresés funkciót, akkor az adott weboldal gyakran egy új url-re irányít minket és ezzel egy új oldal jön létre, amit a Google képes feltérképezni.

Nos, ha valaki jobban utána gondol, ez milyen problémákat tud generálni, már láthatja azt is, miért nem szereti a Google az ilyen aloldalakat.

A felhasználói keresések rendkívül sokfélék lehetnek, lehetnek hibásan begépeltek, vagy olyan keresések, amelyekre nincs találat. Ha ezek az url-ek létrejönnek, akkor hónapok hosszú során keresztül rengeteg új url  keletkezhet, amelyek gyenge minőségűek, és ha a Google ezekre vinné a felhasználókat, akkor az nagymértékben rontaná a felhasználói élményt. Magyarán szólva a Google rossz minőségű oldalt adna a felhasználóknak, ami nem jó a cégóriás számára.

Röviden így lehet összefoglalni, hogy a Google miért nem szereti ezt az oldaltípust, és miért javasolja az elérés tiltását.

hirdetés

John Mueller a Google szóvivője, most egy megkeresésre röviden konkrét választ is adott, arra miért nem szereti a Google ezeket az aloldalakat:

  • végtelen tárhely
  • gyakran gyenge minőségű oldalak
  • gyakran ad vissza üres találatot/lágy 404-es hibát.

Akkor lássuk ezeket kicsit részletesen!

Végtelen tárhely

Ez elég egyértelmű. A felhasználó keresések rengetegfélék lehetnek, és emiatt folyamatosan keletkeznek az új és új url-ek. Bármilyen meglepő a Google-nak ezt fizikai tárhelyeken kell elraktároznia, az pedig fölösleges pazarlás, ha értéktelen oldalakat tárol, hiszen az értékes oldalak is tömegével keletkeznek naponta.

Gyenge oldalminőség

Gyenge minőségű oldalak: erről is esett szó, az oldalon belüli keresések gyakran alig adnak vissza találatot. A termékek listázására inkább a kategóriaoldalak valóak, a keresési oldalak gyakran eredményeznek gyenge minőségűek oldalakat.

Lágy 404-es hiba

Üres találat lágy 404-es hiba: lágy 404-es hibának nevezzük azokat az url-eket, amelyek ugyan nem adnak vissza valódi 404-es hibakódot, de a tartalomból egyértelműen kiderül, hogy azok jórészt üres, tömeges oldalak, az ilyet nevezzük lágy 404-es hibának. Ezek leindexeltetése felesleges a Google számára.

Ha tehát jót akarunk magunknak és a Googlenak, ne engedélyezzük az oldalon belüli keresési találatok leindexeltetését és elérését a Googlebot számára.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

5 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Ismét egy hasznos írás, köszönjük! Mi a teendő, ha a Google már leindexelt egy ilyen oldalt? Elég ha robots.txt töltök fel vagy egyenként kell törlöm a Search Consol-ban az URL eltávolitó eszközzel?

    • Szia!

      A Robots.txt utólag nem jó megoldás, mert ezzel az adott oldal elérését blokkolod, de sokáig az indexben marad. A helyes megoldás így utólag, ha noindex meta címkét raksz ezekre az oldalakra.

  • Szerintem ez most nem sikerült igazán. Vannak benne elírások, egy mondat csak úgy véget ér a közepénél:
    – “…adott weboldal gykarna egy”
    – ” …rontaná a felhasználói élményt a . Magyarán”
    – “…Bármilyen meglepő a Google-nak ezt fizikai tárhelyeket kell elraktároznia, az pedig fölösleges pazarlás”

    Az egész elég kusza, mintha egy olyan fordította volna angolról, akinek lövése sincs arról, hogy miről is ír. Szerintem legközelebb olvasd át posztolás előtt 🙂

  • Szerintem meg egy jó hír volt. Csak Attila írásaiban azt nem szeretem, hogy egy kicsit úgy adja elő, mint a Google rendőrsége lenne:).

    Ez egy nagyon jó, okos és kényelmes megoldás volt és lesz is.

    Ne képviseljünk igazságot a SEO szakmában, ha mutassuk meg inkább azt, hogy hogyan lehet ez jó mindenkinek.

    Tudjuk mit nem szeretne Google (rendben, írtad ezeket a pontokat), tudjuk mit szeretne egy weboldal üzemeltető (nem írtad, de pontosan ezt az egész automatizmust, ami a keresési oldalak kigenerálását jelenti, és ez jó).

    Ne égessünk el máglyán ismét senkit sem, dolgozzunk össze a Google-el, és aki élelmes, az alakítsa ki azt a köztes megoldást (akár programozva), hogy mégis ezek a keresési oldalak miként maradhatnak értékesek:

    – kell egy jobb url szerkezet mint ez: ?search
    – kell egy olyan megoldás, ami a lágy 404-eket noindexelteti
    – kell egy icipici látogatóbarát kigenerált pár sor (hogy értelmezhető legyen ez a keresési oldal)
    – kellenek lerendezett metatag beállítások is, stb.

    De azt hiszem, ha nem is feltétlenül értékálló vagy kivitelezhető az amit válaszként írok, akkor is fontosnak tartom azt, hogy ne veszítsük szem elől, hogy ez egy EGYÜTTMŰKÖDÉS.

    Nem pedig diktatúra, és érdemes egy picit a kijelentő, vagy egyoldalú Google képviselettől is elhatárolódni.

    Ez egy információ volt mindösszesen, ami arról szólt szerintem, hogy aki ilyet használ, az milyen szempontokat vegyen figyelembe.

    De hogy szűnjenek meg ezek az értékes oldalak? semmiképpen!

    + Sőt érdemes a keresések nyilvántartását követően ezeket az oldalakat kidolgozni! Ez is legyen egy, a látogatókkal harmonikus együttműködés folyamata.

    Mindenképpen köszönjük az információkat!