John Mueller osztotta meg a Google nézeteit arra vonatkozóan, mit ne tartalmazzon az url.
John Mueller a Google Hivatalos Webmester fórumán írt arról, hogy a weboldaltulajdonosoknak nem szabadna használni speciális karaktereket az url-ben.
Ilyen karakternek tekinti egyebek mellett a vesszőt, a pontosvesszőt, a kettőspontot, az üres karaktert, az idézőjelet és másokat.
John Mueller kitért arra, hogy ezeket az url-eket is tudja kezelni a Google, amennyiben valaki például beküli a webhelytérképekben, ugyanakkor gondok is felmerülhetnek. Mueller szerint, amikor a Google egy HTML dokumentumot dolgozz fel, az ilyen speciális karaktereket tartalmazó url-ek értelmezése nehézségekbe ütközhet, és előfordul, hogy a Google nem linkként értelmezi azokat. Ezért azt ajánlja, hogy lehetőség szerint kerüljük ezeket a karaktereket.
Mueller szerint, aki így oldotta meg az url-jeit, lehetőség szerint alakítson ki újakat és 301-es átirányítással irányítsa át a régi speciális karaktereket tartalmazó url-eket a keresőbarát új url-ekre.
Nyilván ez a mostani információ nem új a keresőoptimalizálási szakemberek számára, de az az igazság, hogy én még idehaza ma is gyakran találkozom olyan url-ekkel, amelyek ilyen karaktereket tartalmaznak. Idehaza különösen az üres karakter használata népszerű sajnos.
A Google-nak nem ez az első állásfoglalása az url-ekkel kapcsolatban. Ha össze akarnánk foglalni, mi tekinthető keresőbarát url-nek, akkor az alábbiakat kellene megemlíteni:
1. Lehetőség szerint szerepeljen benne a kulcsszó, de csak egy alkalommal. Ha többször szerepel az már enyhén SPAM jellegű, és semmi plusz értéket nem hordoz
2. Kerüljük a dinamikus url-eket!
3. Az url minél rövidebb legyen
4. Az url lehetőség szerint írja le az adott oldal tartalmát, címét
5. Minél kevesebb könyvtár legyen
6. A töltelékszavak elhagyhatók (és, az, hogy, stb.)
7. Aláhúzás helyett kötőszavakat használjunk
8. Ügyeljünk rá, hogy a kis-nagybetűket következetesen használjuk, és ne okozzanak duplikációt.
A fenti tanácsok ellenére az url-ek jelentősége a keresőoptimalizálásban egyre kevésbé fontos. A fő szempont inkább felhasználói oldalról jelentkezhet. Legyen jól olvasható és könnyen megosztható a link, és vigyázzunk, hogy ne okozzon duplikációt. Ezek a fő szempontok a keresőbarát url-nél.