Utoljára frissítve: december 10, 2015
Témakör: AMP
mi ez? SEO hírek

San Franciscoban tartott sajtótájékoztatót a Google ma éjjel, aminek fő témája a Mobile Accelerated Pages volt.

A legfontosabb információ, hogy a bejelentés szerint a Google 2016 februárjának végén indítja el az AMP-t, azaz ettől a naptól kezdve kezd el látogatókat hozni a weboldalakra az AMP projekt.

A Google szintén tegnap egy blogbejegyzést is közzétett az új fejleményekről. Ezek szerint a Twitter és a Pinterest is gőzerővel dolgozik a projekten. A Pinterest beszámolója szerint az eddigi tesztek alapján az AMP-s weboldalak négyszer gyorsabban töltődnek be, és nyolcad annyi adatforgalmat generálnak, mint a hagyományos mobilra optimalizált oldalak.

A WordPress az ígéretek szerint januárban az összes felhasználója számára lehetővé teszi majd az AMP alkalmazását, amennyiben azt bekapcsolják. Jelenleg egy tesztelési szakaszban lévő plugin létezik csak, de azt két hónapja már nem fejlesztették tovább, és jelenleg is részlegesen hibás, így feltételezhető, hogy a WordPress alapszolgáltatása lesz az AMP alkalmazása.

Rangsorolási előny?

A sajtóeseményen két további fontos dologra derült fény, habár egyelőre egyik sem biztos. Elképzelhető, hogy az AMP-s oldalak rangsorolási előnyhöz jutnak, illetve az AMP-s oldalak külön címkét kapnak a mobil találati listán.

Bár a Google direktben nem mondta ki, hogy az AMP oldalak előnyt élveznek, és rangsorolási előnyt kapnának, utalt rá. Beszélt ugyanis arról, hogy a mobil találati listán a betöltődési sebesség rangsorolási előnyt jelent (korábban azt mondták nem, csak az asztali találatoknál) és hangsúlyozták ennek fontosságát.

Hirdetés

hirdetés

Arra a kérdésre, hogy a találati listán milyen módon lesznek jelezve az Accelerated Mobile Pages, a Google azt mondta vélhetően valamilyen a felhasználók számára egyértelmű módon például a „fast” azaz gyors címkével. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy még tesztfázisban vannak, és sok minden változhat.

Az ígéretek szerint februárra a Google Analytics is készen áll majd az AMP-s oldalak kezelésére, továbbá bejelentették, hogy világszerte számos média csatlakozott a projekthez, így például Amerikában a Fox News.

Mi az az AMP?

Az AMP az Accelerated Mobile Pages betűszóból áll össze és lényege, hogy a tartalom egyszerűsítésével az oldalak mérete és betöltődési sebessége radikálisan csökkenthető. Részletesen írtunk már az AMP oldalakról korábbi cikkünkben.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 21, 2016

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google hivatalosan is bejelentette, hogy globálisan

szeptember 12, 2016

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google blogoldalán közölte, hogy még az

július 20, 2016

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A napokban a Google közzétette milyen fényes

április 26, 2016

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Több mint 300 SEO szakértő véleményét kérték


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!