Kezdőlap » Tartalommarketing » Google: Az érthetőség fontosabb, mint a szakzsargon
Tartalommarketing

Google: Az érthetőség fontosabb, mint a szakzsargon

Matt Cutts Google alkalmazott

Fontos videót publikált tegnap Matt Cutts, a Google webspam elleni osztályának vezetője. A téma, hogy mire figyeljünk a tartalom megírásakor.

A Panda algoritmus óta egyre fontosabb szempont a tartalom minősége. A Matt Cuttsnak címzett kérdés is ezt a témát feszegette, konkrétabban azt, hogy mi a fontosabb a cikkek megírásakor: az érthető, tiszta fogalmazás, vagy pedig a szakzsargon használata, és a tudományos igényű részletesség.

A rövid válasz az, hogy az érthetőség fontosabb, mint a szakzsargon használata. Egy kicsit részletesebben Matt azt mondja, hogy a legtöbb esetben a fontos az, hogy az adott cikket a legtöbb ember megértse, ez fontosabb, mint a szaknyelv használata. Ha a téma nem érthető egy kezdő számára, akkor vélhetően az olvasók egy része nem lesz képes megérteni a szöveget.
Éppen ezért Matt azt javasolja, hogy a cikk elején kezdjük egyszerűbb fogalmakkal, magyarázzuk azokat és csak utána mélyedjünk el a technikai részletekben, ha szükséges.

A Lényeg valószínűleg az, hogy a világos, egyértelmű fogalmazás, fontosabb a Google számára, mint a tudományos igényesség, és a szakkifejezések használata.

Talán nem véletlen, hogy a keresések során a Google külön felajánlja, a tudományos publicisztikák megjelenítését, azaz ezek első körben nem érnek el túl jó helyezést a többi szöveghez képest.

Legyünk tehát közérthetőek és világosak, ajánlja a Google. Mi is erre törekszünk!

hirdetés
Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.