Az köztudott, hogy az url rangsorolási szempont a Google-nál, most már az is nyilvánvaló, hogy nem túl fontos rangsorolási szempont.
Az url-ben megjelenő kulcsszó rangsorolási tényezőnek minősül, noha az egyértelmű, hogy ennek súlya igen csekély. A közelmúltban Gary Illyés, a Google magyar származású szóvivője nevezte irónikusan „szuper fontosnak” a kulcsszavak megjelenítését a keresőbarát url-ben.
Az tehát tudható, hogy számít a rangsorolásnál, de súlya nagyon csekély.
A következő kérdés az, hogy vajon mennyit számít az url-struktúra a keresőoptimalizálásban?
Structure not so much (1 out of 7), but all URL changes take time and can be painful. Choose and keep for the long run.
— John ☆.o(≧▽≦)o.☆ (@JohnMu) August 14, 2017
Ezt a kérdést tette fel John Muellernek a Google svájci származású szóvivőjének egy webmester.
„Mennyire fontos az egyszerű url-struktúra az almappákkal összehasonlítva és milyen hatása van az url-ek megváltoztatásának?”
John Mueller így válaszolt:
„A strukúra nem igazán fontos (hetes skálán egy), de minden url változtatás időbe telik és fájdalmas lehet. Dönts és tartsd meg hosszú távon.”
A struktúra nem igazán fontos
Így szól tehát a Google tanácsa, és érdemes a válaszon elgondolkodni.
John Mueller szerint az url-struktúra nem igazán fontos.
A lapos url-struktúra például az, amikor a domain neve után azonnal jön a blogbejegyzés íme, például: ite.hu/url-tanacsok.
Az almappás url struktúra, például: ite.hu/keresooptimalizalas/url-szerkezete/url-tanacsok.
A különbség egyértelmű, de John Mueller nem mondja el, hogy a Google melyiket preferálja, csak annyit, hogy ennek jelentősége csekély.
Ugyanakkor nem világos mit is jelent pontosan az, hogy hétből egy.
Fájdalmas url-váltás
A másik dolog, amire a Google felhívja a figyelmet az az, hogy az url megváltoztatása „fájdalmas lehet”. Ez egyértelmű, ha egy oldal új url-re kerül, anélkül, hogy megtörténne a megfelelő 301-es átirányítás, akkor a korábbi url által gyűjtött pozitív szignálok egy része elveszhet és ennek eredménye az lehet, hogy az oldal helyezései romlanak.
John Mueller külön felhívja a figyelmet arra, hogy időbe telik, amíg a Google feltérképezi az új url struktúrát.
A mi tapasztalatunk az, hogy ha az új url struktúra kialakításánál nem történik meg a 301-es átirányítás, akkor egy weboldal forgalma 20-70%-ot is zuhanhat és ez tartós is maradhat.
Aprócska vélt SEO előnyökért tehát ne változtassunk az url-jeinken. A kulcsszó jelentősége valóban meglehetősen csekély, ezért nem érdemes kockáztatni, mert ha az átirányításokat elrontjuk, oldalunk tartósan visszaeshet.
Ezúttal fogadjuk meg a Google tanácsát: döntsünk egy url-szerkezet mellett és tartsunk is ki mellette!
🙂
Micsoda hátulról jövős kérdéseket vetnek fel a Google-nek?
Azért ezekre egy jól képzett magyar keresőoptimalizáló is szerintem tudja a választ
Sztem nem a kérdésekkel van a baj, hanem azzal, hogy a Google csak azokra a kérdésekre válaszol, ami neki tetszik, és ezek az alapkérdések. Rengeteg kérdést kapnak (én is írtam nekik) összetettebb témákban is, de arra nem reagálnak.
Válaszol? Ezek nem válaszok, hanem irányelvek. A Google profitorientált cég, így megteheti azt is, hogy nem válaszol, mert nem érdeke az, hogy olyan kérdésekre válaszoljon, amivel jó helyezések érhetőek el.
Nem inkább csak olyanokra fog válaszolni amely a maga gördülékeny üzemeltetésével egybe esik?
Én nem tudom, de ezt Neked kell tudni, de figyeled Őket.