Újabb tanáccsal szolgált a Google a keresőoptimalizálás iránt érdeklődők számára. Önmagában a duplikált cím nem probléma.

Nem gond a duplikált cím?

John Mueller a webmestereknek szóló szokásos Hangouton újabb, talán első hallásra meglepő kijelentést tett a Panda algoritmus kapcsán.
John Mueller szerint, ha egy weboldalnak duplikált meta leírása és meta title SEO címe van az önmagában nem rontja az oldal minőségét, és nem elbírálási szempont a Panda algoritmus vonatkozásában. Mueller szerint:

„csak azért, mert a weboldaladon vannak duplikált címek és meta leírások, nem jelenti azt, hogy minőségi problémák lennének az oldallal”.

Elmondása szerint a Google a weboldal egészének minőségét értékeli ki, nem egyes elemeket önmagában.

Ugyanakkor John szerint érdemes ezeket a problémákat ellenőrizni a webmester eszközökben és javítani azokat, ám ettől „az oldal minősége nem fog javulni.”.

Hirdetés

hirdetés

Vélemény

Eddig a hír, és most engedjetek meg egy rövid véleményt. John Mueller szavai bár vélhetően helytállóak, azonban könnyen félrevezethetik a weboldal tulajdonosokat. Először is idézhetném Matt Cutts-ot a Google webspam elleni osztályának korábbi vezetőjét, aki szerint a duplikált meta leírásnál az is jobb, ha egyáltalán nincs meta leírásunk. Tehát máris egy ellenmondás két, ugyanazon osztályon dolgozó Google szakember között. Ráadásul John Muellernek már volt egy legendás melléfogása, amikor bejelentette, hogy a Pingvin 3 futása véget ért, majd az még hónapokon keresztül folytatódott. De ha ezen gálánsan tovább is lépünk, érdemes megnézni a tanácsot magát.

A duplikált cím, vagy metaleírás talán önmagában nem probléma, ám a gond az, hogy ezek duplikációja, általában szerkezeti hibákat mutatnak. Ahol tömegesen van jelen a duplikált cím, ott jelen van a duplikált tartalom is, ami viszont tapasztalatból mondható, hogy büntetést eredményezhet, többek között a Panda algoritmustól is.

A duplikált cím azért is probléma, mert a cím az egyik legfontosabb rangsorolási szempont. Ha időt és energiát fektettünk két cikkbe, majd teljesen ugyan azt a címet adtuk nekik, akkor a potenciális forgalom egy részéről is lemondtunk, hiszen lehetséges long tail találatoktól essünk el.

A példákat lehetne sorolni, de talán ennyi is elég, hogy belássuk, bár John Mueller szavaiban lehet némi igazság, a valóságban mégis súlyos hiba lenne figyelmen kívül hagyni a duplikált címek és metaleírások problémáját.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 27, 2022

52MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a SEO cím? A SEO

október 6, 2021

52MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google a tegnapi napon jelentette be,

augusztus 24, 2021

52MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebből a cikkben megtudhatsz mindent a meta

június 1, 2015

52MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ötszáz százalék. Ennyivel növelheti meg a forgalmadat


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!