Kezdőlap » Google » Google Authorship, azaz a szerzőség megjelenés feltételei
Google

Google Authorship, azaz a szerzőség megjelenés feltételei

Google Authorship, avagy szerzőség

Újabb információkra bukkantuk a Google Authorship kapcsán, és egy kis saját kutatást is elvégeztünk, íme, a legfontosabb tudnivalók.

Arról már decemberben beszámoltunk, hogy a Google lefutatta a Authorship algoritmusát, aminek hatására itthon is jelentősen csökkent a szerzők arcképének megjelenése a találati listán.
A Google célja az volt, hogy a találati listán elsősorban a releváns és minőségi szerzők jelenjenek meg. Egy szakportál kérdésére a Google néhány részletet elárult az algoritmus frissítésről:

„Néhány kisebb változtatást hajtottunk végre. Korábban amennyiben tudtuk, megjelentettük a szerzői információkat, amennyiben a szükséges adatok rendelkezésre álltak. December közepén egy új algoritmust futtattunk le, amelynek az volt a célja, hogy valószínűleg releváns és érdekes témákat hozó szerzők képeit jelentessük meg. (Például most az algoritmus megpróbálja értékelni azon dokumentumok minőségét, amit a szerző publikált).”

Az algoritmus elsősorban a kiemelkedő minőségű tartalomra koncentrál, tehát annak az arcképe fog megjelenni, aki jobb tartalmakat hoz létre a weben. A Google megfogalmazása szerint:

„Ha egy szerző jellemzően jó minőségű cikkeket ír, akkor nagyobb valószínűséggel jelenik meg a találati listán is az arcképe.”

A Google Plus szintén jelentős szerepet játszik a szerző arcképének megjelenítésében. Ha valaki beletartozik a szerző köreibe, akkor nagyobb valószínűséggel jelenik meg a találati listán a szerző arcképe.

hirdetés

A tapasztalatok szerint azonban nem csak a szerző írásainak minősége befolyásolja a találati listán való megjelenést, hanem az adott oldal minősége is, mivel több esetben volt tapasztalható, hogy ugyanannak a szerzőnek a képe egyik weboldalon megjelent, míg egy másik gyengébb minőségűn már nem.
Sőt, úgy tűnik a Google nem csak a domaineket értékeli, hanem az egyes cikkeket önállóan is, tehát egy szerző kiemelkedő cikkénél megjelenhet az arcképe, míg más, kevésbé értékes, de ugyanazon a weboldalon lévő cikkeinél nem.

A Google azt is javasolja, hogy a szerzőséget az oldaltulajdonosok, csak a cikkekhez adják hozzá, a statikus oldalakhoz és más tartalmakhoz ne. Egyes esetekben egyes WordPress oldalaknál ez is lehet a forrása a szerzőség elveszítésének, ugyanis, például a Yoast SEO Pluginban az alapértelmezett beállítás nem ez.

A fentieken túl én is végeztem egy kis személyes kutatást és azt találtam, hogy a szerzőség elsősorban azoknak maradt meg, akik témájukban igen hosszú (és vélhetően tartalmas, értékes) cikkeket publikáltak. Az, hogy valakinek hány ember szerepel a köreiben nem tűnt meghatározónak, bár egyes kivételes esetekben (pl: Longhand) es is szempont lehetett.

Persze mindez nem tény, csak egy szubjektív tapasztalat, de érdekes kérdéseket vet fel. Én például napi szinten adok hírt a SEO világ eseményeiről, de ezek a cikkek gyakran valóban csak híradások, nem részletes elemzések. A kérdés az, hogy ezeket a cikkeket ne vállaljam fel, csak az elemző írásokat, csak amiatt, hogy a Google Szerzői Algoritmusa jól értékeljen? Így viszont a találati listán a kisebb cikkeknél a szerző neve sem fog szerepelni.

Nem könnyű dilemma, ti hogy oldanátok fel?

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Yoast SEO Plugin-nál át lehet állítani a beállítást, hogy megfelelő legyen?

    Köszönöm a választ.

  • Ismereteim szerint nem, de olvastam valahol, hogy állítólag Yoast hamarosan frissíteni ezt a bővítményben ( már nem emlékszem hol láttam)