Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: az url-struktúra nem igazán lényeges keresőoptimalizálási szempontból
Keresőoptimalizálás

Google: az url-struktúra nem igazán lényeges keresőoptimalizálási szempontból

Google találati lista

Az köztudott, hogy az url rangsorolási szempont a Google-nál, most már az is nyilvánvaló, hogy nem túl fontos rangsorolási szempont.

Az url-ben megjelenő kulcsszó rangsorolási tényezőnek minősül, noha az egyértelmű, hogy ennek súlya igen csekély. A közelmúltban Gary Illyés, a Google magyar származású szóvivője nevezte irónikusan „szuper fontosnak” a kulcsszavak megjelenítését az url-ben.

Az tehát tudható, hogy számít a rangsorolásnál, de súlya nagyon csekély.

A következő kérdés az, hogy vajon mennyit számít az url-struktúra a keresőoptimalizálásban?

Ezt a kérdést tette fel John Muellernek a Google svájci származású szóvivőjének egy webmester.

„Mennyire fontos az egyszerű url-struktúra az almappákkal összehasonlítva és milyen hatása van az url-ek megváltoztatásának?”

John Mueller így válaszolt:

„A strukúra nem igazán fontos (hetes skálán egy), de minden url változtatás időbe telik és fájdalmas lehet. Dönts és tartsd meg hosszú távon.”

A struktúra nem igazán fontos

Így szól tehát a Google tanácsa, és érdemes a válaszon elgondolkodni.

John Mueller szerint az url-struktúra nem igazán fontos.

A lapos url-struktúra például az, amikor a domain neve után azonnal jön a blogbejegyzés íme, például: ite.hu/url-tanacsok.

Az almappás url struktúra, például: ite.hu/keresooptimalizalas/url-szerkezete/url-tanacsok.

A különbség egyértelmű, de John Mueller nem mondja el, hogy a Google melyiket preferálja, csak annyit, hogy ennek jelentősége csekély.

Ugyanakkor nem világos mit is jelent pontosan az, hogy hétből egy.

Fájdalmas url-váltás

A másik dolog, amire a Google felhívja a figyelmet az az, hogy az url megváltoztatása „fájdalmas lehet”. Ez egyértelmű, ha egy oldal új url-re kerül, anélkül, hogy megtörténne a megfelelő 301-es átirányítás, akkor a korábbi url által gyűjtött pozitív szignálok egy része elveszhet és ennek eredménye az lehet, hogy az oldal helyezései romlanak.

John Mueller külön felhívja a figyelmet arra, hogy időbe telik, amíg a Google feltérképezi az új url struktúrát.

A mi tapasztalatunk az, hogy ha az új url struktúra kialakításánál nem történik meg a 301-es átirányítás, akkor egy weboldal forgalma 20-70%-ot is zuhanhat és ez tartós is maradhat.

Aprócska vélt SEO előnyökért tehát ne változtassunk az url-jeinken. A kulcsszó jelentősége valóban meglehetősen csekély, ezért nem érdemes kockáztatni, mert ha az átirányításokat elrontjuk, oldalunk tartósan visszaeshet.

Ezúttal fogadjuk meg a Google tanácsát: döntsünk egy url-szerkezet mellett és tartsunk is ki mellette!

 

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • 🙂

    Micsoda hátulról jövős kérdéseket vetnek fel a Google-nek?

    Azért ezekre egy jól képzett magyar keresőoptimalizáló is szerintem tudja a választ

    • Sztem nem a kérdésekkel van a baj, hanem azzal, hogy a Google csak azokra a kérdésekre válaszol, ami neki tetszik, és ezek az alapkérdések. Rengeteg kérdést kapnak (én is írtam nekik) összetettebb témákban is, de arra nem reagálnak.

      • Válaszol? Ezek nem válaszok, hanem irányelvek. A Google profitorientált cég, így megteheti azt is, hogy nem válaszol, mert nem érdeke az, hogy olyan kérdésekre válaszoljon, amivel jó helyezések érhetőek el.

        Nem inkább csak olyanokra fog válaszolni amely a maga gördülékeny üzemeltetésével egybe esik?

        Én nem tudom, de ezt Neked kell tudni, de figyeled Őket.