A Google naponta adja ki az újdonságokat az AMP-vel kapcsolatban, és egyre több a hír is? De mégis milyen előnnyel járhat az alkalmazása?
Összegyűjtöttük a legfrissebb híreket a Google AMP (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobil oldalak) kapcsán, és a cikk végén azt is összeszedtük, mit jelenthet mindez organikus forgalomban.
A hét hírei az AMP kapcsán:
AMP és Google Analytics támogatás
A Google a hétvégén jelentette be, hogy a Google Analytics, mostantól támogatja az AMP oldalak követését. Azaz lehetőség nyílik arra, hogy az oldalak AMP-ből érkező forgalmát kövessük. Ez jelentős előrelépés, hiszen így egyértelműsíthető, hogy a forgalom milyen arányát hozzák az AMP oldalak.
A Search Console nem élő adatot ad
Bár a Google integrálta az AMP-t a Search Console-ba is, az sajnos egyelőre nem ad friss adatokat, hanem a többi itt megtalálható adathoz hasonlóan több napos késéssel mutatja az AMP-vel kapcsolatos hibákat.
A Google felhívja a figyelmet
Szintén a múlt hét híre, hogy a Google számos webmesternek küldött ki figyelmeztető üzenetet a Search Console segítségével, amelyben arra hívják fel a webmesterek figyelmét, hogy oldaluk hír jellegű, és az AMP használatával „esetlegesen előnyökhöz juthatnak a találati listán való jobb megjelenés miatt”.
Kit érint és kit érinthet a Google AMP?
A Google a tervek szerint február végén indítja el az AMP projektet, azaz az oldalak ekkor lesznek láthatóak a találati listán.
Az AMP oldalak a találati lista tetején lesznek láthatóak, megelőzve a hirdetéseket is.
Induláskor a hír jellegű oldalak találatai jelennek meg carousel szerűen. Fontos, hogy a megjelenésnek nem feltétele sem a Google Hírekben való szereplés, sem a nagy linkerő. Az oldal akkor bukkanhat fel, ha a kereső egy hír jellegű kérdést tesz fel, és a cikk erre releváns találatot ad.
Az alábbi videó szemléletesen megmutatja milyen is lesz az AMP oldalak megjelenése a találati listán. A videó egy perces, érdemes tehát belenézni:
Fontos, hogy az AMP nem jelenik meg az asztali találati listán, csak mobil kereséskor. A mobil oldalon nem élvez rangsorolási előnyt, de helyzeténél fogva egyértelműen több látogatót hozhat, hiszen a hirdetések felett jelenik meg.
John Mueller szerint első körben a hír jellegű oldalaknál használják az AMP-t, de ezt gyorsan kiterjeszthetik más jellegű tartalmakra is.
Az AMP nem domainszinten, hanem aloldal szinten érvényesül. Tehát nem kell az egész domainnek AMP-s verzióval rendelkeznie és az sem gond, ha olyan aloldalak is vannak, amelyek nem hír jellegűek.
Az AMP-s doboz nem minden keresőkifejezésnél aktiválódik, hanem azoknál, amelyek hír jellegűek. Ezeknél, aki rendelkezik AMP oldallal komoly forgalomnövekedést tapasztalhat. Egyelőre semmilyen adat nincs arra vonatkozóan, hogy az AMP tartalmak milyen arányban lesznek láthatóak a találati listán. Nyilván a hatása a forgalomra elsősorban ettől függ.
Tekintve ugyanakkor, hogy a Google mennyire erőteljesen támogatja az AMP bevezetését, és hogy milyen nagy tartalomszolgáltatók csatlakoztak a projekthez a hatás jelentős lehet.