Néhány napja már nem a Bing a Facebook alapértelmezett keresője. A két cég szakított egymással, miközben a Facebook saját keresőmotort épít.
Naponta egymilliárd keresést hajtanak végre a Facebookon, ami már indokolttá teszi, hogy a Facebook egyedi keresőmotort fejlesszen. A Facebook elsősorban a közösségi hálózaton belüli keresésekre koncentrál, és a jövőben már nem mutat webes találatokat, amit eddig a Bing szolgáltatott.
Mark Zuckenberg néhány hónapja nyilatkozta azt, hogy a közösségi hálózaton belüli keresés a Facebook egyik legfontosabb fejlesztési iránya. Hogy ennek jelentőségét felmérjük, tudni kell, hogy a Google naponta nagyjából 3,5 milliárd keresést szolgál ki. Ehhez képest a Facebookon zajló keresési mennyiség egyáltalán nem elhanyagolható léptékű. Kérdés hogy a Facebook idővel szándékozik-e majd kilépni kereséseivel a Facebookon túli webes keresés irányába?
A cég egyébként alig néhány napja vezette be azt az újdonságot, hogy a Graph Searchben már nem csak személyekre, hanem bejegyzésekre is kereshetünk, ami vélhetően tovább fogja gyarapítani a Facebookos keresések számát.
A Bing számára a szakítás nem jött jókor, hiszen ezzel vélhetően gyengül a keresőpiacon megszerzett pozíciója.
Az év végén egyébként igen komoly mozgások zajlanak a keresőpiacon. A Yahoo nemrég egyezett meg a Firefox-al, hogy ezentúl a Google helyett a Yahoo lesz az alapértelmezett kereső. Sőt, úgy tűnik a Safarinak is új keresője lesz, hiszen a piaci értesülések szerint az Apple-Google megállapodás 2015 elején lejár, és az almás cég nem szeretné megerősíteni a Google-val kötött szerződést, és a Yahoo és a Bing is szívesen lenne a Safari alapértelmezett keresője.
Persze egyes pletykák szerint az Apple maga is saját keresőmotort fejleszt, így történhetnek még meglepetések a jövő évben a keresőpiacon.