Évek óta nem volt olyan erőteljes hatású algoritmusfrissítés, mint most március elején, a SMX konferencián erről is beszélt Garry Illyés a Google szóvivője. A mobil indexelés is szóba került.

Nem beszélhetünk Fredről

Most zajlik a világ egyik legnagyobb keresőmarketing konferenciája (SMX), amelyen hagyományosan felszólal a Google szóvivője is.

Gary Illyés sok mindenről beszél ilyenkor és a keresőoptimalizálók minden mondatra figyelnek. Most a legnagyobb érdeklődés a Fred algoritmust övezte. Ez lett a nem hivatalos neve annak az algoritmusnak, amely március első felében rengeteg weboldalt érintett.

Nos, a konferencián Gary Illyés e témában nem volt túl beszédes, de közvetett módon azt elismerte, hogy valóban volt egy jelentős frissítés. A szóvivő ugyanis arról beszél, hogy a vezetők döntése alapján nem közölhetnek semmilyen részletet a Fred algoritmusról.

Annyi tippet ugyanakkor adott, hogy a FRED-re a választ megtaláljuk a Google súgóoldalán, a Webmestereknek szóló irányelvek között.

Ha megnézzük ezeket az irányelveket, azok azonban annyira általánosak, hogy igazi segítséget nem nyújtanak. A SEO alapelvei olvashatóak itt, de tény, hogy a minőségi irányelvek között, megtaláljuk azt, hogy a weboldal a felhasználóknak készüljön és ne a keresőknek, valamint a kerülendő manipulációs technikák is.

Hirdetés

hirdetés

Egy szóval: nem kerültük közelebb a Fred-algoritmushoz megfejtéséhez. A neten a szakértők részéről is rengeteg spekuláció olvasható, a legvalószínűbb, hogy egy összetett algoritmusról van szó, amely rengeteg szignált együttesen elemez ki.

Mobil indexelés

Gary Illyés sokat beszélt ellenben a mobil indexelésről is. Mint az ismert, a Google a közeljövőben át kíván váltani a mobil indexelésre, aminek a lényege, hogy a jövőben a rangsorolás alapja a weboldalaknak nem az asztali, hanem a mobil verziója lesz.

Gary Illyés azt hangsúlyozta, hogy senki se pánikoljon, különösen ne azok, akiknek reszponzív a weboldala.

A szóvivő elmondta, hogy a mobil-indexxel foglalkozó részleg szeretné az idei évben elindítani a fejlesztést, de még mindig tesztelnek és kísérleteznek, és nincs céldátumuk. A mobil indexelés „még hónapok, vagy negyedévek távolságában van, nem hetekre” – fogalmazott Gary Illyés.

A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a mobil web esetén kevesebb a rangsorolási szignál, mint az asztali verzió esetében.

„Kevesebb a tartalom és szűkösek a linkek is” – ismertette a problémát a szóvivő. „ A mobil oldalaknak sokkal kevesebb a metaadata is.”

„Egy minőség-semleges  indulást tervezünk, nem szeretnénk, ha a találati lista minősége romolna, de új rangsorolási tényezőket kell találnunk azok helyett, amelyek a mobil webről hiányoznak.”

Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy ugyan az lesz a találati lista, hanem azt, hogy annak minősége nem lesz rosszabb, vagy jobb, mint most az asztali verzión alapuló rangsorolásé.

Fontosabb lesz a sebesség

Gary Illyés arról is beszélt, hogy új módszeren dolgoznak, amely képes lesz a mobil oldalak sebességét mérni, mert a jelenlegi az asztali változatok sebességét mérő verzió nem releváns a mobil oldalak esetén.

Ez az első eset, amikor a Google nyilvánosan beszélt arról, hogy a weboldalak mobil verziójának sebessége rangsorolási tényező lesz a mobil indexelés során.

Gary Illyés azt mondta ennek kapcsán a Google az indítás előtt részletekkel is szolgál majd.

Néhány tippet is adott, hogyan készüljenek a webmesterek az átállásra:

  1. Ellenőrizd, hogy a mobil verzión megtalálható-e az a tartalom, amelyre helyezést akarsz elérni.
  2. Ellenőrizd, hogy a mobil verzión is megtalálhatóak-e a strukturált adatok.
  3. Ellenőrizd, hogy a „rel” beállítások megfelelőek-e a mobil verzión.

A szóvivő ígéretet tett arra vonatkozóan, hogy a két utolsó pont kapcsán a Google hamarosan részletes útmutatóval szolgál.

Nem lesz minden mesterséges intelligencia alapú

A konferencián szó esett a mesterséges intelligencia használatáról. Gary Illyés elmondta, hogy a kereső és rangsorolási algoritmusukban nem fognak minden mesterséges intelligencia alapúra cserélni, mert nagyon nehéz a hibakeresés.

„Ha a RankBrain hoz egy döntést nagyon nehéz megmondani, hogy miért úgy döntött, míg ez a hagyományos algoritmusoknál nem probléma.” – hozott egy példát Gary Illyés.

A RankBrain algoritmus kapcsán egyébként nincs változás, sőt Gary Illyés azt is elmondta, hogy a gépi tanulással foglalkozó részlegük jelenleg egy másik projekten dolgozik.

A duplikált tartalomról

A szóvivő ismét beszélt a duplikált tartalomról is, ami igen gyakori webáruházaknál. Az mondta: „A duplikált tartalom nem eredményez büntetést, de felhígítod vele a szignálokat és lábon lövöd vele saját magadat.”

A spam értékelésekről

Egyre gyakoribb, hogy a webáruházak spam, azaz nem valós értékeléseket alkalmaznak például a termékeknél. Gary Illyés arról beszélt, hogy az algoritmus ez esetben nem egyes weboldalakat figyel, hanem nagyobb mintázatokat. Hogy ez pontosan mit jelent nem derült ki, de a lényeg, hogy egyes oldalakat önmagában nem vizsgál.

Nem gond a mély struktúra

Gary Illyés azt is mondta, hogy önmagában az, hogy egy aloldal a könyvtár –struktúrában mélyen helyezkedik el nem jelent problémát a rangsorolás szempontjából. Ezt mi csak annyival egészítenénk ki, hogy a belső linkek hiány viszont gondot jelenthet.

Domain szignálok

Gary Illyés azt is mondta, hogy a Google igyekszik távol tartani magát a domain-szintű szignáloktól, majd azt mondta, hogy nincs a rangsorolásban „Domain authority” jellegű tényező. Ilyesmi url-hez köthető csak.

Majd arról is beszélt, hoyg ne ragaszkodjunk a pontos kulcsszavas domainekhez. Önmagában nincs velük probléma, de amire az emberek használják, az már problémás.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!