Kezdőlap » Domain » Google: az algoritmusok figyelik a domain múltját is
Domain

Google: az algoritmusok figyelik a domain múltját is

Google helyezés uralása

A Google algoritmusok működése mindig is érdekelte a keresőoptimalizálókat. Most kiderült a Google figyeli a weboldalak változásait is.

John Mueller beszélt a közelmúltban arról, hogy miképpen működnek a Google algoritmusai. A kérdés arra vonatkozott vajon meg lehet-e határozni egy fix időtávot, amely időn belül biztos, hogy a Google összes algoritmusa frissül.

John Mueller szokatlanul hosszan válaszolt, ezért csak összefoglaljuk a mondandója lényegét.

Mueller szerint ez sok mindenen múlik. A Google egyes algoritmusai párhuzamosan futnak, van amelyek gyors lefutásúak, de vannak, amelyeknek hónapok kellenek. De van néhány olyan algoritmusuk is, aminek fix időtávja van, és példának okáért minden hónap első napjára fejezik be a ciklusukat.

Az algoritmusok frissülése ugyanakkor a weboldalakon is múlik. Vannak olyan domainek, és azokon belül olyan weboldalak, amelyeket a Google robotja rendkívül gyakran látogat meg. Ilyenek a hírportálok vezető oldalai, de például az ite.hu főoldalát is több tucat alkalommal látogatja meg a Google robotja egyetlen nap alatt.

Ugyanakkor vannak olyan domainek, amelyet ritkábban látogat a Googlebot, és ezeken lehetnek olyan mélyen eldugott aloldalak, amelyet talán csak évente egyszer. Éppen ezért nem egyszerű válaszolni arra a kérdésre, hogy mennyi idő, amíg a Google összes algoritmusa frissül egy domain esetén, hiszen ez nem csak az algoritmusoktól, hanem magától az oldal jellegétől is függ. (Korábban írtunk már róla, hogy a feltérképezési gyakoriság is függ az oldal minőségétől).

hirdetés

A domain múltját is figyeli a Google

Volt egy nagyon érdekes mondat John Mueller mondandójában, amelyre Jennifer Slegg mutatott rá. A mondat így hangzott:

„És a különböző algoritmusaink megpróbálnak minél gyorsabbak lenni és reagálni arra, ami a weben történik, de némelyikük gyors, mások egy kicsit lassabbak és vannak olyanok, amelyek szeretik figyelembe venni azt, hogy milyen változtatás történt a múltban”

A lényeg, hogy John Mueller szavai szerint a Google algoritmusai képesek figyelembe venni egy weboldal, vagy domain történetét is. De mit is jelenthet ez konkrétan?

Pontosat John Mueller nem közölt, de van a múltból néhány olyan momentum, amit érdemes lehet felidézni.

Nézd meg milyen domaint veszel!

Az első a domainek vásárlásához és regisztrációjához kötődik. Ma már rengeteg olyan domaint lehet újraregisztrálni, amelyen korábban már volt tartalom.

Ha ennek a linkprofilja, vagy múltja nagyon gyanús vagy spames, akkor hiába indítunk teljesen új oldalt, ez a múlt negatív szignál az oldal esetében. Erről még Matt Cutts a Google korábbi webspam osztályának vezetője beszélt. Ha tehát domaint regisztrálunk, előtte győződjünk meg, nem-e volt azon korábban weboldal és hogy tiszta-e a linkprofilja. A múltat a Wayback Machine eszközzel tudjuk ellenőrizni, a linkprofilt pedig a Majestic.com-mal vagy más linkprofil ellenőrző eszközzel.

Ne babráld a linkeket!

Ezt a tippet a Google egyik korábbi munkatársa ejtette el, aki azt mondta, hogy a Google figyeli azokat a linkeket, amit a publikációt követően módosítottak és ezt értékelheti negatív szignálként. Tehát ha például megváltoztatják a horgonyszöveget, hogy az kulcsszavas legyen, akkor az iránt a link iránt csökken a bizalom.

Manuális büntetésnél is számít a múlt

A Google azt is közölte korábban, hogy ha egy domain manuális büntetést kap, majd újra linkspammel erősíti oldalát, akkor a következő manuális büntetés már súlyosabb lesz. A Google tehát itt is figyeli az oldal és az oldaltulajdonos múltját, noha ez nem algoritmikus, hanem manuális módon történik.

A fenti csak néhány példa arra, amikor tudjuk, hogy egy weboldal múltja igenis számít a rangsorolásban. John Mueller most ezt erősítette meg, de valószínű, hogy vannak még egyéb más tényezők is, amit a Google figyel a múltban. Anno Matt Cutts mondta azt, hogy van a webspamnek olyan mély szakadéka, amiből nem lehet már kikerülni. Mindenkinek van tehát előélete, még egy domainnek is.

 

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.