A Search Engine Roundtable számolt be elsőként arról a fejlesztésről a webmestereszközökben, amely nagyon nagy segítséget jelenthet a Google Analytics adatainak elvesztése után.
A fejlesztés lényege, hogy most már a Webmestereszközök keresési találatai között nem csak a kulcsszavakat látjuk, hanem azt is, hogy mely oldalaink, hányszor jelentek meg a találati listán, és hogy, mennyi volt az átkattintás, az átkattintási arány és az átlagos pozíció.
Az új fejlesztés a webmester eszközök/search traffic/search queries alatt találjuk, ahol felül két fülön válthatunk a kulcsszavak és az oldalak között.
Sőt, egyes oldalak esetén van egy lenyíló ablak is, amely azt is megmutatja, hogy az adott oldal mely szavakra jelent meg a találati listán, hogy hány alkalommal jelent meg és mennyi volt az átkattintás az egyes szavakból.
Erre a fejlesztésre nagyon nagy szükség volt azután, hogy a Google az Analytics adataiból elvette a kulcsszavakat és, hogy a not provided aránya nagyon megnőtt.
Ez a lépés lényegesen megkönnyíti a keresőoptimalizálók dolgát.
A másik fontos újítás, hogy a webmester eszközök ezentúl nem kerekített és módosított, hanem pontos adatokat ad meg arra vonatkozóan, hogy az oldal hányszor bukkant fel a találati listán, sőt amennyire láttam mostantól a helyezési adatok is megbízhatóak.
A változások egy részét John Mueller jelentette be a Google Webmester Blogján.