Örök vita SEO körökben, hogy mi ér többet, egy sidebar link, vagy a tartalomban elhelyezett link. A Google érdekes választ adott erre.
Ha keresőoptimalizálásra kerül sor a linkek mindig a figyelem előterében vannak. Hova és milyen linkeket helyezzünk el. Mi ér többet az oldalsávban, vagy a tartalomban elhelyezett belső link?
Korábban egyértelműen az oldalsávban elhelyezett link volt a jó döntés, mert ez sokkal nagyobb erőt adott át. Ez volt a katalóguslinkek kora, amikor szinte mindegy volt a linkek minősége, a lényeg a darabszám és az erő volt.
A Pingvin-algoritmus útjára engedése után, azaz 2012-t követően az oldalsávban elhelyezett linkek szerepe elhalványult. A sok oldalsávban elhelyezett pontos kulcsszavas link sokat árthatott egy oldalnak, akár büntetést is eredményezhetett.
Ezt követően kaptak nagyobb figyelmet az egy-egy nagyobb cikkben elhelyezett linkek. A link és a cikk témája általában szoros kapcsolatban is volt, és a horgonyszövegek megválasztásában is nagyobb volt az óvatosság. Manapság ilyen linkeket építünk.
Éppen ezért volt érdekes a Google mostani nyilatkozata
Ezt mondja most a Google
John Mueller a Google szóvivője, szokásos Hangout beszélgetésen beszélt a linkek erejéről.
Egy kérdésre válaszolva John Mueller elmondta, hogy a Google az oldalakat két nagy részre bontja. Az egyik az elsődleges tartalom, amely minden oldalon más és más. A másik az un. biolerplate tartalom, ezek a minden oldalon ismétlődő elemek, ilyen lehet a fejléc, a lábléc, vagy a menüsor, és az oldalsáv.
A linkekre rátérve elmondta, hogy a Google az oldalsávban elhelyezett linkeknek nagyobb súlyt adott, hiszen ezek minden aloldalon megjelennek. Ezek több Page Ranket adnak át. Ellenben az elsődleges tartalomban elhelyezett linkek főként relevanciát adnak át, de a linkerejük gyengébb, mint az oldalsávban elhelyezett linkeké.
Így John Mueller szerint, ha oldalunkon egy oldal fontosságát ki akarjuk emelni, akkor kapjon linket az oldalsávból.
John Mueller válaszában elsősorban a belső linkelésről beszélt, de nyilvánvalóan hasonló lehet a helyzet egy külső link esetén is.
Noha az oldalsávban elhelyezett link némileg kockázatos lehet, ugyanakkor lényegesen több linkerőt adhat át, mint egy-egy cikkben elhelyezett link.
Ugyanakkor legyünk óvatosak, egy oldalsávban elhelyezett link pontos kulcsszavas horgonyszöveggel előrelökheti a linkelt oldalt, de egy büntetést is megkockáztatunk vele. Legyünk tehát óvatosak, ha ilyen linkekről van szó!
Teszteltük az oldalsáv linkeket
Néhány hónappal ezelőtt éppen teszteltük a kérdést és erős versenyben két domainről érkező pontos kulcsszavas linket helyeztünk el az oldalsávban. Mind a két domain releváns volt a linkelt oldalra, az egyik erősen, a másik gyengén
. Az oldalak DA értéke 25 és 40 volt. A linkek hatására a linkelt oldal a 13. helyről a 3. helyig jött fel nagyjából másfél hónap alatt. A pozíciót három hónapig tartotta, majd az oldal visszaesett, pár nem egyértelmű, hogy ezen linkek hatására-e.
Erős fegyverről van tehát szó, de érdemes vele körültekintően eljárni!
Kedves Attila!
A tesztelésben ha jól olvastam pontos kulcsszavas linket helyeztél el. Ez a főoldalra, vagy aloldalra mutatott?
Kedves Angelika!
A tesztben aloldalakat linkeltünk, mert azok voltak a legjobb helyen a vizsgált kulcsszóra.
Üdv:Attila