Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: Brand neved van? Nem biztos, hogy egyértelmű!
Keresőoptimalizálás

Google: Brand neved van? Nem biztos, hogy egyértelmű!

brand és keresőoptimalizálás

Mit tehetünk, ha márkanevünkre keresve a felhasználók nem a mi oldalunkat látják az első helyen, és mi ennek az oka?

Egy webmester fordult John Muellerhez a Google svájci szóvivőjéhez azt nehezményezve, hogy márkanevükre keresve nem az első helyen jelennek meg a találati listán.

John Mueller elmagyarázta, hogy a Google számára olykor igen trükkös feladat, hogy meghatározza azt, hogy mi nevezhető márkanévnek, és mi az, ami egyszerűen két közönséges szó.

Ha márkanevünk két (vagy akár egy) értelmes szó, akkor a Google számára nem könnyű megállapítani, hogy az adott keresésre mi a releváns találat: a márkaoldal, vagy az adott szóhoz kapcsolódó kifejezések.

Mint kiderült az adott márka a Life Storage, amely két szó önmagában is értelmes.

hirdetés

John Mueller azt javasolta válaszában, hogy a domain főoldalán jelenjen meg egyértelműen a brand név. Ennél fontosabb, hogy a márkák azonosításában nagy segítség a Google számára, ha az adott márka rendelkezik egy jól kidolgozott Wikipédia oldallal, és hasonló segítséget jelent, ha a Google My Business rendszerében is regisztrálják a márkát.

Ez megkönnyíti a Google számára, hogy az adott szavakat ne csak köznapi értelemben értelmezze, hanem márkanévként is azonosítsa.

Személyes tapasztalat, hogy a márkák azonosításában nagy segítséget jelent az is, ha a felhasználók rákeresnek a márkanévre, és a találati listán a márkaoldalra kattintanak a köznapi értelmezésen alapuló találatok helyett. ez egyértelmű visszajelzés a Google számára, hogy a felhasználók elsősorban mint márkanévre gondolnak az adott szó beírásakor.

Jó példa erre a magyar Origo hírportál. Ha beütjük ezt a keresőbe, akkor az Origó portálja és a hozzá kapcsolódó oldalak jelennek meg a találati listán. A hírportál indulása előtt ugyan ez a keresés vélhetően az origo szó eredeti jelentéséhez (metszéspont) kapcsolódtak volna, amit most is megkapunk, ha az origo jelentése keresőszót adjuk meg a Googlenak.

Nem kell tehát megijednünk, ha olyan márkanevet választunk, aminek köznapi jelentése is van, de tudjuk, hogy csak akkor kerülünk ezzel a találati lista tetejére, ha oldalunk elég erős márkaszignálokkal bír. Ez lehet kulcsszavas link, márkakeresés, de akár egy jól megfogalmazott Wikipédia szócikk, vagy My Business regisztráció is.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.