Utoljára frissítve: november 28, 2013
Témakör: Pagerank

Ha szóba kerül a PageRank sokan alábecsülik, vagy éppen ellenkezőleg túlbecsülik a jelentőségét. Pedig fontos, hogy pontosan értsük miről van szó, mert a SEO alapjairól beszélünk, amin oldalunk sikere is múlhat.

A túlértékelt PageRank

Időnként túlértékeljük ezt a mutatót. Ennek az az oka, hogy ez az egyetlen mutató, amit a Google nyilvánosságra hoz és ami elárulja azt, hogy a Google mit gondol arról az adott oldalról. Éppen ezért széles körben elterjedt mutatóról van szó, amit a legtöbb laikus ismer. Valószínűleg ez az első olyan dolog, amit egy kezdő weboldaltulajdonos megtanul a keresőoptimalizálásról, és éppen ezért ezt nagyon sokan ismerik. Emiatt aztán túl is értékelődik a mutató. Különösen napjainkban.

A látható PageRank érték ugyanis nem egyezik a valós Page Rank-kel. Az általunk látható szám egy pillanatnyi érték, amit a Google időnként megmutat nekünk. Korábban a Google nagyjából háromhavonta frissítette a PageRank értéket, így nagyjából megbízható értéket mutatott. Most azonban már lassan egy év eltelt azóta, hogy a Google frissítette volna a PageRank értéket, éppen ezért egy-egy oldal PageRank értéke nagyon félrevezető lehet. Hadd mondjak egy példát. A 444.hu weboldal idén tavasszal indult, azóta nem volt PageRank frissítés, éppen ezért a 444 PR érték jelenleg nulla. Miközben több mint ezer domainről kap linket. Nyilvánvaló, hogy a nullás PR érték nem valós.( Pagerank ellenőrzés itt.)

A túlértékelésből számos gond is származik. A linképítés során a legtöbb ügyfél a PageRank értéket veszi alapnak, holott nagyon sok egyéb szempont is fontos, ha nem fontosabb, mint a PageRank. Ezek a relevancia, az hogy honnan érkezik a link (szövegből, vagy láblécből), milyen az oldal bizalmi értéke, milyen a linkprofilja, a kimenő linkek, a tartalomfrissítés, a látogatók és ezer egy egyéb szempont.

Csak a PageRank-re leszűkíteni egy link értékét súlyos hiba, és ez sajnos a PageRank túlértékeléséből fakad, ami ellen küzdeni kell.
Nem véletlen, hogy egyre több keresőoptimalizáló hangoztatja, hogy talán jobb is lenne, ha nem lenne PageRank, mert akkor a linkek értékelése reálisabb lehetne. Tehát ne alapozzunk nagyon a PageRankre, nézzük meg a többi mutatót is, használjuk a piacon elérhető egyéb eszközöket és mutatókat, mint amilyet az OpenSiteExplorer, vagy a ahref nyújt.

Az alulértékelt PageRank

És bizony a túlértékelés sokszor azt eredményezi, hogy átesünk a ló túloldalára, és alulértékeljük a PageRanket. Pedig nem kellene, mert nagyon fontos fogalomról van szó. És itt most nem arról beszélek, hogy egy-egy weboldalnak hányas a PageRank értéke, mert ez valóban nem túl fontos. Hanem a PageRank számításáról és logikájáról beszélek. Egy-egy weboldal linkerejét az mutatja meg, hogy hány linket kap és hogy hány link mutat róla kifelé. Ennek a logikának a megismerése és megértése pedig alapvetően fontos, amikor weboldalunk struktúráját alakítjuk ki. Hiszen lesznek olyan aloldalaink, amelyek különösen fontosak számunkra, és amelyeket szeretnénk erősíteni. Ezt nem csak külső linkekkel tehetjük meg, hanem oldalunk szerkezetének helyes kialakításával is.

Hirdetés

hirdetés

Ez a téma külön tanulmányt érne meg, itt csak két példát hozok. Ha a főoldalunk túl sok aloldalt linkel meg, akkor a főoldal linkereje túl sok aloldal között oszlik meg, így az egyes aloldalak túl gyengék lesznek. Ez egyes weboldalak esetében helyes lehet, más oldalaknál azonban célszerű figyelni arra, hogy a számunkra fontos aloldalakat linkeljük elsősorban a főoldalról.

Arra is figyelni kell, hogy az aloldalakról, blogbejegyzésekből is linkeljük a számunkra fontos aloldalakat, hogy azok további linkerőt kapjanak. És természetesen arra is érdemes figyelni, hogy a régi tartalmak ne süllyedjenek túl mélyre az oldalstruktúrában, mert akkor kevés linkerőt kapnak és egyre nehezebb lesz jó helyezést elérni velük a találati listán.

A PageRank megértése alapvető fontosságú a helyes belső oldalszerkezet kialakításához, és ha túl kis jelentőséget tulajdonítunk neki, akkor egy alapvető fontosságú keresőoptimalizálási eszközről mondunk le.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 16, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A mai napon minden oldal PageRank értéke

március 9, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Page Rank jelentése A PageRank a

szeptember 22, 2015

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy Google Plusz bejegyzés alapján derült ki,

február 23, 2015

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google ismét megerősítette, hogy valószínűleg soha


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!