John Mueller osztotta meg a Google nézeteit arra vonatkozóan, mit ne tartalmazzon az url.

John Mueller a Google Hivatalos Webmester fórumán írt arról, hogy a weboldaltulajdonosoknak nem szabadna használni speciális karaktereket az url-ben.

Ilyen karakternek tekinti egyebek mellett a vesszőt, a pontosvesszőt, a kettőspontot, az üres karaktert, az idézőjelet és másokat.

John Mueller kitért arra, hogy ezeket az url-eket is tudja kezelni a Google, amennyiben valaki például beküli a webhelytérképekben, ugyanakkor gondok is felmerülhetnek. Mueller szerint, amikor a Google egy HTML dokumentumot dolgozz fel, az ilyen speciális karaktereket tartalmazó url-ek értelmezése nehézségekbe ütközhet, és előfordul, hogy a Google nem linkként értelmezi azokat. Ezért azt ajánlja, hogy lehetőség szerint kerüljük ezeket a karaktereket.

Mueller szerint, aki így oldotta meg az url-jeit, lehetőség szerint alakítson ki újakat és 301-es átirányítással irányítsa át a régi speciális karaktereket tartalmazó url-eket a keresőbarát új url-ekre.
Nyilván ez a mostani információ nem új a keresőoptimalizálási szakemberek számára, de az az igazság, hogy én még idehaza ma is gyakran találkozom olyan url-ekkel, amelyek ilyen karaktereket tartalmaznak. Idehaza különösen az üres karakter használata népszerű sajnos.

A Google-nak nem ez az első állásfoglalása az url-ekkel kapcsolatban. Ha össze akarnánk foglalni, mi tekinthető keresőbarát url-nek, akkor az alábbiakat kellene megemlíteni:

Hirdetés

hirdetés

1. Lehetőség szerint szerepeljen benne a kulcsszó, de csak egy alkalommal. Ha többször szerepel az már enyhén SPAM jellegű, és semmi plusz értéket nem hordoz

2. Kerüljük a dinamikus url-eket!

3. Az url minél rövidebb legyen

4. Az url lehetőség szerint írja le az adott oldal tartalmát, címét

5. Minél kevesebb könyvtár legyen

6. A töltelékszavak elhagyhatók (és, az, hogy, stb.)

7. Aláhúzás helyett kötőszavakat használjunk

8. Ügyeljünk rá, hogy a kis-nagybetűket következetesen használjuk, és ne okozzanak duplikációt.

A fenti tanácsok ellenére az url-ek jelentősége a keresőoptimalizálásban egyre kevésbé fontos. A fő szempont inkább felhasználói oldalról jelentkezhet. Legyen jól olvasható és könnyen megosztható a link, és vigyázzunk, hogy ne okozzon duplikációt. Ezek a fő szempontok a keresőbarát url-nél.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 26, 2022

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a keresőbarát URL? A keresőbarát

augusztus 16, 2017

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az köztudott, hogy az url rangsorolási szempont

június 6, 2016

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Sokat írtunk már arról milyen az ideális

január 27, 2016

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A tegnapi napon több kérdés is felmerült


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!