Kezdőlap » Egyéb » Google AMP: egyelőre csak 12 országban + Analytics tipp
Egyéb

Google AMP: egyelőre csak 12 országban + Analytics tipp

Google mobil

Bár globális bevezetésről beszéltek a Google beismerte, hogy egyelőre csak 12 országban él az AMP Carousel.

Miről is van szó? A Google 2016. február 23-án indította útjára AMP programját, és ennek részeként az AMP verzióval rendelkező oldalak hírei, az organikus találati lista tetején vízszintes irányban is gördíthető szalagként jelenhettek meg (ez az AMP News Carousel).

A Google bár direktben nem mondta ki, folyamatosan úgy kommunikálta, hogy globális bevezetésről van szó, és az első hírek ezt erősítették meg hiszen sok országból jelezték az AMP oldalak megjelenését a találati listán.

Most azonban a Google beismerte, hogy egyelőre csak 12 országban él a Carousel. Ezek az alábbiak:

Brazília, Németország, Spanyolország, Franciaország, Egyesült Királyság, India, Indonézia, Olaszország, Mexikó, Japán, Oroszország és az USA.

Egyértelmű, hogy a listán a legnagyobb gazdasági potenciállal rendelkező országok találhatóak. Némileg meglepő, hogy Kanada, és Ausztrália nincs a listán, mert a Google ezeket az országokat jellemezően az USÁ-val összevonva kezeli.

hirdetés

A Google ugyanakkor megerősítette, hogy tervezik a bővítést további országokkal, és más területekre, így nem csak a hírekre is szeretnék kiterjeszteni az AMP oldalakat, ugyanakkor határidőkről nem volt szó.

Érdemes-e itthon használni az AMP-t?

Ahogy a listán is látszik, Magyarország nincs rajta. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy az AMP oldalak használata teljesen felesleges lenne. Egyrészt ha nagy országokban bevezette a Google az AMP-t akkor csak idő kérdése, mikor kerülnek a kisebb országok is sorra.

A másik fontos szempont, hogy az AMP oldalak már jelenleg is hoznak forgalmat. Az ite.hu március elejétől rendelkezik szabványos AMP oldalakkal, és azóta mintegy 100 látogató érkezett AMP oldalainkra. Noha ez nem jelentős szám az oldal teljes forgalmához képest, ugyanakkor mutatja azt, hogy az AMP oldalakra van valós felhasználói igény.

Aki eddig nem tette volna meg érdemes az AMP oldalak forgamát regisztrálni a Google Analyticsben, ezt az alábbi kóddal tehetjük meg. A kódot a WordPress oldalak esetén a function.php-ba kell illeszteni. Ne felejtsd el a saját GA kódot beilleszteni az alábbi php kódba!


add_filter( 'amp_post_template_analytics', 'xyz_amp_add_custom_analytics' );
function xyz_amp_add_custom_analytics( $analytics ) {
if ( ! is_array( $analytics ) ) {
$analytics = array();
}


$analytics['xyz-googleanalytics'] = array(
'type' => 'googleanalytics',
'attributes' => array(
// 'data-credentials' => 'include',
),
'config_data' => array(
'vars' => array(
'account' => "UA-XXXXXX-XX"
),
'triggers' => array(
'trackPageview' => array(
'on' => 'visible',
'request' => 'pageview',
),
),
),
);
return $analytics;
}

A kódot a WordPress oldalak esetén a function.php-ba kell illeszteni. Ne felejtsd el a saját GA kódot beilleszteni az alábbi php kódba.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.